Αθλητικά
Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2009 20:22

F1: «Για όλα φταίει ο Μπριατόρε»

Ο Νέλσον Πικέ Τζούνιορ αποτελεί, πλέον, παρελθόν από τη Renault, καθώς η γαλλική ομάδα διέκοψε τη συνεργασία τους, όπως είπε και ο ίδιος σε ανακοίνωσή του, στην οποία κατηγόρησε τον Φλάβιο Μπριατόρε για όλα όσα πέρασε στη Renault, καθώς και ότι τον έβαλε να υπογράψει συμβόλαιο με όρους στην απόδοσή του δίχως να έχει τις ίδιες ευκαιρίες με τον Φερνάντο Αλόνσο, ενώ τον αποκάλεσε εκτελεστή του.

Ο Νέλσον Πικέ Τζούνιορ αποτελεί, πλέον, παρελθόν από τη Renault, καθώς η γαλλική ομάδα διέκοψε τη συνεργασία τους, όπως είπε και ο ίδιος σε ανακοίνωσή του, στην οποία κατηγόρησε τον Φλάβιο Μπριατόρε για όλα όσα πέρασε στη Renault, καθώς και ότι τον έβαλε να υπογράψει συμβόλαιο με όρους στην απόδοσή του δίχως να έχει τις ίδιες ευκαιρίες με τον Φερνάντο Αλόνσο, ενώ τον αποκάλεσε εκτελεστή του. Ακόμα δηλώνει ανακουφισμένος που αποχωρεί από την ομάδα.

Το... διαζύγιο του Νέλσον Πικέ Τζούνιορ με τη Renault είναι οριστικό, κάτι που επιβεβαιώθηκε από τον ίδιο το Βραζιλιάνο μέσω της ανακοίνωσης που εξέδωσε. Συγκεκριμένα, ο νεαρός οδηγός ανέφερε σε αυτή ότι νιώθει ανακουφισμένος από την αποχώρησή του από τη γαλλική ομάδα, ενώ κατηγορεί τον Μπριατόρε για τις δύσκολες στιγμές που πέρασε εκεί, τον χαρακτήρισε εκτελεστή του και αποκάλυψε ότι είχε όρους στο συμβόλαιό του που δεν ήταν ανάλογες με τις ευκαιρίες που είχε έναντι του Φερνάντο Αλόνσο. «Δέχτηκα μια ειδοποίηση από την Renault F1 Team στην οποία αναφέρει την πρόθεσή της να σταματήσω να οδηγώ για αυτούς από αυτή τη χρονιά.

Θέλω να πω ευχαριστώ σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων που με υποστήριξαν και δούλεψαν μαζί μου στην Renault, παρόλο που προφανώς νοιώθω μεγάλη απογοήτευση για τα νέα που έλαβα. Την ίδια στιγμή όμως νοιώθω και ανακουφισμένος αφού τελειώνει η χειρότερη περίοδος της καριέρας μου και τώρα μπορώ να την ξαναβάλω στον σωστό δρόμο και να διορθώσω την φήμη μου όσο γίνεται πιο γρήγορα νικώντας αγώνες.

Είμαι ομαδικός παίχτης και υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι με τους οποίους συνεργάστηκα οι οποίοι θα εγγυόντουσαν για τον χαρακτήρα μου και το ταλέντο μου, δυστυχώς εκτός από τον άνθρωπο που είχε την περισσότερη επιρροή στην καριέρα μου στην Formula1.

Ξεκίνησα τους αγώνες σε ηλικία οχτώ ετών και έσπαγα το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Κέρδισα σε όποιο πρωτάθλημα συμμετείχα στα καρτ. Ήμουν πρωταθλητής Βόρειας Αμερικής στην F3 κερδίζοντας 14 αγώνες και σημειώνοντας 17 pole position.

Το 2003 πήγα στην Αγγλία με την δική μου ομάδα και συμμετείχα στο βρετανικό πρωτάθλημα της F3 και επίσης κέρδισα το πρωτάθλημα κερδίζοντας 12 αγώνες και σημειώνοντας 13 pole position. Για την ακρίβεια ήμουν ο νεαρότερος πρωταθλητής. Έτρεξα στα GP2 το 2005 και το 2006 κερδίζοντας πέντε αγώνες και γράφοντας άλλες έξι pole position.

Είχα μια πολύ καλή σεζόν στη δεύτερη μου χρονιά και έχασα το πρωτάθλημα από τον Λιούις Χάμιλτον εξαιτίας τεχνικών λαθών που έκανε η ομάδα μου, τα οποία θεωρώ και δικά μου, συμπεριλαμβανομένου ότι έμεινα από καύσιμα μέσα στον αγώνα. Έκανα ρεκόρ στα GP2 όντας ο πρώτος οδηγός που είχε ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, σημειώνοντας τους μέγιστους βαθμούς στην Ουγγαρία το 2006.

Μέχρι τον Ιούλιο του 2009 κανείς δεν είχε καταφέρει να σπάσει αυτό το ρεκόρ μέχρι τον Νίκο Χάλκενμπεργκ στο Νίρμπουργκρινγκ. Το μονοπάτι που οδηγούσε στην Formula1 ήταν πάντα δύσκολο, και για αυτό εγώ και ο πατέρας μου υπογράψαμε ένα συμβόλαιο με τον Φλάβιο Μπριατόρε, που πιστεύαμε πως ήταν εξαιρετική επιλογή με όλες τις απαραίτητες επαφές και τις δυνατότητες ενός μάνατζερ.

Δυστυχώς τότε ξεκίνησε η μαύρη περίοδος της καριέρας μου. Πέρασα ένα χρόνο ως δοκιμαστής όπου έκανα ελάχιστες δοκιμές και την επόμενη χρονιά ξεκίνησα ως οδηγός της Renault. Μετά την αρχή της χρονιάς κάποια περίεργα πράγματα ξεκίνησαν να συμβαίνουν. Ως νέος οδηγός περίμενα από την ομάδα μου πολύ υποστήριξη και προετοιμασία που θα με βοηθούσε να αντεπεξέλθω.

Αντιθέτως ήμουν κάποιος που οδηγούσε το άλλο μονοθέσιο χωρίς καμία πρόθεση. Επιπροσθέτως σε αρκετές περιπτώσεις 15 λεπτά πριν από τις κατατακτήριες ή τον αγώνα ο μάνατζέρ μου και το αφεντικό μου με απειλούσε λέγοντας μου ότι αν δεν πάρω καλό αποτέλεσμα είχε έτοιμο άλλον οδηγό έτοιμο να με αντικαταστήσει.

Δεν χρειάστηκα ποτέ απειλές για να πετύχω ένα αποτέλεσμα. Το 2008 πήρα 19 βαθμούς και ανέβηκα στο βάθρο στο δεύτερο σκαλί σημειώνοντας την καλύτερη πρώτη χρονιά οδηγού από την Βραζιλία στη Formula1. Το 2009 ο Μπριατόρε, ως μάνατζέρ μου και αφεντικό μου στην Renault F1 μου υποσχέθηκε ότι όλα θα ήταν διαφορετικά. Ότι θα είχα την απαραίτητη προσοχή που δεν απολάμβανα μέχρι τότε και ότι θα είχα τουλάχιστον την ίδια συμπεριφορά μέσα στην ομάδα. Με έβαλε να υπογράψω ένα συμβόλαιο που βασιζόταν στην απόδοση, το οποίο ζητούσε από εμένα να μαζέψω το 40% από τους βαθμούς του Αλόνσο μέχρι τα μέσα της χρονιάς.

Παρόλο που οδηγούσα με τον Φερνάντο, δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και πραγματικά εξαιρετικός οδηγός ήμουν σίγουρος ότι υπό τις ίδιες συνθήκες θα πετύχαινα εύκολα το 40% των βαθμών όπως απαιτούσε το συμβόλαιο. Δυστυχώς, ξανά οι υποσχέσεις δεν έγιναν πραγματικότητα. Με το νέο μονοθέσιο εγώ συμπλήρωσα 2.002 χιλιόμετρα δοκιμών σε σύγκριση με τα 3.829 του Φερνάντο.

Μόνο οι τρεις από τις ημέρες που έκανα δοκιμές ήταν σε στεγνή πίστα ενώ μόνο μία από του Φερνάντο σε βρεγμένη. Έκανα δοκιμές μόνο με μονοθέσιο γεμάτο καύσιμα, σκληρά ελαστικά και συνήθως την πρώτη ημέρα (όταν η πίστα ήταν αργή και η αξιοπιστία κακή) ή όταν ο καιρός ήταν άσχημος.

Ο Φερνάντο δοκίμαζε με ελαφρύ μονοθέσιο και μαλακά ελαστικά στο στεγνό, σε καλές συνθήκες. Ποτέ δεν είχα την ευκαιρία να προετοιμαστώ για το σύστημα κατατακτηρίων που χρησιμοποιούμε. Σήμερα στη Formula1 η διαφορά ανάμεσα στον πρώτο και τον 15ο μερικές φορές είναι κάτω από ένα δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει ότι δυο ή τρία δέκατα μπορεί να σε κάνουν να κερδίσεις οχτώ θέσεις. Επιπλέον, η εξέλιξη του μονοθεσίου τώρα γίνεται αγώνα με τον αγώνα λόγω της απαγόρευσης των δοκιμών. Από τους εννιά αγώνες που έτρεξα φέτος, στους τέσσερις ο Φερνάντο είχε μια σημαντική αναβάθμιση που εγώ δεν είχα.

Από τους μηχανικούς της Renault ενημερώθηκα ότι σε εκείνους τους αγώνες είχα ένα μονοθέσιο που ήταν από πέντε έως οχτώ δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργό από αυτό του ομόσταβλού μου. Στη Γερμανία, (που στις κατατακτήριες ξεπέρασα τον ομόσταβλό μου παρόλα αυτά) αν είχα αυτό το αποτέλεσμα θα ήμουν πέμπτος και όχι δέκατος. Αν είχαμε αυτήν τη διαφορά στον αγώνα, θα είχα τερματίσει μπροστά από τον ομόσταβλό μου, κάτι που έκανα στο Σίλβερστοουν, παρότι αυτός είχε αναβαθμίσεις που εγώ δεν είχα. Έχω μεγάλη πίστη στο ταλέντο και την απόδοσή μου. Δεν έχω φτάσει μέχρι εδώ παίρνοντας άσχημα αποτελέσματα.

Όποιος γνωρίζει την ιστορία μου ξέρει ότι τα αποτελέσματα που έχω στη F1 δεν αντικατοπτρίζουν το βιογραφικό και τις ικανότητές μου. Οι καταστάσεις που είχα να αντιμετωπίσω τα δύο τελευταία χρόνια ήταν τουλάχιστον παράξενες, υπάρχουν περιστατικά που σχεδόν δεν πιστεύω ότι μου συνέβηκαν. Αν τώρα πρέπει να δώσω εξηγήσεις, είμαι σίγουρος ότι οφείλονται στην αδικία που συμβαίνει τα δύο τελευταία χρόνια. Πάντα πίστευα ότι ο μάνατζερ είναι συνεργάτης σου. Ο μάνατζερ υποτίθεται ότι σε στηρίζει και σου δίνει ευκαιρίες. Στην περίπτωσή μου έγινε το αντίθετο.

Ο Φλάβιο Μπριατόρε ήταν ο εκτελεστής μου. Το να βρίσκομαι υπό πίεση δεν είναι κάτι καινούριο για εμένα. Έχω δεχτεί κριτική στην καριέρα μου και υπήρχαν πολλές προσδοκίες από εμένα λόγω του ονόματός μου. Μέχρι τώρα ανταποκρινόμουν σε αυτές ή ακόμα και τις ξεπερνούσα. Ποτέ δεν είχα νιώσει την ανάγκη να υπερασπιστώ τον εαυτό μου από τις φήμες και την κριτική γιατί εγώ γνώριζα την αλήθεια και ήθελα να επικεντρωθώ στους αγώνες, δεν τους επέτρεπα να με επηρεάσουν.

Ευτυχώς, τώρα μπορώ να πω στους ανθρώπους που με στήριξαν σε όλη την καριέρα μου ότι επιστρέφω στη σωστή κατεύθυνση και εξετάζω τις επιλογές μου για ένα νέο ξεκίνημα στην καριέρα μου στη Formula1 με δίκαιο και θετικό τρόπο», έλεγε στην ανακοίνωσή του ο Πικέ δείχνοντας έξαλλος με τον Μπριατόρε και τον τρόπο που του συμπεριφέρθηκε.

Πηγή: www.gazzetta.gr