Συντρίμμια αεροσκάφους εντόπισε η πολεμική αεροπορία της Βραζιλίας 650 χλμ βορειοανατολικά της νήσου Φερνάντο ντε Νορόνα, χωρίς ωστοσο να μπορεί να επιβεβαιωθεί ότι πρόκειται για το Airbus A330 της Air France.
Συντρίμμια αεροσκάφους εντόπισε η πολεμική αεροπορία της Βραζιλίας 650 χλμ βορειοανατολικά της νήσου Φερνάντο ντε Νορόνια, χωρίς ωστοσο να μπορεί να επιβεβαιωθεί ότι πρόκειται για το Airbus A330 της Air France.
Mεταξύ των συντριμμιών που ανακαλύφθηκαν υπάρχει και ένα κάθισμα, διευκρίνισε ο εκπρόσωπος Χόρχε Αμαράλ, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στη Μπραζίλια.
Ο ίδιος υπογράμμισε πως δεν είναι σε θέση να επιβεβαιώσει ότι πρόκειται για το αεροσκάφος της Air France, από τη στιγμή που δεν έχει βρεθεί κάποιος σειριακός αριθμός ή οποιοδήποτε στοιχείο ταυτοποίησης του αεροσκάφους.
Την ίδια ώρα η εκδοχή ότι το αεροπλάνο κατέπεσε όταν χτυπήθηκε από κεραυνό, προβάλλει ως η επικρατέστερη. Σύμφωνα με την Γαλλική Υπηρεσία Αεροδιαστημικών Μελετών και Ερευνας, ένα εμπορικό αεροσκάφος πλήττεται από κεραυνούς τουλάχιστον μία φορά κάθε χίλιες ώρες πτήσης, κατά μέσο όρο. Αυτό σημαίνει ότι στατιστικά το γαλλικό Airbus 330-200 είχε κτυπηθεί από κεραυνούς τουλάχιστον 18 φορές χωρίς να υποστεί σημαντική ζημιά.
«Ο κεραυνός μπορεί να προκαλέσει ζημιά σε ένα αεροσκάφος, μπορεί για παράδειγμα να προκαλέσει σοβαρή ζημία στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του», ανέφερε ο Ερίκ Ντεριβνί του Εθνικού Συνδικάτου Πιλότων Αερομεταφορών. «Αλλά δεν συνέβη ποτέ να καταστραφεί στον αέρα ένα αεροπλάνο από κεραυνό», σημείωσε.
Μία άλλη θεωρία είναι να καταστράφηκε η αντένα του αεροσκάφους από κεραυνό και να αχρηστεύθηκε ο ασύρματος και το ραντάρ. Παράλληλα διατυπώθηκε η θεωρία και της έκρηξης στον αέρα πιθανόν από βόμβα, παρά τη δήλωση του Γάλλου υπουργού Αμυνας Ερβέ Μορίν ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη για τρομοκρατική ενέργεια.
Ασφαλή συμπεράσματα θα μπορούσαν να εξαχθούν μόνο με την ανεύρεση των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους αλλά αν αυτό έχει όντως καταπέσει στον Ατλαντικό, ο εντοπισμός τους πρέπει να θεωρείται αδύνατος .