Πολιτική
Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2009 13:54

Αρης Σπηλιωτόπουλος: «Μείζων ο στόχος, δεν δικαιούμαστε να αποτύχουμε»

«Ο στόχος είναι μείζων και δεν δικαιούμαστε να αποτύχουμε. Σε αυτή την υπόθεση δεν αναγνωρίζω ούτε αντίπαλους, ούτε ανταγωνιστές. Αναγνωρίζω συμμάχους και συνυπεύθυνους για το καλό της παιδείας και του τόπου», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας κατά την εναρκτήρια συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Ο στόχος είναι μείζων και δεν δικαιούμαστε να αποτύχουμε. Σε αυτή την υπόθεση δεν αναγνωρίζω ούτε αντίπαλους, ούτε ανταγωνιστές. Αναγνωρίζω συμμάχους και συνυπεύθυνους για το καλό της παιδείας και του τόπου», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος κατά την εναρκτήρια συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ).

«Διακατέχομαι από θετική προσδοκία και ακόμη μεγαλύτερο αίσθημα ευθύνης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας και δεσμεύθηκε ότι στην πορεία του διαλόγου θα συζητεί τα πάντα, κάθε ιδέα, κάθε πρόταση και από όποιο κανάλι του διαλόγου προκύψει, μακριά από σκοπιμότητες ή κομματικούς ανταγωνισμούς.

Με αφορμή το περιεχόμενο της πρώτης συνεδρίασης της Πολιτικής Επιτροπής με τη συμμετοχή των εκπροσώπων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑ.Ο.Σ., ο κ. Σπηλιωτόπουλος εκτίμησε πως παρά τις όποιες επιμέρους διαφορές ή ενστάσεις, υπάρχει η πολιτική βάση για την έναρξη της διαδικασίας του διαλόγου και ρεαλιστική προοπτική για μία ευρύτατη πολιτική και κοινωνική συναίνεση στις προτεινόμενες λύσεις.

«Η ανακύκλωση της προβληματολογίας δεν ωφελεί. Ο επιμερισμός των ευθυνών είναι ελκυστικός για τη δημιουργία πολιτικών εντυπώσεων, όμως δεν προσφέρει καμία λύση για το μέλλον», παρατήρησε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Μας αρέσει - δεν μας αρέσει, μας εξυπηρετεί- δεν μας εξυπηρετεί (και αναφέρομαι κυρίως σε όσους η θέση τους παραμένει κενή σ΄αυτή την αίθουσα, με δική τους επιλογή) έχουμε υποχρέωση να προχωρήσουμε». «Ο στόχος -υπογράμμισε- υπερβαίνει τις όποιες κομματικές διαιρέσεις ή συντεχνιακές περιχαρακώσεις».

Όσον αφορά τις αλλαγές τόσο στο εξεταστικό, όσο και σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό πλέγμα, ο κ. Σπηλιωτόπουλος τόνισε ότι δεν μπορεί να είναι μεμονωμένες και αποσπασματικές, αλλά πρέπει να εντάσσονται σε ένα συνολικό μεταρρυθμιστικό σχέδιο «που θα περιλαμβάνει όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και θα εξασφαλίζει μία σταθερή και οπωσδήποτε μη αποτρεπτική -στις παρούσες δύσκολες οικονομικές συνθήκες- χρηματοδότηση».

Ως πρώτη προτεραιότητα, ο υπουργός έθεσε τη ριζική μεταρρύθμιση του Λυκείου και του εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς όπως εξήγησε, το Λύκειο και εξεταστικό αποτελούν τον κορμό της σημερινής παθογένειας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Στόχος τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, είναι ένα λύκειο - αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα με τον ένα νέο ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών που δεν θα εξωθεί τους νέους στην στείρα απομνημόνευση, με σαφή μείωση της διδακτέας ύλης, λίγα υποχρεωτικά μαθήματα και περισσότερα επιλογής, αλλά και έναν νέο δάσκαλο (στο σημείο αυτό ο υπουργός σημείωσε την ανάγκη διαμόρφωσης ενός νέου επιμορφωτικού προγράμματος για όλους τους εκπαιδευτικούς).

Όσον αφορά του στόχους για το εξεταστικό, σύμφωνα με τον υπουργό αυτοί είναι:

- Μαζική πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

- Ίσες ευκαιρίες πρόσβασης για όλους τους νέους και τις νέες

- Αξιόπιστο τεχνικό εξεταστικό σύστημα και εξεταστική αρχή που να μην επιδέχεται αμφισβητήσεις.

- Εμπλοκή των πανεπιστημίων στην επιλογή των φοιτητών τους.

- Σταδιακός περιορισμός και τελικά εξάλειψη της παραπαιδείας.