Κόσμος
Τρίτη, 23 Ιουνίου 2009 21:29

Ηλεκτροκίνητο μέλλον

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, λένε οι ειδικοί, αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι φιλικά προς το περιβάλλον, και αθόρυβα. «Ο πληθυσμός ταλαιπωρείται αφάνταστα από τον θόρυβο των αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων. Αν ρωτήσετε για παράδειγμα κατοίκους κινεζικών πόλεων, στις οποίες έχουν απαγορευθεί οι δίχρονοι κινητήρες σε μηχανάκια και αυτοκίνητα, τότε εκείνοι θα σας απαντήσουν ότι η διαφορά είναι μεγάλη», λέει ο Μάρτιν Βίτσελ από το γερμανικό Ινστιτούτο Φράουενχοφερ για Ενεργειακά Ζητήματα.

Εως ότου όμως γίνουν μέρος της καθημερινότητας θα πρέπει να επιλυθούν ακόμα πολλά προβλήματα, όπως η μικρή διάρκεια της μπαταρίας τους. Ένα από τα οχήματα τελευταίας γενιάς της ιαπωνικής Μιτσουμπίσι για παράδειγμα διαθέτει αυτονομία 160 χλμ. Η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί όμως 7 ώρες. Οι ειδικοί ευελπιστούν σε βελτίωση των επιδόσεων κάνοντας λόγο ακόμα και για φόρτιση διάρκειας 20 λεπτών.

Πώς όμως θα διαδοθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν δεν υφίσταται δίκτυο ανεφοδιασμού με επαρκή κάλυψη; Η Κάρολιν Ράιχερτ του γερμανικού ενεργειακού κολοσσού RWE λέει στο μικρόφωνο της Deutsche Welle πως «απαιτούνται διευκολύνσεις στις εταιρείες παροχής ενέργειας για να στήσουν ένα δίκτυο με πλήρη κάλυψη».

Στα κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετρά σίγουρα και η υψηλή τιμή αγοράς, πάνω από €32.000, περίπου τα διπλά από ό,τι ένα συμβατικό.

Από την άλλη πλευρά όμως η υψηλή τιμή και οι δυσκολίες στην χρήση συνόδευαν πάντα τις νέες τεχνολογίες. Οταν το 1886 ο Καρλ Μπενς παρουσίαζε το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως τα άλογα ήταν πιο γρήγορα, πιο αξιόπιστα και πιο φθηνά.

DEUTSCHE WELLE