Πολιτική
Πέμπτη, 04 Ιουνίου 2009 13:30

Κ. Καραμανλής: Με έργα αλλάζουμε την καθημερινότητα του πολίτη

«Χωρίς μεγάλα λόγια, αλλά με έργα, με σημαντικά έργα, αλλάζουμε την καθημερινότητα του πολίτη. Αναβαθμίζουμε συνολικότερα την ποιότητα ζωής στο Λεκανοπέδιο», τόνισε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής κατά την επίσκεψή του σήμερα, στον υπό κατασκευή σταθμό του ΜΕΤΡΟ στον ¶λιμο.

«Χωρίς μεγάλα λόγια, αλλά με έργα, με σημαντικά έργα, αλλάζουμε την καθημερινότητα του πολίτη. Αναβαθμίζουμε συνολικότερα την ποιότητα ζωής στο Λεκανοπέδιο», τόνισε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής κατά την επίσκεψή του σήμερα, συνοδευόμενος από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, στο εργοτάξιο της επέκτασης του Μετρό προς το Ελληνικό, στον Αλιμο.

«Από την πρώτη στιγμή, η κυβέρνηση έδωσε προτεραιότητα στο μεγαλύτερο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο της χώρας. Επεκτείνουμε το Μετρό στα νότια προάστια, στις δυτικές συνοικίες, στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη και στο Χαϊδάρι. Συνεχίζουμε προς τον Πειραιά και λησμονημένες περιοχές της πρωτεύουσας: στην Αγία Βαρβάρα, στο Κορυδαλλό, στη Νίκαια», σημείωσε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:

«Την ερχόμενη άνοιξη οι Δήμοι της Ηλιούπολης, του Αλίμου, της Αργυρούπολης και του Ελληνικού θα αποκτήσουν σύγχρονους σταθμούς Μετρό. Η απόσταση από τον ¶λιμο μέχρι το κέντρο της Αθήνας - από το σημείο που βρισκόμαστε δηλαδή, μέχρι το κέντρο - θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 12 λεπτά, ενώ σήμερα με ΙΧ αυτοκίνητο απαιτείται, σε ώρα αιχμής, ίσως και πάνω από μισή ώρα».

«Κάποιοι -παρατήρησε ο κ. Καραμανλής- μπορεί να επενδύουν συστηματικά στην άρνηση, στην ισοπέδωση και στο ψέμα. Δεν μπορούν να αλλάξουν. Έχουν μείνει πίσω, στο χθες. Όμως η Ελλάδα αλλάζει, η Ελλάδα προοδεύει, η Ελλάδα πάει μπροστά. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια του έργου μας».

Γ. Σουφλιάς: Υλοποιούμε το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό

«Εμείς προστατεύουμε το Περιβάλλον με έργα και όχι με λόγια. Το Μετρό αποτελεί το σημαντικότερο περιβαλλοντικό συγκοινωνιακό έργο στην Αττική και για τον λόγο αυτό δώσαμε προτεραιότητα στην ανάπτυξή του», δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς και υπογράμμισε:

«Υλοποιούμε σήμερα το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έγινε στην Ελλάδα. Από τον Μάρτιο του 2004 έως σήμερα κατασκευάζουμε 26 νέους Σταθμούς Μετρό στην Αθήνα (13) και στη Θεσσαλονίκη (13). Ο συνολικός προϋπολογισμός ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, έργο ασύγκριτο με κάθε άλλη περίοδο, διπλασιάζοντας το δίκτυο Μετρό στη χώρα».

«Έχουμε διπλασιάσει τον ρυθμό παραγωγής έργων μετρό στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι προηγούμενες Κυβερνήσεις χρειάστηκαν 15 χρόνια για ένα έργο μετρό 17 χλμ., την ώρα που εμείς σε λιγότερο από 6 χρόνια (2004-2010) μελετήσαμε, δημοπρατήσαμε και θα έχουμε ολοκληρώσει μόνο στην Αθήνα ένα έργο 13 χλμ. μετρό, κατασκευάζοντας παράλληλα 9,5 χλμ. μετρό στη Θεσσαλονίκη», επεσήμανε ο κ. Σουφλιάς.

13 νέοι σταθμοί στο δίκτυο της Αθηνάς

Όπως είπε, «από τον Μάρτιο του 2004, το Μετρό της Αθήνας επεκτείνεται με 13 Σταθμούς. Οι τρεις (3) σταθμοί Κεραμεικός, Ελαιώνας και Αιγάλεω τέθηκαν σε λειτουργία το Μάιο του 2007, ενώ οι άλλοι 10 σταθμοί θα τεθούν σε λειτουργία ως εξής:

α) μέσα στον Αύγουστο του 2009, ο σταθμός Νομισματοκοπείο,

β) μέχρι το τέλος του 2009, οι σταθμοί Χολαργός, Χαϊδάρι, Περιστέρι, Ανθούπολη (4)

γ) μέχρι την ¶νοιξη του 2010, οι σταθμοί Ηλιούπολη, ¶λιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό (4)

δ) μέχρι το Καλοκαίρι του 2010 ο σταθμός Αγ.Παρασκευή.

Επιπλέον, σε εξέλιξη βρίσκεται ο Διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στα Δυτικά Προάστια με κατάληξη στον Πειραιά, με υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σύγχρονους σταθμούς (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημ. Θέατρο) ύψους 515 εκ. ευρώ.

Όσον αφορά τη Γραμμή U (Γραμμή 4), δηλαδή τη Γραμμή με μορφή Πέταλο, που ξεκινά από το Γαλάτσι, περνά από τα Δικαστήρια, από το κέντρο στο Πανεπιστήμιο και μετά από το Παγκράτι κατευθύνεται προς το Μαρούσι, με 20 χλμ. υπόγειας σήραγγας και 20 σταθμούς, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ διευκρίνισε ότι «οι μελέτες έχουν προχωρήσει με εντατικούς ρυθμούς και μπορούμε να ξεκινήσουμε τη δημοπράτησή της πριν το τέλος του έτους. Όσον αφορά στη χρηματοδότηση της Γραμμής U, σύντομα πρόκειται να φέρω πρόταση στην Κυβερνητική Επιτροπή».

Παράλληλα, πρόσθεσε, «μέσα από το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας που σύντομα θα φέρουμε προς ψήφιση στη Βουλή προβλέπουμε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο με δίκτυο 8 Γραμμών μετρό με 220 χλμ. και 200 σταθμούς, εξυπηρετώντας έτσι σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού της Πρωτεύουσας».