Για απόπειρα αλλοίωσης της πραγματικότητας, με ανακριβή στοιχεία, σε σχέση με τη λειτουργία του υποχρεωτικού νηπιαγωγείου, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας. Κανένα νήπιο -υπογραμμίζεται- δεν μένει εκτός της υποχρεωτικής νηπιακής εκπαίδευσης και καμία έκπτωση δεν γίνεται σε θέματα ασφάλειας, υγιεινής και ποιότητας των υποδομών για τους ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Για απόπειρα αλλοίωσης της πραγματικότητας, με ανακριβή στοιχεία, σε σχέση με τη λειτουργία του υποχρεωτικού νηπιαγωγείου, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας.
«Κάποιοι -σημειώνεται- μίλησαν για 60.000 έως 80.000 νήπια που βρέθηκαν εκτός νηπιαγωγείων, προσπαθώντας να δημιουργήσουν εντυπώσεις και να επινοήσουν θέματα προκειμένου να καταστήσουν τον ευαίσθητο χώρο της παιδείας, χώρο άγονης, μικροκομματικής και δήθεν συνδικαλιστικής αντιπαράθεσης.
Τώρα που ολοκληρώθηκε τυπικά η διαδικασία εγγραφών, αποκαθιστώντας την αλήθεια το ΥΠΕΠΘ παρουσιάζει τα ακριβή και αληθινά στοιχεία που δικαιώνουν τις εκτιμήσεις του και αποδεικνύουν την σοβαρή προετοιμασία που έγινε την προηγούμενη χρονιά».
Ετσι σύμφωνα με το υπουργείο:
· Τα δημόσια νηπιαγωγεία που το 2004 ήταν 5.600 το 2008-09 είναι 5.903. Τα ολοήμερα νηπιαγωγεία το 2004 ήταν 1.940, ενώ το 2008-09 λειτουργούν 2.883.
· Τη δεκαετία 1994 έως 2004 διορίστηκαν συνολικά 4.638 νηπιαγωγοί ενώ την τελευταία τετραετία μόνο, διορίστηκαν 4.529 μόνιμοι νηπιαγωγοί και 6.951 αναπληρωτές. Ειδικότερα φέτος διορίστηκαν συνολικά 2.455 νηπιαγωγοί. Δηλαδή, βελτιώθηκε θεαματικά η αναλογία διδασκόντων προς διδασκομένους.
· Απορροφήθηκε το σύνολο των αιτούντων στα δημόσια νηπιαγωγεία πανελλαδικά, δηλαδή 98.298 νήπια και υπάρχει δυνατότητα απορρόφησης και άλλων εφόσον ζητηθεί εκτάκτως.
Επίσης, όπως επισημαίνεται, «επειδή οι δυνατότητες απορρόφησης στο δημόσιο νηπιαγωγείο είναι αυξημένες λόγω βελτίωσης των υποδομών απορροφήθηκαν μέχρι στιγμής συνολικά σε όλη την χώρα και 47.675 προνήπια από τα 53.158 που ζήτησαν να εγγραφούν, δηλαδή ποσοστό 90% αν και η εκπαίδευση των προνηπίων δεν είναι υποχρεωτική».
· Οι ιδιωτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί που επιθυμούσαν να λάβουν άδεια νηπιαγωγείου είχαν δύο χρόνια μεταβατικής περιόδου για να προσαρμοστούν στο νέο θεσμικό πλαίσιο και ενημερώθηκαν γι αυτό από τις αρχές της προηγούμενης σχολικής χρονιάς εκ νέου.
· 704 δήλωσαν στο ΥΠΕΠΘ ότι λειτουργούν νομίμως τμήματα νηπιαγωγείου.
· 104 που επιμελώς και εγκαίρως έκαναν αίτηση ίδρυσης και λειτουργίας πήραν την σχετική άδεια. Από τους υπόλοιπους, 239 επιπλέον υπέβαλλαν αίτηση αξιοποιώντας την παράταση που τους έδωσε το Υπουργείο.
· ¶δεια ίδρυσης έλαβαν οι 213 και απερρίφθησαν οι 26. Η άδεια λειτουργίας δίδεται σταδιακά το επόμενο διάστημα από ειδικές επιτροπές που αποτελούνται από ένα στέλεχος της εκπαίδευσης και δύο υπαλλήλους της κατά τόπου Νομαρχίας (μηχανικός, γιατρός). Η άδεια λειτουργίας δίνεται μετά από επιτόπια αυτοψία.
Ιδιαίτερα, σημειώνεται, αντιμετωπίζονται από το ΥΠΕΠΘ οι περιοχές όπου δεν επιτρέπεται η έκδοση οικοδομικών αδειών (Φιλοθέη-Ψυχικό) και οι περιπτώσεις νηπιαγωγείων που στεγάζονται σε ασφαλή και ποιοτικά αλλά ιστορικά και διατηρητέα κτίρια.
Όπως υπογραμμίζει το υπουργείο Παιδείας, κανένα νήπιο δε μένει εκτός της υποχρεωτικής νηπιακής εκπαίδευσης, ενώ δεν πρόκειται να γίνει η παραμικρή έκπτωση σε θέματα ασφάλειας, υγιεινής και ποιότητας των υποδομών για τους ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς που ζητούν να υπαχθούν ως νηπιαγωγεία στην αρμοδιότητα του υπουργείου.