Φως στα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας στη Μαδρίτη προσπαθούν να ρίξουν οι ισπανικές αρχές, με την επίσημη έρευνα να είναι σε πλήρη εξέλιξη, αν και αναμένεται να χρειαστούν αρκετοί μήνες για την έκδοση του τελικού πορίσματος. Aπαντώντας στις επικρίσεις που δέχεται η Spanair δήλωσε ότι σεβάστηκε όλους τους ισχύοντες κανονισμούς της πολιτικής αεροπορίας: «Όλα όσα κάναμε με αυτό το αεροσκάφος, τα κάναμε με σεβασμό προς τους κανονισμούς», υποστήριξε ο γενικός διευθυντής της αεροπορικής εταιρείας.
Φως στα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας στη Μαδρίτη προσπαθούν να ρίξουν οι ισπανικές αρχές, με την επίσημη έρευνα να είναι σε πλήρη εξέλιξη, αν και αναμένεται να χρειαστούν αρκετοί μήνες για την έκδοση του τελικού πορίσματος.
Η κυβέρνηση διαβεβαίωσε ότι η ειδική επιτροπή που συγκροτηθηκε, θα ερευνήσει επιμελώς την υπόθεση. Κυβερνητική πηγή πάντως, τόνισε ότι η έρευνα ενδέχεται να διαρκέσει έναν ολόκληρο χρόνο.
Τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους MD-82 εξετάζονται ήδη, αλλά το ένα φαίνεται να έχει υποστεί ζημιές, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρίας Spanair.
Η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ισπανία, με συνολικά 65 αεροσκάφη, δέχεται πολλές επικρίσεις για τα αίτια του δυστυχήματος. Ωστόσο, η ίδια δηλώνει σε ανακοίνωσή της ότι σεβάστηκε όλους τους ισχύοντες κανονισμούς της πολιτικής αεροπορίας: «Όλα όσα κάναμε με αυτό το αεροσκάφος, τα κάναμε με σεβασμό προς τους κανονισμούς», υποστήριξε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Μαδρίτη ο γενικός διευθυντής της Spanair, Μάρκους Χέντμπλομ.
Ο πιλότος του αεροσκάφους είχε αναφερει κατά την πρώτη προσπάθεια απογείωσης του μοιραίου αεροσκάφους πρόβλημα στο σύστημα θέρμανσης του εισρεόμενου αέρα, το οποίο σύμφωνα με τον υποδιευθυντή της εταιρείας, ρυθμίστηκε από το προσωπικό συντήρησης βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών.
Η Spanair αντιμετώπιζε το τελευταίο διάστημα πολλά οικονομικά προβλήματα εξαιτίας της ανόδου των τιμών των καυσίμων και του σκληρού ανταγωνισμού. Μάλιστα, λίγες ώρες πριν τη συντριβή του αεροσκάφους, οι πιλότοι της εταιρίας είχαν απειλήσει να κατέλθουν σε απεργία καθώς η διεύθυνση σχεδίαζε απολύσεις και περικοπές δρομολογίων. Όπως ανέφερε η εφημερίδα Ελ Μούντο, ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν στην λίστα των προς απόλυση πιλότων.
Η σκανδιναβική εταιρία SAS -θυγατρική της οποίας είναι η Spanair- είχε επιχειρησει να την πουλήσει πέρυσι, καθώς ήταν ζημιογόνος. Το πρώτο εξάμηνο του 2008 η Spanair είχε ζημίες ύψους 81 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πηγή ΑΠΕ, Γαλλικό Πρακτορείο, Reuters