Αθλητικά
Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2009 21:49

F1: «Αστραψε και βρόντηξε» ο Έκλεστοουν

Η κρίση στη Φόρμουλα 1 έχει κορυφωθεί μεταξύ της FIA και της FOTA. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Μπέρνι Έκλεστοουν να μη «μασήσει τα λόγια του» και να προειδοποιήσει τις ομάδες για τις μελλοντικές τους κινήσεις.

Η κρίση στη Φόρμουλα 1 έχει κορυφωθεί μεταξύ της FIA και της FOTA. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Μπέρνι Έκλεστοουν να μη «μασήσει τα λόγια του» και να προειδοποιήσει τις ομάδες για τις μελλοντικές τους κινήσεις.

Τα οκτώ εναπομείναντα στελέχη της Ένωσης έχουν αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να εγκαταλείψουν το θεσμό και να δημιουργήσουν το δικό τους πρωτάθλημα. Ήδη, στην Κωνσταντινούπολη οργίαζαν οι φήμες ότι ήρθαν σε επαφή με τον Καρμέλο Εζπελέτα, τον αντίστοιχο δηλαδή Έκλεστοουν των Moto GP, βολιδοσκοπώντας την προοπτική ενός νέου, δικού τους, πρωταθλήματος.

Αντιδρώντας, ο Βρετανός διαχειριστής των εμπορικών δικαιωμάτων της Φόρμουλα 1, τις απείλησε ότι θα ακολουθήσει τη νομική οδό, κάτι που θα τους στοιχίσει αρκετά χρήματα, όπως διευκρίνισε.

Στους ισχυρισμούς της Ferrari ότι η συμφωνία που έχει υπογράψει για να συμμετάσχει στο θεσμό μέχρι το 2012 μπορεί να θεωρηθεί άκυρη και ανίσχυρη λόγω της διένεξης σχετικά με τους νέους κανονισμούς και ειδικότερα το budget cap ο Έκλεστοουν απαντά: «Εμείς δεν το αντιλαμβανόμαστε έτσι. Σίγουρα όμως οι δικηγόροι θα διαφωνούν για το συγκεκριμένο θέμα για πάρα πολύ καιρό».

Εν αναμονή δημοσίευσης της λίστας των ομάδων που αναμένεται να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα του 2010, το «αφεντικό» της F1 θεωρεί οι ομάδες θα αντιμετωπίσουν πολλές δυσκολίες, ιδίως οικονομικές σε οποιαδήποτε απόπειρα θέσπισης δικού τους πρωταθλήματος.

«Εάν προσπαθήσουν να δημιουργήσουν το δικό τους πρωτάθλημα – που δε νομίζω ότι θα μπορέσουν – θα αντιμετωπίσουν πολλά προβλήματα. Πέραν των συμβολαίων μου με τις ομάδες, εάν κάποιος έρθει σε επαφή με όσους είναι συμβεβλημένοι με εμάς, εταιρείες, τηλεοπτικά κανάλια, θα το δούμε πολύ σοβαρά. Αυτό θα σημαίνει απόπειρα αθέτησης συμβολαίων και καθώς εγώ δεν κάνω κάτι τέτοιο, δεν θα μείνω σε σταυρωμένα τα χέρια και δεν θα το επιτρέψω να συμβεί. Οποιαδήποτε κίνηση θα τους στοιχίσει εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες, ποιος ξέρει πόσο;»

Ο Έκλεστοουν θεωρεί ότι οι λεγόμενες μεγάλες ομάδες δεν θα μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν ένα πρωτάθλημα διότι αυτό απαιτεί πίστες, επιπλέον εργαζόμενους, αναζήτηση τηλεοπτικών καναλιών και έξυπνο τρόπο διαφήμισης. Όλα αυτά, σύμφωνα με τον έμπειρο Βρετανό απαιτούν χρόνο και χρήμα. Παρουσιάζοντας εκτενώς τις το εύρος των δραστηριοτήτων του στην F1, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν είμαι σίγουρος ότι τα διοικητικά συμβούλια ομάδων όπως η Toyota και η BMW, που ήδη αναζητούν τρόπους μείωσης του κόστους στην F1, θα συναινέσουν και θα χρηματοδοτήσουν τις ομάδες τους ώστε να αποχωρήσουν για ένα πρωτάθλημα που δεν θα είναι της FIA. Aυτή τη στιγμή, προσφέρουμε τις πίστες χωρίς κανένα κόστος για τις ομάδες που συσσωρεύουν χορηγούς και χρήματα και τρέχουν μπροστά από ένα τεράστιο τηλεοπτικό κοινό, το οποίο εγώ τους προσφέρω μέσω των συμβολαίων που έχουμε επιτύχει. Αυτά τα χρήματα επιστρέφονται στις ομάδες για να τα ξοδέψουν όπως επιθυμούν. Θα είναι διαφορετικά όταν θα κληθούν να βρουν μόνες τους τις πίστες, να προσλάβουν τους εργαζόμενους για κάθε αγώνα, να αναζητήσουν τηλεοπτικά κανάλια –όταν εμείς έχουμε τα καλύτερα – και να διαφημιστούν».

Επιπλέον, αποκάλυψε ότι οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να προστατευθούν από τις τεχνικές αλλαγές του Μαξ Μόσλεϊ, αν υπέγραφαν ξανά τη συνθήκη Ομονοίας του 2008, αλλά το αρνήθηκαν.

Σε ό,τι αφορά στη στάση των οδηγών που στην ουσία τάχθηκαν υπέρ των αιτημάτων της FOTA, ο Έκλεστοουν υπενθύμισε την αξία ενός παγκόσμιου τίτλου στην F1: «Σε ό,τι αφορά στους οδηγούς, θέλουν να κερδίζουν τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στη Φόρμουλα 1 ή κάποιοι από αυτούς θα μπορούσαν να τρέχουν κάπου αλλού με περισσότερα χρήματα για να κερδίσουν έναν τίτλο που θα άξιζε λιγότερο».