Έντονα παραμένουν τα κυκλοφοριακά προβλήματα στις δύο Εθνικές Οδούς λόγω και των σταθμευμένων οχημάτων από την απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών Δ.Χ. φορτηγών.
Έντονα παραμένουν τα κυκλοφοριακά προβλήματα στις δύο Εθνικές Οδούς λόγω και των σταθμευμένων οχημάτων από την απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών Δ.Χ. φορτηγών.
Σύμφωνα με την Τροχαία, στην έξοδο της Αθηνών – Λαμίας το μποτιλιάρισμα εκτείνεται από το Δέλτα Φαλήρου έως την Αχαρνών.
Προβλήματα παρατηρούνται και στο ρεύμα εισόδου από την Ιερά Οδό μέχρι την Τατοΐου, όπου υπάρχουν επίσης σταθμευμένα φορτηγά στη δεξιά λωρίδα.
Με χαμηλές ταχύτητες κινούνται τα οχήματα και στην Αττική Οδό, από τον κόμβο της Πεντέλης μέχρι την έξοδο της Μεταμόρφωσης στο ρεύμα προς Ελευσίνα.
Κυκλοφοριακή συμφόρηση παρατηρείται επίσης στην έξοδο της Αθηνών Κορίνθου και στο ρεύμα εισόδου, στο Δαφνί.
Απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών ΔΧ φορτηγών
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς με προϊόντα ενδέχεται να προκαλέσει η κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, και βυτιοφόρων που ξεκίνησε χθες.
Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ άρχισαν από τα μεσάνυχτα της Δευτέρας απεργία διαρκείας, διαμαρτυρόμενοι για το ποσοστό αύξησης του 5% στα κόμιστρα, που ενέκριναν τα αρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Μεταφορών. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι η αύξηση της τιμής των καυσίμων και κυρίως του ντίζελ κίνησης που χρησιμοποιούν, είναι πολύ μεγάλη σε σχέση με τις αυξήσεις που καθορίστηκαν και αντιμετωπίζουν πλέον θέμα επιβίωσης.
Τα βυτιοφόρα
Στην απεργία συμμετέχουν και οι ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων, αλλά προς το παρόν δεν έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στα πρατήρια υγρών καυσίμων, καθώς πολλά από αυτά προμηθεύονται καύσιμα με βυτιοφόρα που διαθέτουν οι ίδιες οι εταιρείες πετρελαιοειδών. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών (ΟΦΑΕ) διαχώρισαν τη θέση τους και δεν συμμετέχουν στην απεργία.
Ερωτηθείς για το θέμα αυτό, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε ότι οι αυξήσεις της τάξης του 5% που αποφασίστηκαν, «ισχύουν για όλους, δηλαδή για τα ταξί και τα ΚΤΕΛ, και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι περισσότερο για μια ειδική κατηγορία επαγγελματιών».
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι «σε συνεννόηση με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλο και στο πλαίσιο της Επιτροπής για την οδική ασφάλεια, μπορούμε να συζητήσουμε το θέμα των περιορισμών στην κίνηση των φορτηγών τα Σαββατοκύριακα κατά μήκος των εθνικών οδών».
Πάντως, οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων εμμένουν στην απόφασή τους να συνεχίσουν την απεργία διαρκείας διεκδικώντας υψηλότερο ποσοστό αυξήσεων.
Πάντως, σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών Βορείου Ελλάδος (Σ.Ε.Μ.Β.Ε.) αναφέρει ότι δεν συμμετέχει στην απεργία, ενώ τονίζει ότι η σχετική απόφαση για κάθοδο του κλάδου σε δυναμικές κινητοποιήσεις «ελήφθη δίχως να τηρηθεί καμία απολύτως εκ των προβλεπόμενων διαδικασιών λήψης μιας τόσο σημαντικής απόφασης».
Φ.Ζ.
ΣΒΒΕ: Εκκληση στο υπουργείο Μεταφορών για διάλογο με τους απεργούς
Επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη απέστειλε σήμερα ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), με την οποία καλεί το υπουργείο να ξεκινήσει διάλογο με τους απεργούς ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, αλλά και τους τελευταίους να διακόψουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, οι οποίες θα δυσχεράνουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων-μελώ του.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή, οι επιχειρήσεις της Βορείου Ελλάδας έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά από τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και οι νέες απεργίες θα προκαλέσουν με βεβαιότητα την απώλεια πελατών και αγορών.
Ο ΣΒΒΕ επισημαίνει ότι αυτές οι κινητοποιήσεις θα οδηγήσουν αρκετές επιχειρήσεις σε διακοπή της λειτουργίας , και ότι ο κίνδυνος της απώλειας πολλών θέσεων εργασίας στη Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα είναι περισσότερο από ποτέ ορατός.