Κόσμος
Τετάρτη, 15 Απριλίου 2009 21:59

Μια κρίση, μια ιδέα, δύο δισ. Playmobil

Μέσα σε τριάντα πέντε χρόνια έχουν πουληθεί πάνω από 2 δισ. φιγούρες. Κανείς δεν φανταζόταν τότε την επιτυχία μιας ιδέας, τέκνο της ανάγκης. Η εταιρεία παιχνιδιών Geobra Brandstätter περιέπεσε σε μεγάλη οικονομική κρίση τη δεκαετία των '70 εξαιτίας της πετρελαϊκής κρίσης. Το πετρέλαιο είχε γίνει πολύ ακριβό και η κατασκευή μεγάλων πλαστικών παιχνιδιών είχε γίνει πανάκριβη. Ετσι, δημιουργήθηκαν οι μικρές πλαστικές φιγούρες που κόστιζαν λιγότερο. Τα ανθρωπάκια της Playmobil. Εφευρέτης τους ο Χανς Μπε, ο οποίος πέθανε τον περασμένο Ιανουάριο σε ηλικία 79 ετών.

Ο τότε διευθυντής Όσβαλντ Μπάγιερ θυμάται: «Οι μικρές φιγούρες ήταν τόσο συμπαθητικές και τα παιδιά γρήγορα ήθελαν να κάνουν συλλογές. Το 1974 είχαμε μόλις 19 φιγούρες να παρουσιάσουμε. Μπορούσαν όμως να φτιάξουν έναν κόσμο. Το πάθος της συλλογής των μικρών παιχνιδιών μεγάλωνε κι έτσι καταφέραμε να φτιάξουμε την Playmobil αυτό που είναι σήμερα».

Τα παιδιά δηλώνουν ευχαριστημένα και γράφουν στην εταιρεία τι θα ήθελαν ακόμα να έχουν. Στο τμήμα σχεδιασμού εξετάζουν τις προτάσεις τους. Για την διευθύντρια Αντρέα Σάουερ υπάρχουν όμως σαφείς περιορισμοί: «Φιγούρες που έχουν να κάνουν με τη βία ή με τις διακρίσεις εναντίον μειονοτήτων δεν έχουμε. Δεν θέλουμε πολεμικά σενάρια».

Για το λόγο αυτό δεν υπάρχουν τανκς. Υπάρχουν όμως καουμπόηδες και πειρατές με χαμογελαστές φατσούλες που δεν αφήνουν και μεγάλα περιθώρια για επιθετικότητα στην διαμάχη του «καλού με το κακό».

DEUTSCHE WELLE