Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 06 Οκτωβρίου 2009 15:06

«Μακεδονικές Αερογραμμές» - Ο Τύπος των Σκοπίων για τις εξαγγελίες Βγενόπουλου

Στις ανακοινώσεις του προέδρου της MIG Aνδρέα Βγενόπουλου για την κατοχύρωση του ονόματος «Μακεδονικές Αερογραμμές» και την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας της Οlympic Air με το εν λόγω όνομα, αναφέρεται ο σκοπιανός Τύπος.

«Οι Έλληνες δεν παύουν να ονειρεύονται το μακεδονικό όνομα και στο πλαίσιο αυτό σχημάτισαν θυγατρική εταιρεία της Olympic Air και την ονόμασαν Μακεδονικές Αερογραμμές», αναφέρει σε σχόλιό της η φιλοκυβερνητική εφημερίδα των Σκοπίων «Βέτσερ», με αφορμή την αναφορά του κ. Βγενόπουλου ότι η MIG έχει στην κατοχή της κατοχυρωμένο διεθνώς σήμα με τον τίτλο «Μακεδονικές Αερογραμμές» και ότι καμία άλλη εταιρεία δεν μπορεί να πετάξει με το όνομα αυτό.

Όπως σημειώνουν τα ΜΜΕ των Σκοπίων τις τελευταίες ημέρες, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ξένες αεροπορικές εταιρίες, σε μία προσπάθεια αναζήτησης εταίρου ο οποίος θα αναλάβει το ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα της ΠΓΔΜ.

Η εταιρεία «MAT-Macedonian Airlines», η οποία είναι ο εθνικός αερομεταφορέας της ΠΓΔΜ, εδώ και μερικούς μήνες είναι καθηλωμένη στο έδαφος τόσο λόγω σοβαρών οικονομικών και τεχνικών προβλημάτων, όσο και εξαιτίας της έντονης διαμάχης με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της ΠΓΔΜ, η οποία αμφισβητεί ευθέως την ικανότητα της MAT να διεξάγει πτήσεις, ασφαλείς για το επιβατικό κοινό και αρνείται την ανανέωση της σχετικής άδειας πτήσης στην εταιρεία.

Έτσι, το μέλλον της MAT, χαρακτηρίζεται από τον Τύπο των Σκοπίων ως «θολό» και «αβέβαιο».

Η «MAT-Macedonian Airlines» είναι ιδιωτική εταιρία και διαθέτει μόλις δύο αεροσκάφη, τα οποία τους τελευταίους μήνες δεν εκτελούν πτήσεις, Όλα τα προηγούμενα χρόνια ελάμβανε από το κράτος χρηματοδότηση για να εκτελεί πτήσεις ως εθνικός αερομεταφορέας της ΠΓΔΜ.

Σύμφωνα με τα ΜΜΕ των Σκοπίων, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την «Turkish Airlines» για να καταστεί η τελευταία εθνικός αερομεταφορέας της ΠΓΔΜ. Ωστόσο, εκπρόσωπος της τουρικής εταιρείας ανέφερε προ ημερών ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την εταιρεία για να αναλάβει έναν τέτοιο ρόλο.

Σύμφωνα με τα ΜΜΕ των Σκοπίων, άλλες εταιρείες με τις οποίες η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε συνομιλίες, είναι η κροατική «Croation Airlines» και η σλοβενική «Adria Airlines».

Υπενθυμίζεται ότι τον Σπετέμβριο του 2008, η κυβέρνηση των Σκοπίων παραχώρησε, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού, στην τουρκική εταιρία TAV τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των δύο αεροδρομίων της ΠΓΔΜ (Σκοπίων και Οχρίδας) για 20 χρόνια.

Στη συμφωνία περιλαμβάνεται δέσμευση της TAV για τον εκσυγχρονισμό των δύο αναφερόμενων αεροδρομίων και κατασκευή νέου αεροπορικού τερματικού σταθμού μεταφοράς εμπορευμάτων στην πόλη Στιπ.

Το συνολικό ποσό που πρέπει να επενδύσει η τουρκική εταιρία ανέρχεται στα 200 εκατ.ευρώ.

Η συμφωνία έπρεπε να τεθεί σε ισχύ στα τέλη του 2008, ωστόσο, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ έδωσε αρχικά παράταση στην τουρκική εταιρεία μέχρι τις 30 Αυγούστου 2009 εξαιτίας της οικονομικής αδυναμίας της TAV να προχωρήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα στην ΠΓΔΜ.

Ωστόσο και πάλι η TAV επικαλέστηκε οικονομικά προβλήματα , λόγω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ,στις 25 Αυγούστου του 2009, να δώσει νέα παράταση στην τουρκική εταιρεία, μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010.

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΠΓΔΜ, Μίλε Γιανακίεφσκι, η νέα παράταση μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010, είναι η τελευταία που δίνεται από την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ προς την TAV.

Εκπρόσωπος της TAV εμφανίσθηκε βέβαιος ότι η εταιρία θα είναι σε θέση, μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010, να ξεκινήσει οριστικά την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου στην ΠΓΔΜ.

Ωστόσο, αρκετά μέσα μαζικής ενημέρωσης των Σκοπίων εξέφρασαν σοβαρές αμφιβολίες κατά πόσο το φιλόδοξο σχέδιο της κυβέρνησης του Νίκολα Γκρούεφσκι για τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων της χώρας, μέσω παραχώρησης των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης σε ξένη εταιρεία,όπως συμβαίνει με την TAV, είναι πλέον εφικτό και υλοποιήσιμο.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ