Το πορτρέτο μια νεαρής γυναίκας αποδόθηκε στον πιο μυθικό ζωγράφο όλων τον εποχών, το Λεονάρντο Ντα Βίντσι, μετά τον εντοπισμό του δακτυλικού του αποτυπώματος στην επάνω αριστερή πλευρά του πίνακα.
Νέο τρόπο ταυτοποίησης των έργων σπουδαίων ζωγράφων ανακάλυψαν οι επιστήμονες, οι οποίοι χρησιμοποιούν το δακτυλικό αποτύπωμα του δημιουργού προκειμένου να βεβαιωθούν για την αυθεντικότητα αμφιλεγόμενων έργων.
Με αυτό τον πρωτοποριακό τρόπο το πορτρέτο μια νεαρής γυναίκας αποδόθηκε στον πιο μυθικό ζωγράφο όλων τον εποχών, το Λεονάρντο Ντα Βίντσι, μετά τον εντοπισμό του δακτυλικού του αποτυπώματος στην επάνω αριστερή πλευρά του πίνακα.
Πρόκειται για ένα πορτρέτο διαστάσεων 33 x 23 εκατ., το οποίο πωλήθηκε το 1998 σε δημοπρασία του οίκου Christie’s στη Νέα Υόρκη έναντι 19.000 δολαρίων –μια εξαιρετική «επένδυση» για το αγοραστή που πλέον έχει στην κατοχή του έναν πίνακα του Ντα Βίντσι, οποίου η αξία υπολογίζεται στα 100.000 δολάρια –μετά την τελευταία διαπίστωση.
Η σπουδαία αυτή ανακάλυψη ανήκει στον Πίτερ Πολ Μπιρό, έναν ειδικό καλλιτέχνη που του εγκληματολογικού, ο οποίος εντόπισε το αποτύπωμα την ώρα που εξέταζε το πορτρέτο με μια υπερσύγχρονη πολυφασματική κάμερα της εταιρείας Lumière Technology, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Antiques Trade Gazette.
Ο κ. Μπιρό έχει καθιερώσει την πολυφασματική τεχνολογία με σκοπό να δίνει απάντηση στα προβλήματα αυθεντικότητας. Με την πολυφασματική ανάλυση μελετώνται χωριστά οι στρώσεις χρώματος ενός πίνακα χωρίς να λαμβάνεται δείγμα από τον πίνακα. Το αποτύπωμα που ανακαλύφθηκε πιστεύεται ότι ανήκει σε δείκτη ή σε μέσο και είναι «εξαιρετικά όμοιος» με αντίστοιχο αποτύπωμα που έχει εντοπιστεί στο ¶γιο Ιερώνυμο του Ντα Βίντσι που βρίσκεται σήμερα στο Βατικανό.
Την ανακάλυψη του Μπιρό επιβεβαιώνουν η μέθοδος χρονολόγησης με άνθρακα και η ανάλυση με υπεριώδη ακτινοβολία. Η ανάλυση άνθρακα προσδιορίζει την ηλικία του πίνακα την περίοδο 1440-1650, ενώ η ανάλυση με υπεριώδη ακτινοβολία επιβεβαιώνει τις ομοιότητες στην τεχνική των δύο πινάκων, σύμφωνα με την αναφορά του κ. Μπιρό.
Πηγή: The Times