Μπορεί στα ανώτατα κλιμάκια της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης οι ΗΠΑ να έρχονται πρώτες, αλλά στις βασικές βαθμίδες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης –που στόχο έχουν να μετατρέψουν τους εφήβους σε απόφοιτους κολλεγίων– το σύστημα εμφανίζει σοβαρές αδυναμίες, παρατηρούν οι The New York Times.
Μπορεί στα ανώτατα κλιμάκια της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης οι ΗΠΑ να έρχονται πρώτες, αλλά στις βασικές βαθμίδες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης –που στόχο έχουν να μετατρέψουν τους εφήβους σε απόφοιτους κολλεγίων– το σύστημα εμφανίζει σοβαρές αδυναμίες, παρατηρούν οι The New York Times.
Στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης στη Βοστόνη, πτυχίο παίρνει μόνο το 33% των εισαχθέντων σε διάστημα έξι ετών, ενώ τα Πανεπιστήμια της Μοντάνα και του Νέου Μεξικού, τα ποσοστά ανέρχονται σε 41% και 44%, αντίστοιχα. Μεταξύ των ανεπτυγμένων κρατών, μόνο η Ιταλία βρίσκεται χαμηλότερα στην κατάταξη με τα ποσοστά των αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτός είναι λόγος που εξηγεί την αύξηση των ανισοτήτων και τη μείωση του ρυθμού αύξησης, επισημαίνει η εφημερίδα.
Πρόβλημα θεωρείται ότι παρουσιάζει και η προκολεγιακή εκπαίδευση στις Ηνωμένες Πολιτείες. «Θα μπορούσαμε να πετύχουμε πολύ περισσότερα με την πανεπιστημιακή εκπαίδευση εάν γινόταν καλύτερη δουλειά στα κολέγια», υποστηρίζει ο Ρόμπερτ Σάιρμαν, αξιωματούχος του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.
Η κυβέρνηση Ομπάμα και το Κογκρέσο καταρτίζουν αυτόν τον καιρό ένα νομοσχέδιο για την παιδεία με σκοπό την αντιμετώπιση του προβλήματος. Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο προβλέπει την ακύρωση ετήσιων κρατικών επιδοτήσεων ύψους 9 δισ. δολαρίων προς τις τράπεζες που παρέχουν δάνεια σε φοιτητές κολεγίων και χρησιμοποιούν μεγάλο μέρος των χρημάτων για να αυξήσουν αυτή την οικονομική βοήθεια. Μικρό μέρος των χρημάτων θα διατίθεται για πιλοτικά προγράμματα που θα υπόσχονται αύξηση του αριθμού των αποφοίτων από τα κολέγια.
Πηγή: The New York Times