Προς τα κάτω αναθεώρησε η Toyota Motor Corp. την πρόβλεψή της για τις ζημίες στο σύνολο της χρήσης μετά τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης, τα οποία αναζωογόνησαν τη ζήτηση αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και την Ασία.
Προς τα κάτω αναθεώρησε η Toyota Motor Corp. την πρόβλεψή της για τις ζημίες στο σύνολο της χρήσης μετά τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης, τα οποία αναζωογόνησαν τη ζήτηση αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και την Ασία.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο εκτιμά ότι οι καθαρές ζημίες της θα διαμορφωθούν σε 200 δισ. γιέν (2,2 δισ. δολ. ΗΠΑ) τη χρήση που λήγει στις 31 Μαρτίου, έναντι πρόβλεψης που έκανε νωρίτερα για ζημίες ύψους 450 δισ. γιέν.
Το δεύτερο τρίμηνο η αυτοκινητοβιομηχανία εμφάνισε – απροσδόκητα – καθαρά κέρδη ύψους 21,8 δισ. γιέν.
Η Toyota ακολούθησε τη Νissan Motor Co., προβλέποντας χαμηλότερες ζημίες μετά τη μείωση των φόρων από την ιαπωνική κυβέρνηση και των επιδοτήσεων που τόνωσαν την παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων.
Για το σύνολο της χρήσης η εταιρεία προβλέπει έσοδα 18 τρισ. γιέν από 16,8 τρισ. γιέν, καθώς αυξήθηκαν οι εκτιμήσεις των πωλήσεών της στην Ασία, την Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναθεώρησε προς τα πάνω και την πρόβλεψή της για την παγκόσμια ζήτηση των αυτοκινήτων της στα 7,03 εκατ. από την πρόβλεψη του Αυγούστου για 6,6 εκατ. οχήματα. Την τελευταία οικονομική χρήση η Toyota πούλησε 7,57 εκατ. αυτοκίνητα.
Οι μετοχές της υποχώρησαν κατά 0,8% κλείνοντας στα 3.580 γιέν η μία στο Τόκιο, πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Φέτος, έχουν σημειώσει άνοδο 23%.
Τον Αύγουστο, η Toyota ανακοίνωσε ότι θα κλείσει το εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Φερμόντ της Καλιφόρνιας, που σηματοδοτεί το πρώτο λουκέτο στην 72χρονη ιστορία της εταιρείας. Η κατάρρευση της αγοράς αυτοκινήτων στις ΗΠΑ κατέστησε δύσκολο για την Toyota να διατηρήσει τα εργοστάσιά της στη Βόρεια Αμερική και τη δυναμικότητά τους.
Η αποχώρησή της από την Φόρμουλα 1 την επόμενη περίοδο – απόφαση που ανακοινώθηκε χθες – ίσως εξοικονομήσει 50 δισ. ετησίως για την Toyota, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της εταιρείας Advanced Research Japan, Koji Endo.
Η Toyota τέλος αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψη για τις λειτουργικές ζημίες στο σύνολο της χρήσης, στα 350 δισ. γιέν από 750 δισ. γιέν.
Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αυξήθηκαν για πρώτη φορά σε πέντε χρόνια μετά τα κίνητρα της κυβέρνησης για την αγορά αυτοκινήτων που έχουν μικρή κατανάλωση σε καύσιμα.
ΠΗΓΗ: Bloomberg