Μια πολιτική μεταφορών με προτεραιότητα στην περιφερειακή ισορροπία της χώρας και στο δημόσιο συμφέρον προτείνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητώντας τη συγκοινωνιακή κάλυψη όλης της χώρας.
Μια πολιτική μεταφορών με προτεραιότητα στην περιφερειακή ισορροπία της χώρας και στο δημόσιο συμφέρον προτείνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητώντας τη συγκοινωνιακή κάλυψη όλης της χώρας.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι προτείνουν «ένα νέο ρόλο των ΚΤΕΛ, ώστε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με το σιδηρόδρομο και να χρηματοδοτηθούν για την πλήρη κάλυψη του συνόλου των οικισμών της χώρας».
Σημειώνουν επίσης πως «μεγάλο μέρος των μικρότερων οικισμών, ιδίως σε ορεινές και απομονωμένες περιοχές, αλλά και σε μη τουριστικά νησιά ή τουριστικές περιοχές εκτός ''σαιζόν'', έχουν συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση από ανεπαρκή (με 1-2 μόνο δρομολόγια την ημέρα, συχνά σε ακατάλληλες ώρες) έως ανύπαρκτη. Ανάλογα κενά εμφανίζονται και στην ανταπόκριση από ακτοπλοϊκά δρομολόγια και αεροπορικές πτήσεις προς τους οικισμούς των αντίστοιχων περιοχών».
Αναφερόμενο στα τοπικά ΚΤΕΛ, επισημαίνουν ότι «προσανατολίζονται κατά κανόνα με όρους αγοράς προς τη σύνδεση των τοπικών κέντρων μεταξύ τους και με την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, αφήνοντας ακάλυπτες τις γραμμές με μικρότερη κίνηση ή με ''δύσκολα'' ωράρια».
«Καταλήγουν έτσι να ανταγωνίζονται (συνήθως αθέμιτα, λόγω υψηλότερου απλήρωτου εξωτερικού κόστους σε ατυχήματα, ρύπανση και επιπτώσεις στο κλίμα) το σιδηρόδρομο, αντί να διασφαλίζουν τη συγκοινωνιακή κάλυψη των περιοχές τους», προσθέτουν.
Ζητούν, λοιπόν, «δέσμευση για τουλάχιστον τρία δρομολόγια την ημέρα για κάθε οικισμό όλο το χρόνο, με αφετηρία και τέρμα την έδρα της αντίστοιχης επαρχίας ή νομού, ή τον πλησιέστερο σιδηροδρομικό σταθμό».
Προτείνουν επίσης:
* προγραμματικές συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ για επιδότηση μέρους του κόστους για τις επιπλέον συνδέσεις, για την μεταφορά σταθμών λεωφορείων δίπλα στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και για τη διασφάλιση ανταποκρίσεων με το σιδηρόδρομο.
* συμπληρωματική αξιοποίηση δυνατοτήτων όπως τα λεωφορεία που έχουν παραχωρηθεί σε «καποδιστριακούς» δήμους ή το άνοιγμα μαθητικών δρομολογίων και σε επιβάτες με εισιτήριο.
* χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα για ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, καθώς και από ένα μικρό τέλος στα δρομολόγια των ΚΤΕΛ που συμπίπτουν με γραμμές του ΟΣΕ και στα αντίστοιχα διόδια αυτοκινητοδρόμων».