Κόσμος
Κυριακή, 30 Αυγούστου 2009 15:20

Ερευνα: Οι καπνιστές επιλέγουν τσιγάρα με κριτήριο τη συσκευασία

Μπορεί μια μάρκα τσιγάρων να είναι λιγότερο βλαβερή από μία άλλη απλά και μόνο επειδή βρίσκεται σε… γαλάζιο πακέτο; Και όμως, μια έρευνα αποκαλύπτει, πως οι καπνιστές επιλέγουν τσιγάρα λόγω συσκευασίας!

Μπορεί μια μάρκα τσιγάρων να είναι λιγότερο βλαβερή από μία άλλη απλά και μόνο επειδή βρίσκεται σε… γαλάζιο πακέτο; Και όμως, μια έρευνα αποκαλύπτει, πως οι καπνιστές επιλέγουν τσιγάρα λόγω συσκευασίας!

«Αυτά τα τσιγάρα είναι λιγότερο βλαβερά από τα άλλα», δήλωσε μανιώδης καπνιστής στους γεμάτους έκπληξη ερευνητές. Και όταν τον ρώτησαν γιατί, εκείνος αποκάλυψε «μα, από το γαλάζιο πακέτο καταλαβαίνεις, πως περιέχουν λιγότερη νικοτίνη…»!

Γαλάζιο πακέτο, καλύτερα τσιγάρα!

Ο ισχυρισμός αυτός, όσο και αν σας φαίνεται απλοϊκός, φαίνεται, πως επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά εκατομμυρίων καπνιστών σε όλο τον κόσμο. Έρευνα που διενεργήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Waterloo, αποκάλυψε, πως τόσο το σχήμα όσο και το χρώμα της συσκευασίας των τσιγάρων «περνούν» διάφορα μηνύματα στο υποσυνείδητο των καταναλωτών.

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Journal of Public Health», αποκάλυψε, πως οι καπνιστές, δεν επιλέγουν τσιγάρα ανάλογα με τη γεύση και την αίσθηση που τους αφήνουν στο στόμα όσο ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα της συσκευασίας τους!

Ποσοστό άνω του 80% των ερωτηθέντων, απάντησαν, πως τα τσιγάρα που βρίσκονται σε γαλάζιο ή μπλε ανοιχτό πακέτο, είναι λιγότερο επικίνδυνα από τα υπόλοιπα, (με το σκούρο πακέτο) καθώς μάλλον διαθέτουν λιγότερη πίσσα και έχουν πιο ήπια γεύση!

Αλλά οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ. Σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα, όσα τσιγάρα διαθέτουν κάποιο λευκό σύμβολο στο πακέτο τους είναι πιο «υγιεινά» από τα υπόλοιπα που διαθέτουν γκρι ή μαύρο σύμβολο ή λογότυπο…

Τα «παιχνίδια» του marketing

Ένα τσιγάρο δεν θεωρείται λιγότερο βλαβερό από τα υπόλοιπα, απλά και μόνο επειδή βρίσκεται σε γαλάζιο πακέτο ή η μάρκα του αναγράφεται με λευκά γράμματα! Ωστόσο, η πανίσχυρη βιομηχανία του marketing, διαπίστωσε νωρίς την επιρροή χρωμάτων και σχημάτων στο υποσυνείδητό μας.

Τα πακέτα των τσιγάρων γίνονται όλο και πιο προηγμένα σχεδιαστικά, απλά και μόνο για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καπνιστών ενώ και τα χρώματα, σαφώς επηρεασμένα από τις επιταγές της χρωματολογίας, «παίζουν» με την αντίληψή μας περί καλού και κακού…

Λευκά πακέτα για όλους

Η απατηλή αίσθηση ασφάλειας μέσω του χρώματος του πακέτου ή της γραμματοσειράς του λογότυπου, αποτελούν ίσως το πιο δυνατό «χαρτί» της παγκόσμιας καπνοβιομηχανίας, την ίδια στιγμή, που ο πλανήτης μέσω αυστηρών νομοθεσιών προσπαθεί να κόψει το κάπνισμα.

Δεν είναι άλλωστε λίγοι εκείνοι οι καπνιστές, που θεωρούν, πως αν αλλάξουν μάρκα τσιγάρων και επιλέξουν αυτά που βρίσκονται σε γαλάζιο ή ανοιχτόχρωμο πακέτο αντί για τα «βαριά και βλαβερά» στα κόκκινα ή σκουρόχρωμα πακέτα, θα ωφελήσουν ιδιαίτερα τον οργανισμό τους καθώς ούτε την αγαπημένη τους συνήθεια θα απαρνηθούν ούτε τον οργανισμό τους θα επιβαρύνουν περισσότερο από όσο πρέπει!

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται ήδη η πρόταση Καναδών επιστημόνων, να κυκλοφορούν στο εξής όλες οι μάρκες τσιγάρων σε λευκά πακέτα χωρίς σχέδια και χρώματα…

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ