Την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να προκηρύξει αρχιτεκτονική μελέτη η οποία θα αποτελέσει το πρότυπο πάνω στο οποίο θα οικοδομούνται από δω και στο εξής τα νέα σύγχρονα σχολεία, ανακοίνωσε ο υπουργός ¶ρης Σπηλιωτόπουλος, σε δηλώσεις μετά τη συνάντησή του με το δ.σ. του ΟΣΚ.
Την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να προκηρύξει αρχιτεκτονική μελέτη η οποία θα αποτελέσει το πρότυπο πάνω στο οποίο θα οικοδομούνται από δω και στο εξής τα νέα σύγχρονα σχολεία, ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ¶ρης Σπηλιωτόπουλος, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση που είχε σήμερα με το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (Ο.Σ.Κ.) στα γραφεία του Οργανισμού.
Αφού αναφέρθηκε στον κυρίαρχο ρόλο του ΟΣΚ στο έργο του υπουργείου, ο κ. Σπηλιωτόπουλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους τέσσερις άξονες στους οποίους κινείται ο Οργανισμός:
1. Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Υποδομών
2. Ανάπτυξη Νέων Δραστηριοτήτων και Υπηρεσιών.
3. Αναβάθμιση Λειτουργίας και Ανθρώπινου Δυναμικού.
4. Εκσυγχρονισμός των Συστημάτων και η ανάπτυξη υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Στη συνέχεια ο υπουργός αναφέρθηκε στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη :
1. Κατασκευή 176 Νέων Σχολείων
2. Αναβαθμίσεις 137 Λειτουργούντων Σχολείων
3. Κατασκευή 34 Κλειστών Γυμναστηρίων
4. Κατασκευή 10 Πανεπιστημιακών Κτιρίων σε 3 Πανεπιστήμια και 5 Τ.Ε.Ι.
5. Εκπόνηση 407 Μελετών για Νέα διδακτήρια και αναβαθμίσεις
6. 36 Μελέτες Κλειστών Γυμναστηρίων και Αιθουσών Πολλαπλών Χρήσεων
7. Κατασκευή 14 Βιοκλιματικών Σχολείων. Επίσης, υπό δημοπράτηση βρίσκονται 24 Βιοκλιματικά σχολεία, ενώ μελετώνται ακόμα 148.
«Το σημαντικό -σημείωσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος- δεν είναι μόνο ποιος έχει την αρμοδιότητα και την ευθύνη» για τη λειτουργία των υποδομών των σχολικών κτιρίων. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το επίπεδο λειτουργίας του ελληνικού σχολείου, η βελτίωση και η αναβάθμιση των κτιριακών συγκροτημάτων», και γι αυτό –όπως είπε- «στόχος είναι να προχωρήσουμε σταδιακά στην:
• Αντικατάσταση των προκατασκευασμένων αιθουσών με κτίρια σύγχρονα και αντισεισμικά
• Στην πλήρη αντικατάσταση των επιβλαβών για την υγεία υλικών με σύγχρονα υλικά ελεγμένα και διεθνώς αποδεκτά.
• Στη σταδιακή μείωση των συστεγαζόμενων σχολείων
• Στην κατασκευή περισσότερων και καλύτερων σχολείων στην περιφέρεια, σχολείων λειτουργικών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, στα πλέον απομακρυσμένα από το κέντρο χωριά και νησιά.
• Στην κατασκευή περισσότερων σύγχρονων Βιοκλιματικών Σχολείων που:
o εξοικονομούν ενέργεια
o παράγουν την απαιτούμενη ενέργεια μέσω Φωτοβολταϊκών Συστημάτων
o εξοικονομούν υδάτινους πόρους
o μειώνουν την εκπομπή ρύπων και προστατεύουν το περιβάλλον.