Αθλητικά
Πέμπτη, 14 Μαΐου 2009 22:18

F1: Ες αύριο τα σπουδαία…

Η αναταραχή που έχει προκληθεί από τις αλλεπάλληλες απειλές ομάδων ότι θα εγκαταλείψουν τη Φόρμουλα 1 στο τέλος της σεζόν, έχει σημάνει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον του δημοφιλούς σπορ.

Η αναταραχή που έχει προκληθεί από τις αλλεπάλληλες απειλές ομάδων ότι θα εγκαταλείψουν τη Φόρμουλα 1 στο τέλος της σεζόν, έχει σημάνει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον του δημοφιλούς σπορ.

Ferrari, Τoyota, Renault, Red Bull, Scuderia Toro Rosso και BMW Sauber έχουν δηλώσει ανοικτά την αντίθεσή τους στο ανώτατο όριο προϋπολογισμού (40 εκατομμύρια λίρες) που επιθυμεί να θεσπίσει η FIA από το 2010. Οι τρεις πρώτες μάλιστα, ανακοίνωσαν ότι αν ισχύσει αυτός ο κανονισμός και οι όποιες τεχνικές διευκολύνσεις τον συνοδεύουν, τότε θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το θεσμό με τη λήξη του φετινού πρωταθλήματος.

Ο θόρυβος που έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες γύρω από το θέμα ώθησε τη FIA και τον πρόεδρό της Μαξ Μόσλει στην απόφαση να ορίσουν αύριο στο Λονδίνο ένα ραντεβού με τα μέλη της FOTA (της Ένωσης δηλαδή των ομάδων που συμμετέχουν στη Φόρμουλα 1) πριν από τις 29 Μαΐου που λήγει η προθεσμία υποβολής των συμμετοχών για το επόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Στην επίμαχη συνάντηση παρών θα είναι το Μπέρνι Εκλεστόουν, ο οποίος αρχικά είχε υποστηρίξει την πρόταση της FIA για το budget cap. Οι αλυσιδωτές αντιδράσεις όμως των ομάδων και ιδίως της Ferrari, τον ανάγκασαν να οπισθοχωρήσει και να ομολογήσει ότι η ιταλική ομάδα είναι το κλειδί στη λύση του προβλήματος.

«Βρίσκονται στο άθλημα (σ.σ. η Ferrari) για 60 χρόνια. Είναι συνεργάτες μας. Είναι εκείνοι που θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας. Αυτή τη στιγμή όλοι κρεμόμαστε από τα χείλη τους. Αν βρεθεί λύση σε αυτό, τότε όλα θα είναι μια χαρά», τόνισε ο 78χρονος διαχειριστής των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Φόρμουλα 1.

Στο άλλο στρατόπεδο, η Ferrari υποστηρίζει ότι δεν αστειεύεται και ότι θα κάνει πράξη την αποχώρησή της από το άθλημα, αν ισχύσει ο νέος κανονισμός με τα δύο σετ τεχνικών κανονισμών.

Την αποφασιστικότητα της περσινής παγκόσμιας πρωταθλήτριας στους κατασκευαστές εξέφρασε και ο Πιέρο Φεράρι, γιος του ιδρυτή της ιταλικής εταιρείας, Εντσο. «Δεν πρόκειται για πόλεμο δελτίων τύπου. Πρόκειται για μία ανακοίνωση του δ.σ. της εταιρείας, το οποίο είναι ιδιαίτερα έμπειρο. Η πρώτη μας ένσταση αφορά στο budget cap, το οποίο θεωρούμε ότι δεν μπορεί να ελεγχθεί. Η δεύτερη ένσταση αφορά στο γεγονός ότι θεωρούμε πως είναι λάθος η ομάδα που θα δεχθεί το budget cap να έχει περισσότερες ελευθερίες και διαφορετικούς τεχνικούς κανονισμούς – εάν είσαι στη γραμμή εκκίνησης ενός Grand Prix, θα πρέπει να ισχύουν οι ίδιοι κανονισμοί και οι ίδιες τεχνικές προδιαγραφές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο γόνος της οικογένειας Ferrari.

Μάλιστα ο κ. Φεράρι δεν παρέλειψε να συγκρίνει την κατάσταση στην F1 με την οικονομική κατάσταση του ιταλικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου.

«Στην Ιταλία υπάρχει η Ιντερ, που κερδίζει και ξοδεύει τεράστια ποσά για τους καλύτερους παίκτες. Όμως στη Serie A υπάρχουν και ομάδες όπως η Κατάνια που δεν διαθέτει μεγάλα ποσά, άρα θα μπορούσε να πει κανείς στην Κατάνια, μπορείς να αγωνιστείς με 12 παίκτες και στην Ιντερ ή τη Μίλαν, μπορείς να αγωνιστείς με εννέα; Δεν θα ήταν δίκαιο, αλλά αυτό επιδιώκουν οι νέοι κανονισμοί στη Φόρμουλα 1 – δεν είναι καθόλου αποδεκτοί. Ολοι από τη γραμμή εκκίνησης θα πρέπει να ξεκινήσουν με τους ίδιους κανονισμούς, διαφορετικά δεν υπάρχει ανταγωνισμός και κάποιος άλλος αποφασίζει για το ποιος θα νικήσει».

Αν και η Ferrari είναι μία από τις πιο πλούσιες ομάδες που έχουν αγωνιστεί στο άθλημα ο κ. Φερράρι κρίνει ότι η εναντίωση της ιταλικής εταιρείας στο budget cap δεν έγκειται στη διάθεση και τη δυνατότητά της να ξοδεύει μεγάλα χρηματικά ποσά διότι όπως υποστηρίζει πρόθεση όλων των κατασκευαστών είναι να μειωθεί το κόστος συμμετοχής στο άθλημα.

Θεωρεί όμως ότι αυτό δεν θα επιτευχθεί με το ανώτατο όριο στον προϋπολογισμό των ομάδων. Κρίνει ότι ο έλεγχος στο κόστος συμμετοχής μπορεί να ελεγχθεί από τεχνική άποψη σε αντιδιαστολή και με την εμπορική -κάτι που εφαρμόζουν ήδη οι ομάδες με τους κινητήρες- και την επόμενη χρονιά με τα κιβώτια ταχυτήτων. «Εχω πολύ καλούς φίλους που συμμετέχουν στο NASCAR στις ΗΠΑ. Ελέγχουν το κόστος – π.χ. στον αριθμό των μηχανικών και οι ομάδες τρέχουν με τους ίδιους κανονισμούς. Θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε κάτι τέτοιο», δήλωσε ο κ. Πιέρο Φεράρι.

Ο γόνος της οικογένειας Ferrari άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο η ιταλική εταιρεία να επεκταθεί και σε άλλα είδη αγώνων, αν εγκαταλείψει την F1. «Γιατί όχι; Το πιστεύω. Αν δείτε το παρελθόν της Ferrari, η σημερινή της εικόνα προέρχεται από τις νίκες στις 24 Ωρες του Λε Μαν και σε άλλα σπορ. Οι αγώνες είναι στο DNA της Ferrari. Ο πατέρας μου ξεκίνησε την επιχείρηση κατασκευάζοντας και πουλώντας αγωνιστικά αυτοκίνητα. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τις ρίζες μας και το πάθος του πατέρα μου εξακολουθεί να υπάρχει στην εταιρεία. Ηταν ένας ισχυρός άνθρωπος που πάντα μαχόταν για να κλείσει μία συμφωνία και ποτέ δεν θα αποδεχόταν αυτό που ο Μαξ (σ.σ. Μόσλει) προσπαθεί να κάνει, να επιβάλλει δηλαδή νέους κανονισμούς. Ο καθένας στην εταιρεία λατρεύει τους αγώνες, αλλά θέλουμε αγώνες με «καθαρούς» κανόνες για όλους. Δεν αστειευόμαστε. Μιλάμε πολύ σοβαρά διότι πραγματικά και ειλικρινά, η Ferrari δεν θα συμμετάσχει στο επόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα, αν παραμείνουν αυτοί οι κανονισμοί».

Η άποψη του Πιέρο Φεράρι δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για τις προθέσεις της ιταλικής εταιρείας και το μόνο που μένει είναι να δούμε ποια άποψη θα υπερισχύσει αύριο ή αν κάποια πλευρά θα ρίξει «νερό στο κρασί της», φτάνοντας έτσι σε μία συμβιβαστική λύση.