Kαι άλλες σορούς ανέσυραν οι ομάδες έρευνας της Βραζιλίας και της Γαλλίας από τα συντρίμμια του αεροσκάφους της Air France που κατέπεσε στον Ατλαντικό Ωκεανό την περασμένη εβδομάδα παρασύροντας στο θάνατο και τους 228 ανθρώπους που επέβαιναν σε αυτό, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Kαι άλλες σορούς ανέσυραν οι ομάδες έρευνας της Βραζιλίας και της Γαλλίας από τα συντρίμμια του αεροσκάφους της Air France που κατέπεσε στον Ατλαντικό Ωκεανό την περασμένη εβδομάδα παρασύροντας στο θάνατο και τους 228 ανθρώπους που επέβαιναν σε αυτό, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Συνολικά 41 πτώματα έχουν ανασυρθεί από τη «θάλασσα συντριμμιών» του αεροσκάφους, όπως την περιέγραψε ένα στέλεχος του πολεμικού ναυτικού της Βραζιλίας, σε απόσταση περίπου 1.000 χλμ. από τις βορειοανατολικές ακτές της Βραζιλίας.
Σήμερα Τετάρτη αρχίζει η αναζήτηση για τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά» του Airbus A330, με την άφιξη στην περιοχή ενός γαλλικού πυρηνοκίνητου υποβρυχίου. Αύριο Πέμπτη καταπλέει στην περιοχή σκάφος υποθαλάσσιων ερευνών με τέσσερα μικρά βαθυσκάφη.
Ελπίζεται ότι τα δεδομένα από τα κουτιά και τις συσκευές καταγραφής των συνομιλιών στο πιλοτήριο - που ίσως βρίσκονται σε βάθος ακόμη και 6.000 μέτρων - θα φωτίσουν τα αίτια του δυστυχήματος της 1ης Ιουνίου.
Μια σειρά αυτόματων προειδοποιητικών σημάτων που στάλθηκαν από τα συστήματα του αεροσκάφους κατέδειξαν ότι οι ενδείξεις για την ταχύτητα εδάφους ήταν εσφαλμένες και ότι ο αυτόματος πιλότος του Airbus, που εκτελούσε πτήση από το Ρίο ντι Τζανέϊρο προς το Παρίσι, είχε απενεργοποιηθεί, ενώ τα συστήματα πλοήγησης και ισχύος επίσης εμφάνιζαν δυσλειτουργίες.
Τα μηνύματα αυτά οδήγησαν ειδικούς να υποθέσουν ότι η τραγωδία ενδέχεται να οφείλεται στους «προβληματικούς» αισθητήρες μέτρησης της ταχύτητας στο περίβλημα του αεροσκάφους, κάτι που έχει εντοπιστεί και σε άλλα A330 and A340. Εκτιμάται ότι οι αισθητήρες, μπορεί να απενεργοποιήθηκαν εξαιτίας της εμφάνισης πάγου στην διάρκεια σφοδρής καταιγίδας σε μεγάλο υψόμετρο, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να μην έχουν ιδέα με ποια ταχύτητα κινούνταν.
Εάν επιβράδυναν πολύ, το αεροσκάφος ενδέχεται να παρουσίασε απώλεια στήριξης και να έπεσε, ενώ εάν επιτάχυναν υπερβολικά, το Airbus μπορεί να μην άντεξε, σύμφωνα με ειδικούς.
Η Air France επιτάχυνε το πρόγραμμα αντικατάστασης των αισθητήρων. Οι πιλότοι της έχουν αρνηθεί να πετάξουν με τα αεροσκάφη μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Πάντως τα αίτια του δυστυχήματος παραμένουν άλυτο μυστήριο.
Η καταστροφή στην πτήση AF 447 υπήρξε η χειρότερη στην 75χρονη ιστορία της εταιρείας και η πιο πολύνεκρη διεθνώς από το 2001.
Οι σοροί μεταφέρονται στην παράκτια πόλη Ρεσίφε της Βραζιλίας για την αναγνώρισή τους. Η διαδικασία θα απαιτήσει και τη συλλογή δειγμάτων DNA από συγγενείς των θυμάτων, με τη βοήθεια της Interpol, λόγω του ότι στο αεροπλάνο επέβαιναν άνθρωποι συνολικά 32 εθνικοτήτων.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσενω, Γερμανικών Πρακτορείο Ειδήσεων