Πολιτική
Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2009 16:25

Μείωση των κρατικών οχημάτων

Τη μείωση του αριθμού των κρατικών οχημάτων καθώς και τη σταδιακή αντικατάστασή τους με υβριδικά, ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Ραγκούσης, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων για δραστικό περιορισμό της κρατικής σπατάλης.

Τη μείωση του αριθμού των κρατικών οχημάτων καθώς και τη σταδιακή αντικατάστασή τους με υβριδικά, ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Ραγκούσης, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων για δραστικό περιορισμό της κρατικής σπατάλης.

«Η κυβέρνηση έλαβε εντολή από τον ελληνικό λαό να τα αλλάξει όλα και αυτό θα κάνει, ξεκινώντας από το μείζον ζήτημα του περιορισμού της σπατάλης», είπε χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η δραστική περικοπή του αριθμού των κρατικών αυτοκινήτων, τα οποία, σύμφωνα με απογραφή του υπουργείου Εσωτερικών είναι περίπου 57.000 και κοστίζουν ετησίως στους φορολογούμενους γύρω στα 350 εκατ. ευρώ. Παράλληλα δεν πρόκειται να γίνει νέα αγορά αυτοκινήτου για τα επόμενα τρία χρόνια.

Οι υπηρεσίες, που διαθέτουν περισσότερα από πέντε αυτοκίνητα, θα πρέπει το αμέσως επόμενο διάστημα να αιτιολογήσουν την ανάγκη χρήσης τους, ειδάλλως θα πρέπει να αρκεστούν στα πέντε.

Επίσης, ο κ. Ραγκούσης δήλωσε ότι από τα συνολικά 250 αυτοκίνητα κρατικών αξιωματούχων «κόβονται» τα 88, για τη μετακίνηση εντός Αθηνών θα χρησιμοποιούνται οχήματα έως 1600 κυβικά και για τις μετακινήσεις εκτός Αθηνών, θα προτιμώνται τα βαν.

Αντικατάσταση των συμβατικών με υβριδικά αυτοκίνητα

Επιπλέον, ο υπουργός έκανε γνωστό ότι θα αντικατασταθούν τα κρατικά αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας με υβριδικά έως και 1600 κυβικών, τα οποία θα αγοραστούν με «λήζινγκ».

Με τη μέθοδο αυτήν, εξήγησε ο υπουργός, θα περιοριστεί το υπερβολικό κόστος τους σε ανταλλακτικά, καθώς η συντήρησή τους θα βαρύνει την εταιρεία από την οποία θα αγοραστούν. ενώ

Σημειώνεται ακόμη ότι με τη δραστική μείωση των κρατικών οχημάτων και τη σταδιακή αντικατάστασή τους με υβριδικά θα περιοριστεί τόσο η επιβάρυνση του περιβάλλοντος, όσο και το κυκλοφοριακό πρόβλημα στους δρόμους.

Σύμφωνα με έρευνα του τμήματος Συγκοινωνιολόγων του Πολυτεχνείου της Αθήνας από το σύνολο των 6,5 εκατ. μετακινήσεων, που καταγράφονται καθημερινά στο λεκανοπέδιο της Αττικής, οι 2,6 εκατ. μετακινήσεις γίνονται με κρατικά αυτοκίνητα.

ΚΚΕ: Αμφίβολης αξίας εξαγγελίες

Για «κόλπα» και «αμφίβολης αξίας εξαγγελίες» έκανε λόγο το ΚΚΕ, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως «επιχειρεί να στρέψει την προσοχή του λαού στη διαχείριση των ''ψιλών'' του ταμείου, κι όχι στη μεγάλη ληστεία των εργαζομένων από όλα τα τμήματα της πλουτοκρατίας».

«Με τη στήριξη των ΜΜΕ η κυβέρνηση επιχειρεί να κρύψει τα δεκάδες δισεκατομμύρια που χάρισε στους μεγαλοεπιχειρηματίες η ΝΔ, με τη σύμφωνη γνώμη της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ, και οι οποίοι είναι έτοιμοι να δεχτούν νέα δώρα δισεκατομμυρίων από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, στο όνομα τώρα της ''πράσινης ανάπτυξης'', της κρίσης και της ανταγωνιστικότητας», σημείωσε το ΚΚΕ.

ΛΑΟΣ: Υιοθετήθηκε μια ακόμη προεκλογική μας θέση

«Χαιρόμαστε που άλλη μια προεκλογική θέση του ΛΑΟΣ υιοθετήθηκε απ΄ την νέα κυβέρνηση: Ο έλεγχος της πληθώρας των κρατικών αυτοκινήτων και η υπερβολική σπατάλη από περιττές μετακινήσεις αξιωματούχων του συστήματος», σχολίασε ο ΛΑΟΣ.

Επεσήμανε δε πως «ο αυστηρός περιορισμός πρέπει να ξεκινήσει απ΄ τα βουλευτικά αυτοκίνητα», προσθέτοντας ότι «το κόστος του leasing για 322 αυτοκίνητα βουλευτών και ευρωβουλευτών είναι δυσανάλογο με την οικονομική κατάσταση των ψηφοφόρων μας».

«Αν δεν ξεκινήσουμε από ψηλά, θα σκοντάψουμε στα χαμηλά», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

ΣΥΝ: Εύκολο και αυτονόητο μέτρο

«Εύκολο» και αυτονόητο χαρακτήρισε ο ΣΥΝ το μέτρο του περιορισμού στη χρήση των κρατικών αυτοκινήτων με σκοπό την περιστολή των κρατικών δαπανών.

Σημείωσε δε πως «η πραγματική διάθεση και η αποτελεσματικότητα στον αγώνα κατά της περιστολής της σπατάλης θα κριθεί σε άλλα, πιο ακανθώδη ζητήματα, όπως, για παράδειγμα, τα θέματα των κρατικών προμηθειών ή των αμοιβών των διαφόρων συμβούλων και επιτροπών».

«Ευχόμαστε, όμως, ο αγώνας για την περιστολή της κρατικής σπατάλης να μην καταλήξει σε μια νέα προσπάθεια πραγματικής μείωσης ή παγώματος των μισθών των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα», υπογράμμισε.