Η κυριαρχία της Brawn GP και στη Σαγκάη είναι γεγονός. Η ομάδα του Ρος Μπράουν κατάφερε να δείξει τις δυνατότητες της στις ελεύθερες δοκιμές.
Η κυριαρχία της Brawn GP και στη Σαγκάη είναι γεγονός. Η ομάδα του Ρος Μπράουν κατάφερε να δείξει τις δυνατότητες της στις ελεύθερες δοκιμές. Ο Τζένσον Μπάτον σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών (1:35.679), κινούμενος σε ταχύτητες πιο γρήγορες από την περυσινή πολ ποζίσιον του Νίκο Ρόσμπεργκ!
To συμπέρασμα που βγαίνει από τη σημερινή μέρα είναι ότι η τρεις ομάδες που φέρουν τους νέους διαχύτες δύο επιπέδων (Brawn GP, Williams και Toyota) είναι άπιαστες.
Ένα δεύτερο συμπέρασμα είναι τα προβλήματα της Ferrari δεν έχουν τέλος. Η εμφάνιση ήταν απογοητευτική με την F60 να μην έχει σωστό στήσιμο, να είναι υποστροφική και υπερστροφική και το κυριότερο αργή. Μάσα και Ραϊκόνεν δεν κατάφεραν να φτάσουν ούτε στην πρώτη δεκάδα! Ο βραζιλιάνος δεν έκρυψε τη δυσαρέσκεια του γκρινιάζοντας ότι χρειάζεται περισσότερη δουλειά για να μπορέσει η Ferrari να φτάσει στο τεχνικό κομμάτι τις υπόλοιπες ομάδες.
Εντονος προβληματισμός υπάρχει και στη Renault. Ο νέος διαχύτης δεν έλυσε τα προβλήματα της γαλλικής ομάδας, αντιθέτως τα πολλαπλασίασε. Το μονοθέσιο του Αλόνσο αντί να βρίσκεται στην πίστα, τον περισσότερο χρόνο τον πέρασε στα πιτς με τους μηχανικούς να προσπαθούν πυρετωδώς να λύσουν τα όποια τεχνικά προβλήματα.
Η κατάσταση δεν εξελίχθηκε ομαλά και για τη BMW Sauber που είδε και τους δύο οδηγούς της να τερματίζουν πολύ χαμηλά. Τι κι αν ο Κούπιτσα χρησιμοποίησε το KERS, τι κι αν υπήρχαν βελτιώσεις στο μονοθέσιο του, η ομάδα δεν κατάφερε κάτι σημαντικό.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των δοκιμών, ήταν η μαλακή γόμα των ελαστικών που χρησιμοποίησαν οι ομάδες. Τα συγκεκριμένα ελαστικά απαιτούν περισσότερη προσοχή από τους οδηγούς διότι φθείρονται πολύ εύκολα και γρήγορα, κάτι που φάνηκε.
Το πρωΐ, η πρώτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών επεφύλαξε μία ευχάριστη έκπληξη για τους φίλους της McLaren καθώς ο Λιούις Χάμιλτον με την MP4-24 που έφερε νέο αεροδυναμικό πακέτο, ήταν για πρώτη φορά φέτος ο ταχύτερος όλων. Στις δύο επόμενες θέσεις βρέθηκαν οι δύο Brawn GP των Μπάτον και Μπαρικέλο ενώ τέταρτη ήταν η δεύτερη McLaren του Χέικι Κοβαλάινεν. Πίσω από το Φινλανδό, τερμάτισε ο Μάρκ Βέμπερ με τη Red Bull που ήταν η μόνη γρήγορη ομάδα από αυτές που δεν έφεραν τον περιβόητο διαχύτη. Προβλήματα στο πρώτο μισό τη περιόδου με τα ηλεκτρικά της Toyota είχε και ο Γιάρνο Τρούλι, χωρίς αυτό όμως να τον εμποδίσει να ανέβει στην έκτη θέση μπροστά από το Νίκο Ρόσμπεργκ (Williams) που περίμενε κάτι καλύτερο και τον Τίμο Γκλοκ που προσπάθησε αλλά είχε δύο ανώδυνες εξόδους.
Κατά την διάρκεια των απογευματινών ελεύθερων δοκιμών σε κάποιους τα χαμόγελα παρέμειναν, σε κάποιους άλλους πάγωσαν και σε μερικούς δεν υπήρχαν καν.
Η Brawn GP σίγουρα ήταν η πιο ευχαριστημένη στο τέλος διότι είδε το Τζένσον Μπάτον και το Ρούμπενς Μπαρικέλο να τερματίζουν πρώτος και τρίτος, αντίστοιχα. Σφήνα ανάμεσά τους μπήκε ο Νίκο Ρόσμπεργκ, ο οποίος δεν το έβαλε κάτω και σημείωσε μερικούς γρήγορους γύρους. Κοντά στους πρώτους βρέθηκε ο Μαρκ Βέμπερ αν και δεν συμπλήρωσε πολλούς γύρους διότι αντιμετώπισε πρoβλήματα με την πίσω ανάρτηση της Red Bull. Χάρη στην εκρηκτικότητά του και ένα καλό μονοθέσιο στα χέρια του ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ανέβασε τη δεύτερη Red Bull στην έκτη θέση της κατάταξης. Ακολούθησαν ο Γιάρνο Τρούλι με την Toyota, ο Καζούκι Νακατζίμα με τη δεύτερη Williams και ο Τίμο Γκλοκ (Toyota).