Τη δημιουργία δύο ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, κατά το πρότυπο άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών, ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης.
Τη δημιουργία δύο ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, κατά το πρότυπο άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών, ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης.
Υπό το σύνθημα «¶ναψε πράσινο - ποδηλατοδρόμοι και στην πόλη μας», ο κ. Χαζηδάκης παρουσίασε την προσπάθεια του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών για την ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων σε πόλεις όλης της χώρας και στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε, παρουσία και του δημάρχου Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη, τη δημιουργία δύο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, συνολικού μήκους 21,4 χιλιομέτρων.
Όπως έκανε γνωστό, ο πρώτος ποδηλατοδρόμος που υλοποιείται, αποτελεί ένα μεγάλο τόξο που συνδέει το πάρκο της Σχολής Χωροφυλακής στη λεωφόρο Μεσογείων και των Ιλισίων, μέσω του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Γουδί, με αυτό της Πολυτεχνειούπολης και της Πανεπιστημιούπολης.
Το συνολικό μήκος του συγκεκριμένου ποδηλατοδρόμου φθάνει τα 13 χιλιόμετρα, ο προϋπολογισμός του είναι περίπου 2 εκατ. ευρώ και η διάρκεια υλοποίησης του έργου τα δύο χρόνια.
Ο δεύτερος ποδηλατοδρόμος θα συνδέει το Παναθηναϊκό Στάδιο με το Φαληρικό Όρμο, ακολουθώντας πεζόδρομους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα θα περνάει από τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, το Θησείο, τον Ταύρο και την Καλλιθέα, θα διέρχεται από σταθμούς του ΗΣΑΠ, θα συνδέει αρχαιολογικούς χώρους και θα συναντάται στο Φαληρικό Όρμο με τον μελλοντικό παραλιακό ποδηλατοδρόμο μεταξύ Τουρκολίμανου και Βάρκιζας.
Το μήκος του θα είναι 8,4 χιλιόμετρα, ο προϋπολογισμός του 1,2 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.
Ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε επίσης ότι το υπουργείο Μεταφορών θα προχωρήσει άμεσα σε προκήρυξη ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση για τη χρηματοδότηση έργων μελέτης ή και κατασκευής ποδηλατοδρόμων. Τα έργα αυτά θα συγχρηματοδοτηθούν από πιστώσεις, ύψους 15 εκατ. ευρώ από το ΚΠΣ και θα επιλεγούν μετά από αιτιολογημένη χρήση από ειδική επιτροπή.
Επιπρόσθετα, ο κ. Χατζηδάκης πρότεινε στους δήμους να προωθήσουν σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Όπως εξάλλου είπε, ήδη ο ΗΣΑΠ έχει τοποθετήσει ειδικές δέστρες ποδηλάτων έξω από τους σταθμούς, ενώ κατασκευάζονται και ειδικές ράμπες. Σε ανάλογες κινήσεις θα προχωρήσει και τη Μετρό Α.Ε.. Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι ο ΗΣΑΠ επιτρέπει τη μεταφορά ποδηλάτων στους συρμούς, ορισμένες ώρες της ημέρας.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αθηναίων, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι έχει γίνει μελέτη για την πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς και εξέφρασε την επιθυμία να απαγορευθεί η κυκλοφορία οχημάτων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
Πηγή ΑΠΕ