Στη δημιουργία νέας υπηρεσίας για την επίσπευση της εξέλιξης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων προχώρησε η κυβέρνηση Μέρκελ, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία απέτυχε να εκμεταλλευθεί τα αρχικά καινοτόμα επιτεύγματά της στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας.
Στη δημιουργία νέας υπηρεσίας για την επίσπευση της εξέλιξης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων προχώρησε η κυβέρνηση Μέρκελ, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία απέτυχε να εκμεταλλευθεί τα αρχικά καινοτόμα επιτεύγματά της στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας.
«Η καινούργια υπηρεσία θα φέρει στο τραπέζι εκπροσώπους από τον πολιτικό κόσμο, την οικονομία και τη βιομηχανία ώστε να συμφωνήσουν σε κοινές στρατηγικές για την ηλεκτρο-κινητικότητα», τόνισε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου η Γερμανίδα υπουργός Ερευνας και Εκπαίδευσης Ανέτε Σάφαν.
Η υπηρεσία θα συντονίσει τις προσπάθειες 30 διαφορετικών ερευνητικών ινστιτούτων και θα χρηματοδοτηθεί με 44 εκατ. ευρώ μέσω του ύψους 81 δισ. ευρώ κυβερνητικού πακέτου τόνωσης της γερμανικής οικονομίας.
Σημειώνεται πως τον προηγούμενο μήνα, η κυβέρνηση Μέρκελ ανακοίνωσε χρηματοδότηση ύψους 500 εκατ. ευρώ για την κατασκευή σταθμών επαναφόρτισης και προγράμματα για την εξέλιξη της τεχνολογίας μπαταριών.
Η γερμανική κυβέρνηση έχει επίσης εκφράσει την ελπίδα να δει ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στους αυτοκινητόδρομους της χώρας μέχρι το 2020, το αργότερο.
Η κ. Σάφαν χαρακτήρισε την εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της μελλοντικής φήμης της Γερμανίας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν μεταξύ των πρώτων που εξέλιξαν υβριδική τεχνολογία, αλλά αποφάσισαν να εστιάσουν τις προσπάθειές τους για μείωση των εκπομπών ρύπων, δίνοντας έμφαση στους κινητήρες ντίζελ.
Η έρευνα σε τεχνολογίες-κλειδιά είναι ζωτικής σημασίας για να εξακολουθήσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να προπορεύεται των ανταγωνιστών της, υπογράμμισε από την πλευρά του ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας στη Daimler AG - μητρική της Mercedes - Τόμας Βέμπερ.
«Το δυναμικό του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου είναι τεράστιο. Δεν μπορούμε να στεκόμαστε ακίνητοι και να παρατηρούμε, καθώς οι άλλες χώρες θα μας προσπερνούν», δήλωσε, στη συνέντευξη Τύπου, ο κ. Βέμπερ.
Στο πλαίσιο του προγράμματος «ηλεκτρο-κινητικότητα Βερολίνο», εντός του 2009, η Daimler και η γερμανική επιχείρηση κοινής ωφελείας RWE θα αρχίσουν να δοκιμάζουν στους δρόμους του Βερολίνου ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Πηγές: ΑΠΕ - ΜΠΕ, Reuters