«Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται σε κρίση. Και βρίσκεται σε κρίση, γιατί αδυνατεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και στο ρόλο που οφείλει να υπηρετεί το σχολείο, ως κύτταρο της εκπαιδευτικής κοινότητας», αναγνώρισε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του 8ου Γυμνασίου Χαλανδρίου.
«Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται σε κρίση. Και βρίσκεται σε κρίση, γιατί αδυνατεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και στο ρόλο που οφείλει να υπηρετεί το σχολείο, ως κύτταρο της εκπαιδευτικής κοινότητας», αναγνώρισε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του 8ου Γυμνασίου Χαλανδρίου.
« Για το λόγο αυτό», πρόσθεσε, «όλοι μας πρέπει να αγκαλιάσουμε ακόμη περισσότερο τόσο την Πρωτοβάθμια όσο και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, διότι εκεί πράγματι γίνεται η πρώτη ουσιαστική δουλειά στο μεγάλο ζητούμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που δεν είναι άλλο από τη διαμόρφωση της προσωπικότητας. Διότι, πρώτιστος στόχος μας πρέπει να είναι προσφέρουμε στους μαθητές όλα εκείνα τα εφόδια γενικής παιδείας που θα τους είναι απαραίτητα και χρήσιμα στην μετέπειτα σταδιοδρομία και ζωή τους, ανεξάρτητα, κυρίως, από το εάν επιλέξουν να ακολουθήσουν το δρόμο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης».
Όπως υπογράμμισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, «σε ζητήματα εθνικής σημασίας, όπως είναι ο χώρος της παιδείας, όλοι μας οφείλουμε να δείχνουμε τη δέουσα υπευθυνότητα και την απαραίτητη συναίνεση. Στο χώρο της παιδείας δεν χωρούν ιδεολογικές αγκυλώσεις και προκαταλήψεις, ούτε πολιτικές αφετηρίες και σκοπιμότητες. Η παιδεία χρειάζεται την ενεργή εμπλοκή της κοινωνίας, την συμμετοχή όλων των πολιτών. Έχει ανάγκη τη δράση και την αντίδραση όλων όσων συνδιαμορφώνουμε το μέλλον μας. Εμείς αυτό το γνωρίζουμε πολύ καλά και γι' αυτό ακριβώς επιδιώκουμε τη συναίνεση και τη σύγκλιση των απόψεων». «Γνωρίζουμε -πρόσθεσε ο υπουργός- ότι αυτά που μας ενώνουν στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας και της εκπαίδευσης είναι πολύ περισσότερα απ' αυτά που μας χωρίζουν. Σ' αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις για να παραδίδουμε στις τοπικές κοινωνίες καινούρια σχολεία, ελεύθερα και ανοικτά, σύμφωνα με τις επιταγές του 21ου αιώνα».