Πολιτική
Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου 2008 15:46

ΤΕΕ: Ανησυχία για την αύξηση των τροχαίων

Τη βαθιά του ανησυχία για τη σοβαρή επιδείνωση των δεικτών οδικής ασφάλειας στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα – «και μάλιστα 15 μήνες μετά την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ/2007» - εκφράζει σε ανακοίνωσή του το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ.

Το ΤΕΕ εκτιμά ότι απαιτείται η άμεση σύνταξη ενός επικαιροποιημένου Επιχειρησιακού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ), με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων, λόγω αρμοδιότητας, υπουργείων, το οποίο θα προβλέπει συγκεκριμένες δράσεις, σε προσδιορισμένο χρονικό διάστημα, καθώς, επίσης, τη σύσταση ειδικής διυπουργικής επιτροπής παρακολούθησης των έργων και μέτρων.

Κατά την άποψη του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, που κατά την άποψη του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας θα πρέπει να προβλέπει μεταξύ άλλων:

• Συντήρηση του οδικού δικτύου (πλην Αυτοκινητοδρόμων) με διάθεση ετήσιας δαπάνης ίσης με το 2,5% έως 4% του κόστους κατασκευής της οδού.

• Ουσιαστική αναβάθμιση-βελτίωση και (όπου απαιτείται) ανακατασκευή του δευτερεύοντος οδικού δικτύου, το οποίο είναι ιδιαίτερα παλαιό και εγκαταλειμμένο και στο οποίο προβλέπεται σταδιακά να “μεταναστεύουν” τα τροχαία δυστυχήματα-ατυχήματα, καθώς θα προχωρούν τα έργα μετατροπής του εθνικού δικτύου σε αυτοκινητόδρομους

• ¶μεση σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας για τον Βόρειο Οδικό ¶ξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), αλλά και διερεύνησης των λόγων που έχουν οδηγήσει σε μεγάλη βραδύτητα την πορεία των έργων βελτίωσης του συγκεκριμένου οδικού άξονα, καθώς και τη διερεύνηση ενδεχόμενης δυνατότητας ένταξης του ΒΟΑΚ, ή τμήματός του, σε σύστημα παραχώρησης.

• Κατάρτιση ενός εκτεταμένου και συγκεκριμένου προγράμματος έργων αναβάθμισης του οδικού δικτύου των τουριστικών περιοχών, με έμφαση στη νησιωτική Ελλάδα, με ουσιαστική και συστηματική βελτίωση της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης, η οποία βρίσκεται σε απαράδεκτο επίπεδο. Δυστυχήματα, όπως αυτό της Σερίφου, λόγω απουσίας στηθαίου ασφαλείας, δεν είναι δυνατόν να το 2008.

Όπως αναφέρει το ΤΕΕ στην ανακοίνωσή του, στο πρώτο οκτάμηνο του 2008, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2007, τα θανατηφόρα δυστυχήματα αυξήθηκαν κατά 8,6%, ενώ τα ατυχήματα με σοβαρά τραυματίες κατά 7,8%, ενώ κατά το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου καταγράφηκαν 118 νεκροί περισσότεροι, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, δηλαδή είχαμε αύξηση 32%.

Επίσης, 374 βαριά τραυματίες περισσότερους, αριθμός που ισοδυναμεί με αύξηση κατά 23%.

Το «πέταλο» του Μαλιακού και ειδικότερα η περιοχή των Θερμοπυλών αναδείχθηκε το πλέον φονικό τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου, αφού μόνο σ’ αυτό καταγράφηκαν 11 νεκροί και μόνο τον Αύγουστο, υπογραμμίζει το ΤΕΕ.