Οι Έλληνες προτιμούν να απολαύσουν την Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στο σπίτι τους με τους αγαπημένους τους ανθρώπους αντί να ταξιδέψουν, ενώ παράλληλα επιλέγουν να διαθέσουν το επιπλέον εισόδημά τους για να προσφέρουν δώρα.
Οι Έλληνες προτιμούν να απολαύσουν την Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στο σπίτι τους με τους αγαπημένους τους ανθρώπους αντί να ταξιδέψουν, ενώ παράλληλα επιλέγουν να διαθέσουν το επιπλέον εισόδημά τους για να προσφέρουν δώρα.
Αυτό προκύπτει από την τρίτη έρευνα MasterCard Barometer που πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων.
Σχεδόν πέντε στους δέκα Έλληνες θα διαθέσουν το επιπλέον εισόδημά τους για να αγοράσουν δώρα για τους αγαπημένους τους ανθρώπους. Παράλληλα, τέσσερις στους δέκα θα εξοικονομήσουν χρήματα για να καλύψουν τυχόν έκτακτες ανάγκες.
Επιπλέον, ένας στους τέσσερις θα χρησιμοποιήσει το επιπλέον εισόδημα για προσωπική ευχαρίστηση και διασκέδαση, ενώ μόνο ένας στους δέκα θα συνεισφέρει σε κάποιον φιλανθρωπικό σκοπό.
Όσον αφορά εκείνους που σκοπεύουν να διαθέσουν το επιπλέον εισόδημά τους, οι νεαρότερες ηλικίες επιλέγουν την προσωπική τους ευχαρίστηση, ενώ οι παραγωγικές ηλικίες των 35+, πιθανά και λόγω αυξημένων υποχρεώσεων, υιοθετούν μια πιο συντηρητική στάση εξοικονόμησης χρημάτων.
Δύο στους τρεις Έλληνες δηλώνουν ότι θα μείνουν στο σπίτι τους αυτά τα Χριστούγεννα. Από το σύνολο των ερωτηθέντων που δηλώσαν ότι δεν θα ταξιδέψουν φέτος κατά την περίοδο των γιορτών, 82% προτιμούν να μείνουν στο σπίτι τους και να απολαύσουν την Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα με τους αγαπημένους τους ανθρώπους. ¶λλοι λόγοι που δεν θα ταξιδέψουν είναι ότι «τα Χριστούγεννα είναι περίοδος αιχμής που δεν ενδείκνυται για ταξίδια», (15%), «λόγω της οικονομικής κρίσης» (2%) και ( 1%) «λόγω εργασίας».
Μεταξύ εκείνων που δηλώνουν ότι θα ταξιδέψουν, η πλειοψηφία των οποίων ανήκει στις νεότερες ηλικίες, το 59% αναφέρουν ότι θα ταξιδέψουν εντός Ελλάδας και η διαμονή τους θα είναι κυρίως σε δικό τους σπίτι, εξοχικό/πατρικό, ενώ το υπόλοιπο 41%, θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Όσον αφορά τις μεγαλύτερες ηλικίες , οι 35-44 προτιμούν να μείνουν σε φιλικό σπίτι/ ξενοδοχείο, ενώ οι άνω των 45 δηλώνουν ότι θα μείνουν σε δικό τους σπίτι (εξοχικό/πατρικό).
Κατηγορίες δώρων που θα προσφέρουν οι Έλληνες τα Χριστούγεννα
Ρούχα, αξεσουάρ και υποδήματα θα είναι κυρίως τα δώρα των Χριστουγέννων που θα προσφέρει το 24% των ερωτηθέντων στην οικογένεια και τους φίλους τους. Το 15% θα προσφέρει παιχνίδια για τα παιδιά ενώ το 12% δώρα ή καλλυντικά. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 42% των ερωτηθέντων φαίνεται ότι δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι δώρα θα προσφέρουν, ενώ το 17% δηλώνει ότι δεν θα ανταλλάξει δώρα αυτά τα Χριστούγεννα.
Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων
Τρεις στους πέντε Έλληνες και ιδιαίτερα οι ηλικίες 35 – 44 δηλώνουν ότι η καταναλωτική τους συμπεριφορά κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων αλλάζει / είναι διαφορετική απΆ ό,τι τον υπόλοιπο χρόνο. Ως βασικός λόγος αυτής της διαφοροποίησης της, που ισχύει περισσότερο για τις γυναίκες και τις μεγαλύτερες ηλικίες, αναφέρεται ότι «δεν μπορούν να αντισταθούν να αγοράζουν δώρα». Ένας στους πέντε υποστηρίζει ότι η «ύπαρξη του επιπλέον εισοδήματος» ευνοεί αυτή την διαφοροποίηση ενώ ένα παρόμοιο ποσοστό από τις ηλικίες 18-24 θεωρεί ότι «διαθέτει περισσότερο ελεύθερο χρόνο για ψώνια».
Όσον αφορά εκείνους, των οποίων η καταναλωτική συμπεριφορά παραμένει αμετάβλητη καθΆ όλη την διάρκεια του χρόνου, τέσσερις στους πέντε αναφέρουν ότι «δεν ξεφεύγουν ποτέ από τα προγραμματισμένα έξοδα» ενώ οι υπόλοιποι υποστηρίζουν ότι «αυτή η χρονιά δεν ευνοεί την υπερκατανάλωση».