Μειώνεται το έλλειμμα προσαρμογής της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις οδηγίες εσωτερικής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παραμένει, ωστόσο, υψηλότερο του στόχου που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα κράτη μέλη της ΕΕ, ο οποίος είναι 1%, με λήξη προθεσμίας το χρόνο που διανύουμε.
Μειώνεται το έλλειμμα προσαρμογής της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις οδηγίες εσωτερικής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παραμένει, ωστόσο, υψηλότερο του στόχου που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα κράτη μέλη της ΕΕ, ο οποίος είναι 1%, με λήξη προθεσμίας το χρόνο που διανύουμε.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ελλάδα δεν της έχει κοινοποιήσει μέτρα μεταφοράς στο εσωτερικό δίκαιο 35 οδηγιών εσωτερικής αγοράς, ενώ το έλλειμμα προσαρμογής της ελληνικής νομοθεσίας φθάνει το 2,3%.
Ωστόσο, από τις 35 οδηγίες και με βάση τελευταία στοιχεία Ελληνικών υπηρεσιών, οκτώ οδηγίες ενσωματώθηκαν στην Ελληνική νομοθεσία, έξι βρίσκονται σε εκκρεμότητα και για 21 η Επιτροπή έχει ανοίξει τη διαδικασία παράβασης της κοινοτικής νομοθεσίας από την Ελλάδα.
Στις πιο σοβαρές από τις 21 οδηγίες περιλαμβάνονται οι τέσσερις υποθέσεις για τις οποίες υπάρχει καταδικαστική απόφαση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προσφύγει για δεύτερη φορά στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ), με βάση το άρθρο 228 της Συνθήκης για μη εκτέλεση δικαστικής απόφασης και ζητά από το ΔΕΚ την επιβολή πρόστιμου στην Ελλάδα.
Πρόκειται για τις οδηγίες 2002/91, που αφορά την ενεργειακή απόδοση κτιρίων, 2005/36, που αφορά την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, 2004/80, που αφορά την αποζημίωση θυμάτων εγκληματικών ενεργειών, και 2006/100, που αφορά την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, εξαιτίας της ένταξης στην ΕΕ της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ