Πολιτική
Τρίτη, 15 Ιουλίου 2008 19:08

Τα κύρια σημεία του σ/ν για τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών

Tα βασικά σημεία του σχεδίου νόμου για τη ρύθμιση των εκκρεμοτήτων στο χώρο των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Tα βασικά σημεία του σχεδίου νόμου για τη ρύθμιση των εκκρεμοτήτων στο χώρο των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Όπως είπε ο υπουργός, το εν λόγω νομοσχέδιο ρυθμίζει τη γκρίζα ζώνη της μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης που υπάγεται σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα στη μη τυπική εκπαίδευση.

Ο χώρος των Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών που μέχρι τώρα λειτουργούσε ανεξέλεγκτα, παίρνοντας στο παρελθόν την έγκριση από το Υπουργείο Εμπορίου και αργότερα από τις Οικονομικές υπηρεσίες, υπάγεται στο εξής στη ρυθμιστική και ελεγκτική αρμοδιότητα του ΥΠΕΠΘ.

Τίθενται αυστηρές προϋποθέσεις άδειας ίδρυσης και άδειας λειτουργίας για τα Κολλέγια, τα οποία αποσαφηνίζεται ότι δεν ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ούτε όμως στην τυπική εκπαίδευση-κατάρτιση τύπου ΙΕΚ.

Ελέγχονται και αδειοδοτούνται για πρώτη φορά επίσης τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών.

Τα Κολλέγια έχουν την αποκλειστική δυνατότητα σύμπραξης με ιδρύματα της αλλοδαπής με συμφωνία πιστοποίησης ή συνεργασία δικαιόχρησης.

Δημιουργείται γραφείο Κολλεγίων στο ΥΠ.Ε.Π.Θ και συστήνονται μητρώα Κολλεγίων και μητρώα διδασκόντων.

Συγκροτείται Επιτροπή αξιολόγησης και ελέγχου Κολλεγίων, στην οποία συμμετέχουν εκτός των άλλων και μέλη ΔΕΠ, ΕΠ και εμπειρογνώμονες.

Προσδιορίζονται με αυστηρότητα οι υποχρεώσεις και ο τρόπος ελέγχου των Κολλεγίων.

Επιβάλλεται η έγκριση εσωτερικού κανονισμού.

Διευκολύνεται η προσέλκυση σπουδαστών από το εξωτερικό και προβλέπεται η επιβολή αυστηρών προστίμων και κυρώσεων που επιφέρουν μέχρι και το οριστικό κλείσιμο του Κολλεγίου, αν δε συμμορφωθεί με την κείμενη νομοθεσία.

Αντίστοιχα πρόστιμα και κυρώσεις προβλέπονται και για άλλους παρόχους υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης όπως τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών που ελέγχονται επίσης από το ΥΠΕΠΘ.

Το Νομοσχέδιο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη τα ευρωπαϊκά δεδομένα που ισχύουν στο χώρο της τυπικής, της μη τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης, έρχεται να προσαρμόσει την ελληνική πραγματικότητα, να ρυθμίσει το χώρο της μεταλυκειακής παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης και βάζοντας σε τάξη το συγκεκριμένο χώρο, να προετοιμάσει το έδαφος για τις επικείμενες εξελίξεις, που προσδιορίζονται από την ενσωμάτωση ευρωπαϊκών οδηγιών ή δικαστικών αποφάσεων.

Στόχος δεν είναι μόνο η εναρμόνιση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, αλλά κύρια η προστασία της ποιότητας κατά την παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών.