«Η Πολιτεία, αρωγός της εκπαιδευτικής κοινότητας, φροντίζει, χρόνο με χρόνο, να βελτιώνει τα πράγματα, να καλύπτει κενά, να επιλύει προβλήματα. Να παρέχει όλα τα μέσα, ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να εξελίσσεται με τον καλύτερο τρόπο», δήλωσε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Παιανίας.
«Η Πολιτεία, αρωγός της εκπαιδευτικής κοινότητας, φροντίζει, χρόνο με χρόνο, να βελτιώνει τα πράγματα, να καλύπτει κενά, να επιλύει προβλήματα. Να παρέχει όλα τα μέσα, ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να εξελίσσεται με τον καλύτερο τρόπο».
Τα παραπάνω δήλωσε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής κατά την επίσκεψή του στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Παιανίας, με αφορμή την έναρξη του σχολικού έτους.
Στη δήλωσή του, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στην προώθηση των αναγκαίων αλλαγών, των επιβεβλημένων -όπως είπε- μεταρρυθμίσεων, «ώστε το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας να γίνεται ολοένα και πιο σύγχρονο, πιο αποτελεσματικό, πιο ανταγωνιστικό, άξιο του σεβασμού και της εμπιστοσύνης όλων των Ελλήνων πολιτών που το χρηματοδοτούν».
Eυ. Στυλιανίδης: «Η Πολιτεία έκανε το χρέος της»
Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας, Ευριπίδης Στυλιανίδης, ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά σε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και κυρίως στα παιδιά.
«Η Πολιτεία έκανε το χρέος της», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας, Ευριπίδης Στυλιανίδης, και ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς και τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης που -όπως είπε- στερήθηκαν την καλοκαιρινή άδεια για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις και από την πρώτη ημέρα να λειτουργούν εύρυθμα τα σχολεία, χωρίς λειτουργικά κενά, προβλέψιμα τουλάχιστον, με τα βιβλία να περιμένουν τους μαθητές, με την εισαγωγική επιμόρφωση για πρώτη φορά να έχει ολοκληρωθεί στην ώρα της.
«Πιστεύω ότι έχουμε κάνει σημαντικά βήματα. Βέβαια το αντίθετο του καλού είναι το καλύτερο», παρατήρησε ο κ. Στυλιανίδης και πρόσθεσε: «Εμείς εντείνουμε τις δυνάμεις μας για να μπορέσουμε να σταθούμε απόλυτα αρωγοί στην προσπάθεια που θα κάνουν οι μάχημοι εκπαιδευτικοί για να παραχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Επενδύουμε στη νέα γενιά, επενδύουμε στην εκπαίδευση. Πιστεύουμε ότι όλα είναι θέμα Παιδείας».
Παιδικοί σταθμοί δεν προσαρμόστηκαν έγκαιρα στο νέο θεσμικό πλαίσιο
Ερωτηθείς για τα ενδεχόμενα προβλήματα στα νηπιαγωγεία της χώρας, ο υπουργός επεσήμανε πως «η δυνατότητα απορρόφησης των νηπίων στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα φτάνει τις 140.000, όταν τα νήπια είναι 110.000». «Δημιουργήθηκε μια αναστάτωση διότι πολλοί παιδικοί σταθμοί παρότι είχαν δύο χρόνια τη δυνατότητα να προσαρμοστούν στο νέο θεσμικό πλαίσιο δεν το έκαναν έγκαιρα. Εμείς από τη μία τους διευκολύνουμε αυτούς που θέλουν να προσαρμοστούν, χωρίς όμως να κάνουμε εκπτώσεις σε θέματα ασφάλειας και ποιότητας στις υποδομές που θα φιλοξενήσουν τα νήπια στους ιδιωτικούς σταθμούς. Η δημόσια εκπαίδευση πάντως είναι έτοιμη να απορροφήσει όλες τις ανάγκες», τόνισε ο κ. Στυλιανίδης.
Σε άλλη ερώτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ορισμένα σχολικά κτίρια, ο υπουργός σημείωσε πως «η αλήθεια είναι ότι αυτή η κυβέρνηση κληρονόμησε πάνω από 5.000 σχολικές μονάδες ηλικίας κτιριακής 45 έως 50 ετών και έκανε μια τιτάνια προσπάθεια για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα».
Όπως υπογράμμισε, «τα τέσσερα τελευταία χρόνια κατασκευάσθηκαν 580 καινούργια σχολεία και αναπλάστηκαν περίπου 350 παλιά», ενώ όπως επεσήμανε, «αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη με υποστήριξη κυρίως του κρατικού προϋπολογισμού ένα γενναίο πρόγραμμα κατασκευής 1.233 σχολείων και πολλών νηπιαγωγείων μέχρι το 2012. Ήδη αυτές τις ημέρες συνεχώς εγκαινιάζω σχολεία ή θεμελιώνω άλλα». «Πιστεύω ότι το πρόβλημα θα το αντιμετωπίσουμε. Χρειάζεται συνεχής μάχη με τα προβλήματα της καθημερινότητας», συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανίδης