Αθλητικά
Τετάρτη, 27 Μαΐου 2009 10:48

Τσάμπιονς Λιγκ, ο τελικός των 310 εκατ. ευρώ

Δύο από τις καλύτερες ποδοσφαιρικές ομάδες του κόσμου θα αγωνιστούν απόψε το βράδυ στον τελικό αγώνα του Τσάμπιονς Λιγκ. Εκτός από το τρόπαιο, κάθε ομάδα διεκδικεί και σημαντικά οικονομικά οφέλη, αφού ο νικητής αναμένεται να έχει κέρδη μεγαλύτερα των 110 εκατ. ευρώ. Οικονομικά οφέλη και για τη Ρώμη.

Δύο από τις καλύτερες ποδοσφαιρικές ομάδες του κόσμου θα αγωνιστούν απόψε το βράδυ στον τελικό αγώνα του UEFA Τσάμπιονς Λιγκ για το 2009. Εκτός από το τρόπαιο, κάθε ομάδα διεκδικεί και σημαντικά οικονομικά οφέλη, αφού ο νικητής αναμένεται να έχει κέρδη μεγαλύτερα των 110 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με μία νέα μελέτη η οποία διενεργήθηκε εκ μέρους της MasterCard, Επίσημο Χορηγό του UEFA Champions League.

Στην ίδια μελέτη επισημαίνεται πως ο συγκεκριμένος αγώνας έχει για την ευρωπαϊκή οικονομία συνολική αξία που υπερβαίνει τα 310 εκατ. ευρώ.

Στην έκθεση με τίτλο ‘The MasterCard Heart of Sports Commerce’ ο συντάκτης της, ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους διεθνώς ειδικούς σε θέματα sport business, καθηγητής Simon Chadwick, διαπιστώνει ότι το Champions League είχε θετική επίδραση στα οικονομικά τόσο της Μπαρτσελόνα, όσο και της Μάντσεστερ Γιουνάιντετ. Και οι δύο ομάδες, εκτός από τα χρήματα της UEFA για την κατάκτηση του τροπαίου, θα έχουν κέρδη μέσα από την άνοδο της αξίας των παικτών τους, μέσα από τις συμφωνίες με τους χορηγούς, μέσα από την αύξηση στις πωλήσεις των εισιτηρίων διαρκείας και μέσα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Υπολογίζεται ότι ακόμη και ο χαμένος του τελικού θα έχει πραγματοποιήσει κέρδη ύψους τουλάχιστον 65 εκατ. ευρώ.

Ο καθηγητής Chadwick διαπίστωσε ότι, σε σχέση με τον τελικό του 2008, ο αγώνας του 2009 θα δώσει μεγαλύτερη ώθηση στην ευρωπαϊκή οικονομία, υπολογίζοντας το σχετικό ποσό να φτάνει φέτος τα €310 εκατ. ευρώ, έναντι 267 εκατ. ευρώ του 2008 . Αναφέρεται δε, ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση αποτέλεσε ένα σημαντικό θετικό παράγοντα, αφού δημιούργησε μια νέα κοινότητα φιλάθλων και επιχειρήσεων, με αγοραστική δύναμη που υπολογίζεται σε 25 εκατ. ευρώ, έτοιμα να διοχετευθούν στην κατανάλωση της ευρωπαϊκής οικονομίας.

Αυτοί είναι άνθρωποι που στο παρελθόν δεν είχαν σχέση με τον τελικό του UEFA Τσάμπιονς Λιγκ και αναζητούν ένα συναρπαστικό τρόπο να ξεφύγουν, έστω και προσωρινά, από την απαισιοδοξία που γεννούν οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Είναι, επίσης, επιχειρήσεις που ψάχνουν να διαφημιστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μέσα από τον τελικό του UEFA Τσάμπιονς Λιγκ. Μια ανάλογη οικονομική τάση παρατηρήθηκε ήδη σε άλλα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του 2009, όπως ο τελικός του αμερικανικού ποδοσφαίρου, το NFL Superbowl, στο οποίο διαπιστώθηκε αύξηση και στον αριθμό των θεατών και στη διαφημιστική δαπάνη, σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη του 2008 , καθιστώντας τον συγκεκριμένο αγώνα το μεγαλύτερο της ιστορίας.

Πρόσφατα παιχνίδια του UEFA Champions League ανάμεσα σε μεγάλες ομάδες συγκέντρωσαν επίσης πολύ υψηλό ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, ο προημιτελικός νοκάουτ αγώνας ανάμεσα στη Ρεάλ Μαδρίτης και τη Λίβερπουλ, είχε τηλεθέαση 42% στην Ισπανία. Ανάλογα και το άλλο νοκάουτ παιχνίδι μεταξύ Τσέλσι και Λίβερπουλ, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον του 34 % των τηλεθεατών στη Μ. Βρετανία.

Οικονομικά δεδομένα

Κέρδη για τον νικητή του τελικού: πλέον των €110 εκατ.

Κέρδη για την πόλη της νικήτριας ομάδας: πλέον των €15 εκατ.

Κέρδη για τη χαμένη ομάδα: πλέον των €65 εκατ.

Κέρδη σε ολόκληρη την Ευρώπη: πλέον των €75 εκατ.

Κέρδη για τη Ρώμη: πλέον των €45 εκατ.

Οικονομικό αποτέλεσμα του Τελικού του UEFA Champions League 2009 = €310 εκατ.

Στην παραπάνω εκτίμηση ενσωματώνεται και ένα έξτρα κέρδος λόγω ύφεσης (recession premium) ίσο με €25 εκατ.

Οικονομική ώθηση για τη Ρώμη

Σύμφωνα με τη μελέτη της MasterCard, η Ρώμη αναμένεται να κερδίσει από τη διοργάνωση του tελικού του 2009 περισσότερα από 45 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το οικονομικό όφελος θα προκύψει αφενός από μια βραχυπρόθεσμη ώθηση που θα δώσουν οι οπαδοί των ομάδων στο εμπόριο, ξοδεύοντας χρήματα σε μπαρ, κλαμπ, καταστήματα, ξενοδοχεία, αξιοθέατα, καταστήματα στοιχημάτων αλλά και μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο της Ρώμης και αφετέρου από τα χρήματα που θα ξοδέψουν οι χορηγοί και οι εμπλεκόμενοι οργανισμοί για την προβολή της πόλης. Βέβαια, υπάρχει η προσδοκία και πιο μακροχρόνιων κερδών, μέσα από την θετική προβολή της πόλης, την αύξηση των επισκεπτών και την αυξημένη πιθανότητα ανάληψης της διοργάνωσης και άλλων ανάλογων εκδηλώσεων.

Tο όφελος των 45 εκατ. ευρώ που αναμένει να κερδίσει η Ρώμη από τον τελικό του 2009, θα πρέπει να συγκριθεί με τα ποσά που υπολογίζεται ότι αποκόμισαν οι πόλεις που φιλοξένησαν τους προηγούμενους αγώνες, τα οποία σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα MasterCard, ανέρχονται σε €44.5 εκατ. για τη Μόσχα, του οικοδεσπότη του αγώνα για το 2008 και σε 26 εκατ. ευρώ για την Αθήνα, της πόλης που διοργάνωσε τον τελικό του 2007. Η μικρή αύξηση στα κέρδη που προσδοκά η Ρώμη, σε σύγκριση με τη Μόσχα, έχει σχέση με το ότι βρίσκεται κοντά σε περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που όμως αντισταθμίζεται κατά κάποιο τρόπο από την οικονομική ΄πειθαρχία΄ πολλών φιλάθλων, οι οποίοι θα προτιμήσουν να παρακολουθήσουν τον τελικό του 2009 από το σπίτι τους, αντί να ταξιδέψουν στη Ρώμη.

Οι πόλεις της Βαρκελώνης και του Μάντσεστερ μπορούν, επίσης, να ωφεληθούν

Οικονομικό όφελος θα προκύψει και για την πόλη της ομάδας που θα κατακτήσει το τρόπαιο του 2009, όφελος που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 15 εκατ. ευρώ περίπου. Κάτι τέτοιο θα γίνει αισθητό μέσα από την θετική επίδραση στην εικόνα της πόλης, η οποία θα οδηγήσει σε αύξηση των τουριστών, καθώς και μέσα από την βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος που θα προκύψει μετά από τη βραχυπρόθεσμη ευφορία που θα προκαλέσει ο τελικός στην αύξηση της κατανάλωσης στα καφέ, τα μπαρ, τα καταστήματα και στους bookmakers της πόλης.