Οι μετεωρολόγοι επιβεβαιώθηκαν στο έπακρο στις προβλέψεις τους για τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατούσαν στην Ιαπωνία και την πίστα της Σουζούκα κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών. Η δυνατή βροχή δυσκόλεψε πολύ τις προσπάθειες των πιλότων της F1 καθώς η πίστα σε κάποια σημεία είχε σχεδόν πλημμυρίσει.
Οι μετεωρολόγοι επιβεβαιώθηκαν στο έπακρο στις προβλέψεις τους για τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατούσαν στην Ιαπωνία και την πίστα της Σουζούκα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών. Η δυνατή βροχή δυσκόλεψε πολύ τις προσπάθειες των πιλότων της F1 καθώς η πίστα σε κάποια σημεία είχε σχεδόν πλημμυρίσει.
Ιδίως κατά την δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, στην οποία μάλιστα, κάποιοι από τους οδηγούς αποφάσισαν ούτε καν να βγουν στην πίστα, παραμένοντας στα γκαράζ.
Οι άσχημες καιρικέ συνθήκες δεν επέτρεψαν στις ομάδες να εφαρμόσουν όλα όσα είχαν προγραμματίσει. Αλλωστε, με τρία σετ ενδιάμεσων ελαστικών και τέσσερα βρόχινων, οι απαιτήσεις για σημαντικές επιδόσεις και χρόνους δεν είναι μεγάλες,
Παρά τα άσχημα παιχνίδια του καιρού, ο Αντριαν Σούτιλ ρίσκαρε στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο. Ο Γερμανός πιλότος της Force India ήταν δεύτερος το πρωΐ μπροστά από το Χέικι Κοβαλάινεν. Το μονοθέσιο της ομάδας του Ινδού πολυεκατομμυριούχου Βιτζάι Μαλάϊα, δείχνει στους τελευταίους αγώνες πολύ ανανεωμένο. Αυτό αποδεικνύεται και από την τρίτη θέση του Αντόνιο Λιούτζι με τη δεύτερη VJM02. Ανάμεσά τους ο Σεμπάστιαν Φέτελ που επιθυμεί διακαώς καλά αποτελέσματα στους τρεις τελευταίους αγώνες ώστε να έχει κάποιες ελπίδες για τον φετινό τίτλο.
Ακολούθησαν οι Λιούις Χάμιλτον (McLaren Mercedes) και Καζούκι Νακατζίμα με τη Williams. Ο Ιάπωνας οδηγός στοχεύει σε αυτόν τον αγώνα να ξεκολλήσει από το απόλυτο «μηδέν» στη βαθμολογία, καθώς «παίζει και εντός έδρας». Η πρόθεσή του αυτή αποδεικνύεται και στις δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμών. Στη δεύτερη ήταν πέμπτος και στην πρώτη δεύτερος.
Το απόγευμα, ο Σεμπαστιέν Μπουεμί τερμάτισε εμπρός από τους Φερνάντο Αλόνσο (Renault), Γιάρνο Τρούλι (Toyota), Χάιμε Αλγκουερσουάρι (Toro Rosso) και Ρόμπερτ Κουμπίτσα (BMW Sauber). Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, ο Μπουεμί έδειξε σταθερός, τερματίζοντας πέμπτος και έκτος στις δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμών.
Ενδέκατος ήταν ο Κίμι Ραικόνεν, ο οποίος, μετά την ανακοίνωση μεταγραφής του Αλόνσο στη Ferrari και λύσης του δικού συμβολαίου, έδειχνε πιο ήρεμος και φιλικός. Στην πρώτη περίοδο τα πήγε λίγο καλύτερα, σημειώνοντας τον όγδοο καλύτερο χρόνο.
Νέο πρόσωπο στην Ιαπωνία ήταν ο τρίτος πιλότος της Toyota Καμούι Κομπαγιάσι που αντικατέστησε τον Τίμο Γκλοκ. Ο γερμανός δεν μπόρεσε να συμμετάσχει την Παρασκευή καθώς υποφέρει από κρύωμα με υψηλό πυρετό. Ο Κομπαγιάσι βελτίωσε την επίδοσή του στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών τερματίζοντας στην δωδέκατη θέση από την 19η που ήταν το πρωΐ.
Στα δεύτερα δοκιμαστικά ο Μαρκ Βέμπερ ήταν 13ος εμπρός από τους Γκροσεάν (Renault), Φιζικέλα (Ferrari), Ρόζμπεργκ (Williams) και Χάιντφελντ (BMW-Sauber).
Σε ό,τι αφορά στον Φιζικέλα, στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές η απόδοση του ήταν καλύτερη αφού κατέφερε να σημειώσει τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο, ανεβάζοντας αρκετά υψηλά τη Ferrari. Τη στιγμή μάλιστα που οι Mclaren Mercedes είναι πολύ καλύτερες στο βρεγμένο. Αυτό το απέδειξε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές ο Χέικι Κοβαλάινεν σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο. Ο Φινλανδός αποφάσισε να μην δοκιμάσει τις δυνάμεις του στην δεύτερη περίοδο των δοκιμών καθώς οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν και οι καλύτερες δυνατές.
Την ίδια άποψη είχαν και οι Μπάτον, Μπαρικέλο, με τις Brawn GP. Και οι δύο συμμετείχαν στις πρώτες δοκιμές με το Μπαρικέλο να είναι ένατος και το Μπάτον 18ος.
Οι ομάδες αναμένουν, σύμφωνα με τις προβλέψεις των μετεωρολόγων, οι καιρικές συνθήκες να είναι καλύτερες ώστε οι πιλότοι τους να αποδώσουν οι στρατηγικές που έχουν εφαρμόσει.