Αθλητικά
Παρασκευή, 24 Απριλίου 2009 14:24

F1: Η ώρα του Χάμιλτον

Mίλησε η καρδιά η Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο Μπαχρέιν και ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να σημειώσει για δεύτερη φορά φέτος το ταχύτερο χρόνο σε περίοδο ελεύθερων δοκιμών.

Mίλησε η καρδιά του Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο Μπαχρέιν και ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να σημειώσει για δεύτερη φορά φέτος το ταχύτερο χρόνο σε περίοδο ελεύθερων δοκιμών.

Η MP4-24 του βρετανού πιλότου φέρει νέα αεροδυναμικά βοηθήματα που προσπαθούν να βελτιώσουν οι μηχανικοί της McLaren. Ο 24χρονος πιλότος με τη μεσαία γόμα των ελαστικών δεν χρειάστηκε παρά μόνο έναν γύρο για να τεθεί επικεφαλής στην κατάταξη.

Βέβαια, οι ελεύθερες δοκιμές δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για το ποια θα είναι η συνέχεια ολόκληρο το Σαββατοκύριακο διότι οι ομάδες κάνουν πολλές δοκιμές και δεν είναι γνωστή η ποσότητα καυσίμου που φέρουν. Το σίγουρο είναι ότι ο αγώνας αναμένεται να είναι συναρπαστικός καθώς η διαφορά των 20 οδηγών που συμμετείχαν ήταν μόλις 1.7’’!

Οι πρωϊνές ελεύθερες δοκιμές αρχικά δυσκόλεψαν τις ομάδες καθώς η άμμος είχε καθίσει στην άσφαλτο της πίστας. Μετά τον αναγνωριστικό γύρο όλα τα μονοθέσια επέστρεψαν στα πιτς και περίμεναν για περίπου 30 λεπτά. Δειλά-δειλά άρχισαν να βγαίνουν οι πιο τολμηροί στην πίστα. Πρώτος ήταν ο Σεμπαστιέν Μπουρντέ και ακολούθησε ο Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος κατάλαβε πολύ καλά τι σημαίνει άμμος στην πίστα, έχοντας μία θεαματική αλλά ευτυχώς ανώδυνη έξοδο.

Η αλήθεια είναι ότι οδηγοί δυσκολεύονταν να κρατήσουν το μονοθέσιο εντός της πίστας, όπως οι Κοβαλάινεν και Νακατζίμα. Οσο περνούσε η ώρα οι χρόνοι γίνονταν ταχύτεροι. Προς τη μέση των ελεύθερων δοκιμών ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε έναν πολύ καλό χρόνο και απλά περίμενε τι θα έκαναν οι αντίπαλοι του.

Τελικά πίσω του βρέθηκαν οι δύο BMW Sauber των Νικ Χάιντφελντ και Ρόμπερτ Κούμπιτσα, τα μονοθέσια των οποίων έτρεχαν με τη μαλακή γόμα ελαστικών και το KERS. Η ταχύτητα και η καλή πρόσφυση των F1.09 λόγω των ελαστικών ήταν εμφανής ιδίως στα τελευταία δευτερόλεπτα των δοκιμών, όπου και σημείωσαν τους καλύτερους τους χρόνους.

Πίσω από τις BMW Sauber κατετάγη ο Νίκο Ρόσμπεργκ (Williams), συνεχίζοντας τις πολύ καλές του εμφανίσεις στις δοκιμές. Πέμπτος με πολλά προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων της Brawn, τερμάτισε ο Τζένσον Μπάτον, ολοκληρώνοντας μόλις 15 γύρους.

Ο έτερος οδηγός της Brawn GP Ρούμπενς Μπαρικέλο, σημείωσε τον έβδομο καλύτερο χρόνο, ενώ ανάμεσά τους θα βρούμε το Χέικι Κοβαλάινεν με τη δεύτερη McLaren, που ταλαιπωρήθηκε αρκετά στην αρχή.

Η πρώτη Ferrari συναντάται στην όγδοη θέση και το Φελίπε Μάσα να έχει επιλέξει στον αγώνα να τρέξει με το KERS εν αντιθέσει με τον Κίμι Ραικόνεν που δεν ακολούθησε αυτή την πολιτική και συν τοις άλλοις ταλαιπωρήθηκε αρκετά με αποκορύφωμα την θεαματική έξοδο της F60. Επομένως, η δέκατη θέση ικανοποιητική θα πρέπει να είναι για τον πιλότο της Ferrari. Μεταξύ των δύο μονοθεσίων της Scuderia τερμάτισε ο Μαρκ Βέμπερ (Red Bull) ενώ ο νικητής του Grand Prix της Κίνας Σεμπάστιαν Φέτελ, έμεινε ακόμη πιο πίσω στην δωδέκατη θέση.

Mπροστά από τον 21χρονο Γερμανό τέθηκε ο Καζούκι Νακατζίμα με τη δεύτερη Williams.

O Nέλσον Πικέ Τζ. άφησε ανάμεικτα συναισθήματα με την απόδοσή του καθώς η 13η θέση είναι χαμηλά αλλά είναι η καλύτερη που έλαβε το πρωΐ η Renault καθώς ο Φερνάντο κατέληξε στην 18η αφού έκανε αποτίμηση του KERS.

Στη 14η και 15η θέση των ελεύθερων δοκιμών βρίσκουμε τις δύο Force India των Αντριαν Σούτιλ και Τζιανκάρλο Φισικέλα αλλά σίγουρα έκπληξη αποτελεί η απόδοση της Toyota με τους Γιάρνο Τρούλι και Τίμο Γκλοκ να τερματίζουν στη 16η και 17η θέση, αντίστοιχα.

Στις δύο τελευταίες θέσεις τερμάτισαν τα δύο μονοθέσια της Scuderia Toro Rosso με τους Σεμπαστιέν Μπουρντέ και Σεμπαστιέν Μπουέμι. Ο τελευταίος αντιμετώπισε πολλά μηχανικά προβλήματα.

Οι ομάδες προς το παρόν ετοιμάζονται για το δεύτερο σημερινό γύρο των ελεύθερων δοκιμών.