Παρά το γεγονός ότι στον αναπτυσσόμενο κόσμο οι περισσότεροι θάνατοι οφείλονται σε τροχαία παρά στην ελονοσία, κανένας διεθνής οργανισμός δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα της οδικής ασφάλειας.
Παρά το γεγονός ότι στον αναπτυσσόμενο κόσμο περισσότεροι θάνατοι οφείλονται σε τροχαία παρά στην ελονοσία, κανείς διεθνής οργανισμός δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα της οδικής ασφάλειας.
Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν ήδη τη βασική αιτία θανάτου για τους νέους μεταξύ 10-24 ετών παγκοσμίως, ενώ στον αναπτυσσόμενο κόσμο, εκτιμάται ότι θα αποτελούν το κύριο αίτιο θανάτου των παιδιών μεταξύ 5-10 ετών έως το 2014, επισκιάζοντας τον υποσιτισμό και τις λοιμώδεις νόσους.
Σύμφωνα με τη μελέτη της γαλλικής ομοσπονδίας αυτοκινήτου (FIA) με τίτλο «Ας κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς: Μία δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια», η αύξηση των παγκόσμιων δαπανών για βελτίωση των οδικών δικτύων, για χρηματοδότηση εκστρατειών ευαισθητοποίησης των πολιτών και για ενίσχυση της τροχαίας κατά 300 εκατ. δολάρια μπορεί να σώσει 5 εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές το διάστημα 2010-2020.
1,3 εκατομμύρια νεκροί σε τροχαία
Σήμερα, 1,3 εκατ. άνθρωποι χάνουν ετησίως τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα σε όλο τον πλανήτη, με την πλειονότητα των θυμάτων στις χώρες μικρομεσαίου εισοδηματικού επιπέδου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο τραγικός απολογισμός αναμένεται να ανέλθει στα 1,9 εκατομμύρια θύματα έως το 2020.
Εκτός από τη μείωση του φόρου αίματος στους δρόμους, η προώθηση της οδικής ασφάλειας στα φτωχά κράτη εκτιμάται ότι θα αποφέρει και σημαντικά οικονομικά οφέλη. Κάθε δολάριο που δαπανάται για την οδική ασφάλεια στον αναπτυσσόμενο κόσμο, μπορεί να εξοικονομήσει 20 δολάρια χάρη στη βελτίωση της παραγωγικότητας, την αναβάθμιση της υγείας και την αύξηση των κερδών, σύμφωνα με την έκθεση.
Στα 100 δισ. δολ. το κόστος των τροχαίων στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων στον αναπτυσσόμενο κόσμο σήμερα ανέρχεται στα 100 δισ. δολάρια ετησίως –ποσό που αντιστοιχεί στη συνολική βοήθεια που παρέχουν σε τρίτες χώρες τα αναπτυσσόμενα κράτη του ΟΟΣΑ.
Η FIA απηύθυνε έκκληση στα κράτη που θα συμμετάσχουν στην πρώτη σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών με θέμα την οδική ασφάλεια το Νοέμβριο στη Μόσχα να λάβουν συγκεκριμένα μέτρα, όπως να γίνουν υποχρεωτικά έως το 2020 το κράνος για τις μοτοσικλέτες και η ζώνη ασφαλείας για τα αυτοκίνητα. Η ενίσχυση της τροχαίας και η καθιέρωση λωρίδων για τις μοτοσικλέτες πιστεύεται ότι θα αναβαθμίσουν επίσης σημαντικά την οδική ασφάλει
Πηγή: Reuters