Πορεία στη Βουλή, όπου ψηφιζόταν η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών για την ειδική εκκαθάριση της Ο.Α., πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι της εταιρείας. «Ναι» στη συνάντηση με τον υπουργό είπαν οι πιλότοι, απορρίπτουν την πρόσκληση σε διάλογο οι υπόλοιποι εργαζόμενοι.
Ολοκληρώθηκε λίγο πριν από τη μία το μεσημέρι η πορεία των εργαζομένων της Ολυμπιακής στη Βουλή, όπου ψηφιζόταν η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών για την ειδική εκκαθάριση της εταιρείας (θα ακολουθήσει η νομοθετική ρύθμιση για το μέλλον των υπαλλήλων).
Στο κοινοβούλιο έντονη ήταν η αντιπαράθεση του υπουργού Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη, με τον επικεφαλής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέκο Αλαβάνο. Αφού υπενθύμισε ότι σε όλη την Ευρώπη οι αεροπορικές εταιρείες είναι ιδιωτικές, ο κ. Χατζηδάκης παρατήρησε πως «έπρεπε να έχουμε προχωρήσει επί υπουργίας Χρήστου Βερελή, για να μην φτάσουμε στο σημείο που είμαστε σήμερα».
Ο υπουργός προχώρησε μάλιστα και σε τροποποίηση, με την οποία διευκρινίζεται πως η φράση «αζημίως» στο κείμενο της τροπολογίας αφορά στην επιχείρηση (ΟΑ) δεν σχετίζεται με τις υποχρεώσεις που ανελήφθησαν από το κράτος απέναντι στους υπαλλήλους, οι οποίες καλύπτονται πλήρως.
Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών αρνήθηκε να απαντήσει σε εκείνους που -όπως είπε- άφησαν υπονοούμενα περί πιέσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν δέχομαι υπονοούμενα, δεν απαντώ σε αυτά. Όποιος έχει στοιχεία να μιλήσουμε επ’ αυτών. Η αντιπολίτευση έχει όρια».
«Η κυβέρνηση θα γονατίσει και όχι η Ολυμπιακή» αντέτεινε ο Αλέκος Αλαβάνος, καλώντας το κυβερνών κόμμα να πάει αμέσως σε εκλογές.
«Σε ποιον κόσμο ζει η Ν.Δ.; Γιατί δεν καταλαβαίνει τίποτα; Εχουμε φτάσει στο σημείο σήμερα να λέμε ότι θέλουμε την ιδιωτικοποίηση ή την εκκαθάριση -είναι ασαφές- και τη διάλυση της Ο.Α., διότι μέσα σε τόσα χρόνια με αποκλειστιικές ευθύνες των κυβερνήσεων έχει έλλειμμα, χρέος, όπως λέει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γύρω στο 1,6 δισ. ευρώ. Πόσο ήταν το χρέος της Dexia που προχθές παρενεβη με κρατικές ενισχύσεις η κυβέρνηση της Γαλλίας και η κυβέρνηση του Βελγίου; Ηταν 6 δισ. δρχ και ο κ. Μπαρόζο "έκανε την πάπια". Kαι είναι ντροπή του να εμφανίζεται στα ΜΜΕ καθώς και οι διάφοροι επίτροποι οι οποίοι θα μας υπαγορεύουν τι θα κάνουμε», παρατήρησε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ.
«Δεν θα γονατίσει η Ο.Α., θα γονατίσετε εσείς. Και αν πάμε για εκλογές -και πρέπει να πάμε- θα έχουν ένα καινούργιο στοιχείο αυτές οι εκλογές: ότι έρχονται εκλογές με ένα ισχυρό λαϊκό κίνημα από την κοινωνία, όλα αυτά τα χρόνια», υπογράμμισε ο κ. Αλαβάνος και ζήτησε την απόσυρση της τροπολογίας.
Από την πλευρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χρίστος Βερελής, κατηγόρησε την κυβέρνηση και προσωπικά τον κ. Χατζηδάκη για κακοδιαχείριση και αδιαφορία προς όφελος των ανταγωνιστών της Ο.Α..
«Έπρεπε να γίνει μια τέτοια ρύθμιση ώστε ποτέ να μην υπάρχει περίπτωση να ορθοποδήσει αυτή η εταιρεία. Τώρα βγάζουμε το σήμα, βγάζουμε το όνομα, ενδεχομένως τα slots και τι κάνουμε; Λέμε ότι θα υπάρξει απόλυση του προσωπικού, ενδεχομένως χωρίς αποζημίωση. Αυτό κρύβει η διάταξή σας», υπογράμμισε ο κ. Βερελής, η οποία όπως σημείωσε, δεν αφορά μόνο την Ολυμπιακή αλλά και ΔΕΚΟ όπως η ΔΕΗ και ο ΟΣΕ.
«Πείτε μου μία ΔΕΚΟ -μία!- η οποία πάει καλύτερα σήμερα απ’ ό,τι πήγαινε το 2004. Να μου πείτε μία, να σηκωθείτε πάνω και να μου πείτε: «Είναι αυτή». Δεν υπάρχει αυτή. Δεν υπάρχει καμιά απολύτως! Είστε μια Κυβέρνηση η οποία συστηματικά καταρρακώνει τις δημόσιες επιχειρήσεις, η οποία συστηματικά δημιουργεί έδαφος προκειμένου να δοθούν κομμάτια της αγοράς δωρεάν σε ιδιώτες», παρατήρησε χαρακτηριστικά ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ.
Τα άρθρα του νομοσχεδίου που ρυθμίζει θέματα Μεταφορών και ενσωματώνει τις τροπολογίες για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και τον ΟΣΕ ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία και το απόγευμα στις έξι θα διεξαχθεί ονομαστική ψηφοφορία επί των τροπολογιών.
Συνάντηση με πιλότους, «όχι» στο διάλογο από τους εργαζομένους
Πάντως, ο υπουργός Μεταφορών επανέλαβε την πρόσκλησή του προς τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής για διάλογο, προκειμένου να συζητηθούν όλα τα θέματα που τους αφορούν και να γίνουν πιθανές βελτιώσεις, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα, ότι η σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή αφορά ουσιαστικά μόνο την Ολυμπιακή και όχι άλλες ΔΕΚΟ, όπως διατείνονται ορισμένοι.
Ο κ. Χατζηδάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι μέσα στην εβδομάδα θα έχει συνάντηση με τους πιλότους και πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι που δεν είναι στο ίδιο μήκος κύματος με την πλειοψηφία των συνδικαλιστών.
Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι πιλότοι αποφάσισαν να προσέλθουν στη συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, η οποία -όπως διευκρινίστηκε- θα έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και από το περιεχόμενό της θα αποφασιστεί αν θα προσέλθουν ή όχι στο διάλογο για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής. Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι της εταιρείας ωστόσο, απέρριψαν την πρόσκληση του υπουργού και αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, αυτή τη φορά κάτω από την ομπρέλα και την κάλυψη της ΓΣΕΕ.
Από την πλευρά του ο Κωστής Χατζηδάκης επεσήμανε πως ένα από τα προβλήματα των εργαζομένων είναι ότι δυσκολεύονται να κατανοήσουν πως αμέσως μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής και την αποδέσμευσή τους από την εταιρεία, αν θα μπορέσουν να βρουν δουλειά αμέσως στις ΔΕΚΟ, ή στη δημόσια εταιρεία που έχουν επιλέξει.
Στο μεταξύ, στη φάση υλοποίησής του μπαίνει σύντομα το σχέδιο μετεξέλιξης της Ολυμπιακής. Ήδη δημοσιεύθηκαν σε τρεις εφημερίδες οι προκηρύξεις με τις οποίες καλούνται οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές και εκδηλώσουν μέχρι τις 31 Οκτωβρίου το κατ' αρχήν ενδιαφέρον τους για τις τρεις εταιρείες, του πτητικού έργου, της επίγειας εξυπηρέτησης και της τεχνικής βάσης.
Ο υπουργός Μεταφορών επανέλαβε ότι η ολοκλήρωση της μετάβασης της Ολυμπιακής στο νέο σχήμα, έχει προσδιοριστεί για τα τέλη Απριλίου. Ωστόσο από τώρα, σε σύντομο χρονικά διάστημα, θα δημιουργηθεί ειδικό γραφείο στο Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο θα βοηθά ακριβώς τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής οι οποίοι θέλουν να μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου ή σε άλλες ΔΕΚΟ. Και επίσης θα γίνει κάθε προσπάθεια να γίνει πλήρης ενημέρωση των εργαζομένων σε σχέση με τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα.
Κυκλοφοριακό έμφραγμα
Η συγκέντρωση των εργαζομένων της Ο.Α. σε συνδυασμό και με άλλες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας (γονέων για τους παιδικούς σταθμούς, των εργαζομένων της Siemens, σιδηροδρομικών) προκάλεσε κυκλοφοριακό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας
Κλειστή παραμένει η άνοδος της Βασ. Σοφίας από Σέκερη, ενώ ανοικτοί είναι πλέον οι υπόλοιποι δρόμοι στο κέντρο.