Αθλητικά
Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2009 19:08

F1: Αλλαγή τακτικής στα ελαστικά

Η Βridgestone αποφάσισε για τους επόμενους τέσσερις αγώνες του πρωταθλήματος (Βουδαπέστη, Βαλένθια, Σπα και Μόντσα) να αλλάξει την τακτική της σε ό,τι αφορά στην επιλογή των γομών που θα είναι διαθέσιμες σε κάθε GP.

Η Βridgestone αποφάσισε για τους επόμενους τέσσερις αγώνες του πρωταθλήματος (Βουδαπέστη, Βαλένθια, Σπα και Μόντσα) να αλλάξει την τακτική της σε ό,τι αφορά στην επιλογή των γομών που θα είναι διαθέσιμες σε κάθε GP.

Στο φετινό πρωτάθλημα ο μοναδικός κατασκευαστής ελαστικών στη Φόρμουλα 1 διέθετε στις ομάδες ελαστικά τύπου σλικ με τέσσερις διαφορετικές γόμες: σκληρή, μεσαία, μαλακή και πολύ μαλακή. Από αυτές σε κάθε αγώνα παρείχε μόνο δύο γόμες, λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές συνθήκες και τα χαρακτηριστικά της κάθε πίστας.

Η πολιτική της Bridgestone ήταν να υπάρχει διαφορά στο επίπεδο σκληρότητας των γομών και να μην είναι συνεχόμενες ώστε να γίνει πιο απρόβλεπτη η κούρσα. Αυτό το σύστημα είχε ζητηθεί από τις ομάδες σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον οι αγώνες και να αποφευχθούν οι μονότονες στρατηγικές που ακολουθούσαν οι ομάδες. Αν και είχε επίδραση σε μερικά GP, τελικά το μέτρο αυτό φαίνεται ότι δεν είχε άμεση επίπτωση στην έκβαση του κάθε αγώνα.

Μετά από ανάλυση όλων των στοιχείων που συγκέντρωσε στα οκτώ GP που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής, η Bridgestone αποφάσισε για λίγο καιρό να εγκαταλείψει τη συγκεκριμένη τακτική και να επανέλθει στα πεπραγμένα του παρελθόντος. Να εφοδιάζει δηλαδή, τις ομάδες με ελαστικά που οι γόμες τους θα είναι συνεχόμενες σε επίπεδα σκληρότητας.

Κατά συνέπεια, οι στενές πίστες στη Βουδαπέστη και στη Βαλένθια απαιτούν, σύμφωνα με τη Bridgestone, ελαστικά με την πολύ μαλακή και μαλακή γόμα ενώ στο Σπα και στη Μόντσα προτιμότερα θα είναι τα ελαστικά με τη μαλακή και μεσαία γόμα. Η επιλογή αυτή στις δύο τελευταίες πίστες κρίνεται αναγκαία λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών στο Βέλγιο και των μοναδικών χαρακτηριστικών της Ιταλικής πίστας.

Η απόφαση αυτή της Bridgestone ίσως ακολουθηθεί και σε επόμενους αγώνες όπως στο Ιαπωνικό και το Βραζιλιάνικο Grand Prix. Πάντως, ο μοναδικός αγώνας φέτος που η ιαπωνική εταιρεία προσέφερε στις ομάδες τα ελαστικά που πραγματικά ταίριαζαν με την πίστα ήταν το Μονακό.

«Το σιρκουΐ της Ουγγαρίας διαθέτει χαρακτηριστικά που απαιτούν τα πιο μαλακά μας ελαστικά. Αυτό ισχύει και για τους αγώνες σε δρόμους, επίσης έχουμε χρησιμοποιήσει τις πιο μαλακές γόμες νωρίτερα αυτό το έτος στο Μονακό, και τώρα ξανά πάλι στη Βαλένθια.

Στο Σπα, η θερμοκρασία μπορεί να είναι πολύ χαμηλή, επομένως η σκληρή γόμα θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα και η πολύ μαλακή θα ήταν παρά πολύ μαλακή για αυτή την πίστα, άρα αυτό σημαίνει ότι η μεσαία και η μαλακή γόμα είναι οι πιο προφανείς.

Στη Μόντσα, η σκληρή γόμα θα δημιουργούσε μεγάλη διαφορά σε σχέση με τη μαλακή, για αυτό θα φέρουμε τη μαλακή και τη μεσαία», εξήγησε ο αγωνιστικός διευθυντής της Bridgestone Χιροχίντε Χαμασίμα.