Στον περιορισμό των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου από αεροπλάνα και πλοία κατά 10% και 20% αντίστοιχα, μέσα στην επόμενη δεκαετία, συμφώνησαν σήμερα οι υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ.
Στον περιορισμό των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου από αεροπλάνα και πλοία κατά 10% και 20% αντίστοιχα, μέσα στην επόμενη δεκαετία, συμφώνησαν σήμερα οι υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ, σύμφωνα με διπλωμάτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι εκπομπές αερίων από πλοία και αεροπλάνα δεν καλύπτονται από την Συνθήκη του Κιότο, η ισχύς της οποίας λήγει το 2012, αλλά η ΕΕ θέλει σε οποιαδήποτε συμφωνία επιτευχθεί στην Κοπεγχάγη να συμπεριληφθούν και οι εκπομπές αερίων από πλοία και αεροπλάνα.
Πριν από τις συνομιλίες διπλωμάτες ανέφεραν ότι το θέμα της μείωσης των εκπομπών αερίων από πλοία και αεροπλάνα είναι ένα από τα σημαντικότερα που βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Ορισμένες χώρες μέλη υποστήριξαν ότι η ΕΕ δεν πρέπει να δεσμευθεί σε οποιαδήποτε όρια εκπομπών πριν συμφωνήσουν άλλες μεγάλες οικονομίες.
Η σημερινή συμφωνία συνιστά ένα σημαντικό βήμα μετά την αποτυχία των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ, χθες, να συμφωνήσουν στη χορήγηση οικονομικής βοήθειας προς τις αναπτυσσόμενες χώρες με σκοπό την εξασφάλιση της υποστήριξής τους για μία διεθνή συμφωνία για το κλίμα.
Οι αναπτυσσόμενες χώρες υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να περιορίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και να προσαρμοστούν στην αλλαγή της θερμοκρασίας χωρίς την βοήθεια από τις βιομηχανικά ανεπτυγμένες χώρες που πλούτισαν τροφοδοτώντας τις βιομηχανίες τους με υδρογονάνθρακες και ρυπαίνοντας την ατμόσφαιρα.
Χθες, εννέα από τις φτωχότερες χώρες της Ευρώπης, με επικεφαλής την Πολωνία, ζήτησαν να ληφθεί υπόψη η οικονομική τους κατάσταση πριν η ΕΕ συμφωνήσει στη χορήγηση οικονομικής βοήθειας περίπου 15 δισεκατομμυρίων ευρώ προς τις αναπτυσσόμενες χώρες.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ