Πολιτική
Δευτέρα, 14 Απριλίου 2008 10:13

Ετοιμη για χρήση η μεγαλύτερη σήραγγα της Ελλάδας

ΜΕΣΑ στον τρέχοντα μήνα Απρίλιο έχει προγραμματισθεί να δοθεί στην κυκλοφορία η μεγαλύτερη οδική σήραγγα της Ελλάδας, μήκους 4,8 χιλ. και συγκεκριμένα η «δίδυμη» σήραγγα της Εγνατίας Οδού στο Δρίσκο Ιωαννίνων.

ΜΕΣΑ στον τρέχοντα μήνα Απρίλιο έχει προγραμματισθεί να δοθεί στην κυκλοφορία η μεγαλύτερη οδική σήραγγα της Ελλάδας, μήκους 4,8 χιλ. και συγκεκριμένα η «δίδυμη» σήραγγα της Εγνατίας Οδού στο Δρίσκο Ιωαννίνων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εγνατίας Οδού, Απόστολο Γούλα, από τον επόμενο μήνα οι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν τα ταξίδια τους, μέσω της σήραγγας του Δρίσκου, η οποία θα αποτελεί κομμάτι δρόμου, συνολικού μήκους 20 χιλιομέτρων.

Η σήραγγα του Δρίσκου είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα της χώρας, με 4.800 μέτρα ανά κατεύθυνση και περνάει κάτω από το βουνό Μιτσικέλι. Συνδέει το οροπέδιο των Ιωαννίνων με την κοιλάδα του Αράχθου και για την ολοκλήρωσή της απαιτήθηκε δουλειά εφτά χρόνων, αφού οι εργασίες ξεκίνησαν το 2001.

Ωστόσο, η «πρωτοπορία» της σήραγγας του Δρίσκου δεν θα διαρκέσει πολύ, γιατί τους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή των σηράγγων των Τεμπών, μήκους 9 χιλιομέτρων. «Η κατασκευή τους θα αρχίσει μόλις ολοκληρωθούν οι μελέτες και υπολογίζεται πως θα είναι έτοιμες σε πέντε χρόνια», δήλωσε ο κ. Γούλας.

Έως αυτή τη στιγμή, στο τμήμα της Εγνατίας Οδού, έχουν κατασκευαστεί 76 «δίδυμες» οδικές σήραγγες, μικρές και μεγάλες. Η πλειονότητά τους βρίσκεται στο τμήμα από την Ηγουμενίτσα έως τη Βέροια, καθώς από Θεσσαλονίκη και ανατολικά κατασκευάστηκαν μόλις 7.

Οι περισσότερες κατασκευάστηκαν με τη μέθοδο της διάτρησης, ενώ μικρός αριθμός με τη μέθοδο της εκσκαφής και επανεπίχωσης. Το κόστος κυμαίνεται από 8.000 ευρώ, έως 30.000 ευρώ ανά μέτρο μήκους.

ΤΖΩΡΤΖΗ