Πάνω από το 80% των παγκόσμιων εμπορευμάτων σε όρους όγκου διακινούνται με πλοία, ενώ το 30% του παγκόσμιου ωφέλιμου φορτίου μεταφέρεται με ελληνικά ή ιαπωνικά πλοία.
Στα χέρια της χώρας μας και της Ιαπωνίας βρίσκεται η παγκόσμια ναυτιλία, σύμφωνα με έρευνα του Economist.
Πάνω από το 80% των παγκόσμιων εμπορευμάτων σε όρους όγκου διακινούνται με πλοία, ενώ το 30% του παγκόσμιου ωφέλιμου φορτίου μεταφέρεται με ελληνικά ή ιαπωνικά πλοία.
Ωστόσο, τα πλοία των δύο ναυτιλιακών υπερδυνάμεων συνήθως δεν φέρουν τη σημαία της χώρας τους αλλά άλλες, πιο «βολικές» σημαίες. Στην Ιαπωνία, οι ναυτιλιακές εταιρείες προτιμούν τη σημαία του Παναμά, ενώ οι ελληνικές εταιρείες δείχνουν προτίμηση στη Μάλτα και την Κύπρο.
Την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη με βάση το σύνολο του στόλου –υπό εγχώρια και ξένη σημαία– κατέχει η Γερμανία, η οποία συνηθίζει να υψώνει στα πλοία της τη σημαία της Λιβερίας.
Μόνο 15 χώρες ελέγχουν το 80% της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας, ενώ το 2008, η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου σημείωσε αύξηση 6% καθώς οι παραγγελίες για καινούργια πλοία είχαν ήδη πραγματοποιηθεί προτού ξεσπάσει η διεθνής κρίση.
Σε επίπεδο εγχώριας σημαίας, πάντως, τα ελληνικά πλοία έρχονται πρώτα με διαφορά, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κίνα.