Σε συμφωνία με τους εκδότες για τον καθορισμό ενός ορίου στη δωρεάν διάθεση ειδήσεων κατέληξε η Google, εν μέσω διαμαρτυριών από πολλά μέσα ενημέρωσης ότι επωφελείται οικονομικά από την ανωτέρω πρακτική.
Σε συμφωνία με τους εκδοτικούς οίκους για τον καθορισμό ενός ορίου στη δωρεάν διάθεση του ειδησεογραφικού τους περιεχομένου κατέληξε η Google, εν μέσω διαμαρτυριών από πολλά μέσα ενημέρωσης – κυρίως από τον όμιλο του Ρούπερτ Μέρντοχ – ότι επωφελείται οικονομικά από την ανωτέρω πρακτική.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα "First Click Free" (Δωρεάν το Πρώτο Κλικ) της Google, οι εκδότες θα μπορούν πια να εμποδίζουν την απεριόριστη πρόσβαση στα ειδησεογραφικά sites με συνδρομή. Οι χρήστες που επιλέγουν να δουν περισσότερες από πέντε ειδήσεις την ημέρα θα κατευθύνονται σε σελίδες συνδρομής για να πληρώσουν την περαιτέρω πρόσβαση, όπως μετέδωσαν το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο.
Το εν λόγω πρόγραμμα κατευθύνει τους αναγνώστες από το Google ή το Google News σε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα της εφημερίδας. Αν και κανονικά τους απαγορεύει να έχουν περαιτέρω δωρεάν πρόσβαση, όπως παραδέχτηκε η εταιρεία, αρκετοί χρήστες έκαναν κατάχρηση του προγράμματος, καθώς επέστρεφαν στο Google και στη συνέχεια έκαναν όσα «κλικ» ήθελαν σε άλλες ειδήσεις. Με τον τρόπο αυτό, μπορούσαν να βλέπουν δωρεάν απεριόριστες διαδοχικές ειδήσεις.
«Προηγουμένως κάθε κλικ από έναν χρήστη θεωρείτο δωρεάν. Τώρα αλλάξαμε το πρόγραμμα, ώστε οι εκδότες να μπορούν να θέτουν ένα πλαφόν μέχρι πέντε σελίδες ημερησίως, πέρα από τις οποίες θα απαιτείται συνδρομή από τους χρήστες», δήλωσε εκπρόσωπος της Google.
Σε νέες δηλώσεις του, ο 78χρονος μεγιστάνας των μίντια Ρούπερτ Μέρντοχ έστρεψε τα πυρά του σε υπηρεσίες όπως το Google, υποστηρίζοντας ότι «τρώνε από τα έτοιμα» και εκμεταλλεύονται «τις σκληρές προσπάθειες και τις επενδύσεις των άλλων». «Για να το πω με αγένεια, αυτό είναι κλοπή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τόνισε, παράλληλα, ότι οι εφημερίδες πρέπει να κάνουν καλύτερη δουλειά στο να πείσουν τους καταναλωτές ότι η υψηλής ποιότητας και αξιόπιστη ειδησεογραφία δεν προσφέρεται δωρεάν. «Η καλή δημοσιογραφία είναι ένα ακριβό προϊόν», πρόσθεσε ο Μέρντοχ και επανέλαβε την πρόθεσή του να αρχίσει να χρεώνει την πρόσβαση στους διαδικτυακούς τόπους των μέσων ενημέρωσης που ελέγχει μέσω της News Corp.
Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ