Οι νίκες αναμένεται να δώσουν τον παγκόσμιο πρωταθλητή στη Φόρμουλα 1 το 2010. Αυτή ήταν η απόφαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού μετά τη συνεδρίασή του στο Παρίσι.
O oδηγός με τις περισσότερες νίκες θα στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής στη Φόρμουλα 1 το 2010. Αυτή ήταν η απόφαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού μετά τη συνεδρίασή του στο Παρίσι.
Η ιδέα αυτή επρόκειτο να εφαρμοστεί από φέτος αλλά δεν έτυχε ομόφωνης αποδοχής από τις ομάδες στη συνεδρίαση της 17ης Μαρτίου, λίγο πριν από την έναρξη του Πρωταθλήματος.
Σύμφωνα με το νέο κανονισμό, ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στο θεσμό θα χρήζεται πρωταθλητής. Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι πιλότοι έχουν τον ίδιο αριθμό νικών, τότε τον τίτλο θα κερδίσει εκείνος που έχει τους περισσότερους βαθμούς. Η βαθμολογία θα ακολουθεί το ισχύον σύστημα, δηλαδή 10 βαθμούς ο πρώτος, οκτώ ο δεύτερος, έξι ο τρίτος, πέντε ο τέταρτος, τέσσερις ο πέμπτος, τρεις ο έκτος, δύο ο έβδομος και έναν βαθμό ο όγδοος.
Πέραν του πρωταθλητή, οι υπόλοιπες θέσεις της κατάταξης θα κρίνονται με βάση τη βαθμολογία που κερδίζουν σε κάθε Grand Prix οι πιλότοι. Σε ό,τι αφορά στον παγκόσμιο πρωταθλητή στην κατάταξη των κατασκευαστών δεν θα υπάρξει κανένας νεωτερισμός και θα ισχύσει ό,τι και όλα αυτά τα χρόνια.
Ο νέος τρόπος ανάδειξης του παγκόσμιου πρωταθλητή έχει δεχθεί έντονη κριτική όχι μόνο από τις ομάδες αλλά και από τους φανατικούς φίλους της Φόρμουλα 1.
Εντούτοις η FIA θεωρεί ότι θα καταστήσει το άθλημα πιο ανταγωνιστικό καθώς θα υπάρξει εναλλαγή στα πρόσωπα που θα ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Επιπλέον, κρίνει πως με το συγκεκριμένο μέτρο θα εξαναγκάσει τους οδηγούς που διεκδικούν τον τίτλο να «ρίχνονται» στη μάχη της πρώτης θέσης από το να ακολουθούν αγώνες τακτικής, μαζεύοντας βαθμούς.