Πολιτική
Παρασκευή, 22 Μαΐου 2009 16:15

«Σε ένα βαθμό απαιτητικά» τα θέματα της Ιστορίας

«Διατυπωμένα με σαφήνεια και σε ένα βαθμό απαιτητικά», χαρακτήρισε, σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης. «Σαφώς διατυπωμένα και κλιμακούμενης δυσκολίας» τα θέματα στη Βιολογία.

«Διατυπωμένα με σαφήνεια και σε ένα βαθμό απαιτητικά», χαρακτήρισε, σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης, που ζητήθηκαν σήμερα από τους μαθητές, υποψηφίους για τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας.

Σε ό,τι αφορά τα θέματα της ομάδας Β΄, τα οποία έχουν στόχο τη συνθετική προσέγγιση με την αξιοποίηση των πηγών, οι φιλόλογοι ανέφεραν στην ανακοίνωσή τους, πως δεν προωθούσαν την κριτική δημιουργική ικανότητα των μαθητών, αφού απαιτείτο «η απομνημόνευση μίας συγκεκριμένης ενότητας του διδακτικού βιβλίου, προκειμένου να απαντηθούν ικανοποιητικά».

Για το θέμα Β2, η Ένωση αναφέρει ότι ενδέχεται να δημιούργησε «κάποια προβλήματα στους υποψήφιους», καθώς ο κριτικός σχολιασμός του είχε «μεγάλο βαθμό υποκειμενικότητας» και δεν εναρμονιζόταν «επαρκώς με τις ιστορικές πληροφορίες, που παρατίθενται στην αντίστοιχη ενότητα του βιβλίου».

Για τα θέματα της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης, η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, με αντίστοιχη ανακοίνωσή της, τόνισε ότι ήταν «σαφώς διατυπωμένα και παρουσίαζαν διαβάθμιση δυσκολίας. Κάλυπταν επαρκές τμήμα της εξεταζόμενης ύλης και κυρίως, αρκετά από αυτά, απαιτούσαν την κριτική σκέψη και τη συνδυαστική ικανότητα των εξεταζομένων».

Για το τρίτο ζήτημα του μαθήματος, αναφέρεται στην ανακοίνωση, πως ήταν αυτονόητο ότι έπρεπε «να αξιολογηθούν ισότιμα οι διαφορετικοί τρόποι επίλυσης», εφόσον ήταν επαρκείς οι αιτιολογήσεις.