Πολιτική
Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2009 15:16

Στην υπουργό Παιδείας το πόρισμα Μπαμπινιώτη

Το πόρισμα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία παρέδωσε στην Α. Διαμαντοπούλου ο Γ. Μπαμπινιώτης. Προτάσεις για λιγότερα μαθήματα, αλλαγή του τρόπου εξέτασης, ολοήμερο σχολείο, θέσπιση ειδικού κρατικού φορέα εξετάσεων κ.ά.

Τα πορίσματα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, παρέδωσε σήμερα ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθηγητής Γιώργος Μπαμπινιώτης, στην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.

Στο 25σέλιδο πόρισμά του το Συμβούλιο προτείνει διετές υποχρεωτικό νηπιαγωγείο, αλλαγές των σχολικών βιβλίων με χρησιμοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας, λιγότερα μαθήματα, αλλαγή του τρόπου εξέτασης, ολοήμερο σχολείο μέχρι και το λύκειο, πιστοποίηση των ξένων γλωσσών και ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Σχετικά με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προτείνεται η θέσπιση ειδικού κρατικού φορέα εξετάσεων στον οποίο θα προσφεύγει ο τελειόφοιτος λυκείου περισσότερο από μία φορές και θα εισάγεται στις σχολές με βάση την επίδοσή του στις εξετάσεις αυτές και το βαθμό του εθνικού απολυτηρίου.

Για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται η προφορική και γραπτή εξέταση των μαθητών στις τρεις τελευταίες τάξεις του λυκείου.

Επίσης, προτείνονται ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ανάπτυξη βιβλιοθηκών.

Η υπουργός Παιδείας δήλωσε αμέσως μετά την παραλαβή του πορίσματος ότι οι προτάσεις είναι ένα σημαντικό πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί το υπουργείο και τόνισε ότι προτεραιότητα του υπουργείου είναι το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο.

Όσον αφορά το πότε θα εφαρμοστούν οι αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων δεν έδωσε μεν χρονοδιάγραμμα, τόνισε όμως ότι δεν θα αιφνιδιαστούν οι μαθητές.

Η κ. Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε ακόμη, ότι θα συγκροτηθεί το νέο συμβούλιο με νέα δομή και πρόσωπα τα οποία θα επιλεγούν μέσω ανοιχτής διαβούλευσης.

Το κυριότερο μήνυμα από τις 16 πολύωρες συνεδριάσεις του Συμβουλίου τόνισε ο κ. Μπαμπινιώτης, είναι να ανεβάσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης και αυτό επιτυγχάνεται με την πλήρη ανασύνθεση των αναλυτικών προγραμμάτων, αναδιάρθρωση της ύλης κλπ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ