Η κρίση με τους νέους κανονισμούς για το 2010 που ταλανίζει εδώ και αρκετούς μήνες την F1 και κορυφώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες, φαίνεται ότι συνεχίζεται ακάθεκτη.
Η κρίση με τους νέους κανονισμούς για το 2010 που ταλανίζει εδώ και αρκετούς μήνες την F1 και κορυφώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες, φαίνεται ότι συνεχίζεται ακάθεκτη.
Στα παρασκήνια του Grand Prix του Μονακό πραγματοποιήθηκαν αλλεπάλληλες συναντήσεις της FIA και της FOTA ώστε να βρεθεί μία λύση στο επίμαχο θέμα.
Η αλήθεια είναι ότι τα μέλη της FOTA συγκεντρώθηκαν στο motorhome της Renault λίγο πριν τον αγώνα και υπέγραψαν κοινή δήλωση, την οποία παρέδωσαν στο Μαξ Μόσλει. Στο έγγραφο αυτό ζητούσαν από τον πρόεδρο της FIA να καταργηθούν οι νέοι κανονισμοί για το 2010 και να ισχύσουν οι αντίστοιχοι του φετινού πρωταθλήματος. Αυτός ο όρος ίσως αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα κινηθούν και οι δύο πλευρές για τη θέσπιση νέων κοινά αποδεκτών κανονισμών, στοχεύοντας στη μείωση του κόστους συμμετοχής στο άθλημα.
Επιπλέον, οι ομάδες επιθυμούν αλλαγές στον τρόπο διοίκησης του αθλήματος με αντάλλαγμα την προθυμία τους να εμπιστευθούν το μέλλον τους στο σπορ όχι μόνο για την επόμενη χρονιά αλλά έως το 2012. Πρόταση της FOTA είναι επίσης τα μέλη της να δημιουργήσουν ένα «Σύστημα Ελέγχου Κόστους», το οποίο θα εποπτεύει τα οικονομικά και θα διευθύνεται από την Ενωση των ομάδων, όχι από τη FIA. Εν ολίγοις τα μέλη της FOTA επιθυμούν να ελέγχουν μόνοι τα οικονομικά τους και να βρουν οι ίδιοι λύσεις στη μείωση του κόστους.
Ερωτηθείς για αυτή την πρωτοβουλία της Ενωσης ο γενικός διευθυντής της Ferrari Στέφανο Ντομενικάλι παραδέχθηκε την κοινή απόφαση-πρόταση των ομάδων να εξακολούθησαν την επόμενη χρονιά να ισχύσουν οι φετινοί κανονισμοί, σημειώνοντας μάλιστα ότι για οποιεσδήποτε αλλαγές οι δύο πλευρές θα μπορούσαν να αποφασίσουν μαζί.
«Εχετε υπόψη σας ότι σίγουρα το κόστος είναι ένα θέμα που όλες οι ομάδες έχουν δεσμευτεί να δουλέψουν, αλλά συνδέεται άμεσα με την επιχειρηματικότητα των ομάδων. Ξέρουμε πόσα μπορούμε να επενδύσουμε. Ξέρουμε τι μπορούμε να κάνουμε και αυτό είναι κάτι που οι ομάδες συζητούν μεταξύ τους και αποφασίζουν από μόνες τους, πόσα χρήματα μπορούν να διαθέσουν ώστε να διατηρήσουν την αξία της Φόρμουλα 1 στο επίπεδο που ξέρουμε. Αυτό δεν είναι ένα θέμα που θεωρούμε ότι θα πρέπει να αφορά κάποιον άλλον», δήλωσε ο κ. Ντομενικάλι, αποκαλύπτοντας τις προθέσεις των ομάδων που συμμετέχουν στην F1.
Όταν ρωτήθηκε για το αν θεωρεί ότι θα έχει βρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση έως την ερχόμενη Παρασκευή, 29 Μαΐου, όπου και λήγει η διορία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής για το πρωτάθλημα του 2010, δήλωσε άγνοια. «Πραγματικά δεν γνωρίζω. Νομίζω ότι τα θέματα που θέσαμε στο τραπέζι είναι σαφή και νομίζω ότι θέσαμε κάποια ζητήματα στη συνάντηση που είχαμε», αποκρίθηκε ο γενικός διευθυντής της Scuderia τονίζοντας ότι η εβδομάδα που μπαίνει θα είναι πολύ σημαντική διότι η συμμετοχή στο επόμενο πρωτάθλημα θα διευκρινιστεί αυτή την Παρασκευή. Προέβλεψε επίσης ότι οι ημέρες που θα ακολουθήσουν θα είναι «πολύ μεγάλες».
Ο αντιπρόεδρος της FOTA Τζον Χόουετ κινήθηκε στο ίδιο πλαίσιο με τον κ. Ντομενικάλι κρίνοντας ότι χρειάζεται χρόνος. «Νομίζω ότι θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε. Υπάρχουν ακόμη κάποια κενά. Αν και υπάρχει κάποια εξέλιξη, νομίζω ότι θα πρέπει να αναμένουμε και να δούμε ποια θα είναι η λύση και εάν θα είναι αποδεκτή ή όχι».
Η αλήθεια είναι ότι μετά τη σημερινή κίνηση των ομάδων αναμένεται και η αντίδραση του Μαξ Μόσλει. Το σίγουρο είναι ότι τα μέλη της FOTA θα ξανασυναντηθούν μέσα στην εβδομάδα.