Ανάμικτα συναισθήματα κατέκλυσαν χθες την αίθουσα δημοπρασιών του οίκου Christie’s στη Νέα Υόρκη με κυρίαρχη την απογοήτευση, καθώς πολλοί πίνακες κορυφαίων ιμπρεσιονιστών δεν κατόρθωσαν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.
Ανάμικτα συναισθήματα κατέκλυσαν χθες την αίθουσα δημοπρασιών του οίκου Christie’s στη Νέα Υόρκη με κυρίαρχη την απογοήτευση, καθώς πολλοί πίνακες κορυφαίων ιμπρεσιονιστών δεν κατόρθωσαν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και μερικοί εξ’ αυτών δεν έφτασαν καν στην τιμή εκκίνησης με αποτέλεσμα να μείνουν απούλητοι.
Στο σύνολό της, η δημοπρασία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μάλλον «φτωχή», καθώς περιλάμβανε 40 πίνακες ιμπρεσιονιστών και σύγχρονων ζωγράφων με την πλειονότητά τους να αγοράζεται σε τιμή κατώτερη της εκτιμώμενης. Ο συνολικός τζίρος της χθεσινής δημοπρασίας ανήλθε στα 65,6 δισ. δολάρια έναντι των 68,6 δισ. δολαρίων που ήταν η αρχική εκτίμηση.
Πρωταγωνιστής της δημοπρασίας ήταν ένας Ντεγκά που απεικονίζει μια νεαρή χορεύτρια να σκύβει πάνω από το πόδι της, ο οποίος κόσμησε το εξώφυλλο του καταλόγου πώλησης. Ο πίνακας πωλήθηκε έναντι 9,5 εκατ. δολαρίων έναντι 9 δισ. δολαρίων που ήταν η μέγιστη εκτίμηση του Christie’s.
Δεν είχαν, όμως, την ίδια τύχη άλλοι διάσημοι πίνακες του Ματίς, του Σίσλεϊ και του Μοντιλιάνι που δεν κατόρθωσαν να ξεπεράσουν σημαντικά την τιμή εκκίνησης. Η εξέλιξη αυτή, ωστόσο, δεν προκάλεσε έκπληξη, καθώς εν μέσω οικονομικής κρίσης δύσκολα υπογράφει κανείς επιταγές με πολλά μηδενικά εάν ένα έργο τέχνης δεν θεωρείται εξαιρετικά σπάνιο ή ιδιαίτερο.
Πηγή: The New York Times