Στη Γαλλία δεν λείπουν οι επικρίσεις απέναντι στην Παρί Σεν Ζερμέν και την επιλογή της να ταξιδεύει με αεροπλάνο, ακόμη και για τις μικρές αποστάσεις όσον αφορά στις εκτός έδρας αγωνιστικές υποχρεώσεις της.
Στη Γαλλία δεν λείπουν οι επικρίσεις απέναντι στην Παρί Σεν Ζερμέν και την επιλογή της να ταξιδεύει με αεροπλάνο, ακόμη και για τις μικρές αποστάσεις όσον αφορά στις εκτός έδρας αγωνιστικές υποχρεώσεις της.
Το γέλιο του Κιλιάν Μπαπέ και του τεχνικού Κριστόφ Γκαλτιέ σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να ταξιδεύουν με το TGV (τρένο υψηλής ταχύτητας) αντί για τις κλασικές πτήσεις τσάρτερ των ομάδων, μάλιστα, δημιούργησε ένα μικρό σκάνδαλο.
«Σήμερα το πρωί μίλησα στο πρακτορείο που διοργανώνει τα ταξίδια για να μάθουμε αν μπορούμε να κάνουμε το επόμενο ταξίδι με ιστιοπλοϊκό», ήταν το ατυχές αστείο του Παριζιάνου προπονητή σε ερώτηση τις τελευταίες εβδομάδες, σε συνέντευξη Τύπου.
Στην Ιταλία, όμως, η κατάσταση φαίνεται διαφορετική. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Trenitalia, τη σεζόν 2021/22 τα ταξίδια των ποδοσφαιρικών ομάδων με τα τρένα της αυξήθηκαν 10%, ενώ η ανταγωνίστρια Italo έκανε λόγο ακόμη και για +30% σε σχέση με το 2019.
«Για το τρέχον πρωτάθλημα, η Trenitalia έχει συμφωνίες ταξιδιού για τρένα υψηλής ταχύτητας με 16 από τις είκοσι ομάδες της Serie A», με τους αθλητές και το προσωπικό να προτιμούν τη διαδρομή Μιλάνο-Φλωρεντία «αλλά και ταξίδια στο Νότο όπως Φλωρεντία-Νάπολη ή Φλωρεντία -Σαλέρνο», εξηγεί η Trenitalia.
Η Italo, από την άλλη πλευρά, επιλέγεται από το 70% των συλλόγων της Serie A και πρακτικά όλη τη Serie B. Υπάρχουν ορισμένες μεμονωμένες περιπτώσεις, όπως η Γιουβέντους και η Μίλαν που ταξιδεύουν μόνο με την Trenitalia.
Οι άλλοι σύλλογοι επιλέγουν μεταξύ των δύο ανταγωνιστών επίσης βάσει προσφορών και χρονοδιαγραμμάτων, με δύο διαθέσιμες επιλογές, μεταξύ βαγονιών δεσμευμένων ή απρόσιτων για άλλους ταξιδιώτες ή τρένα με ειδική ναύλωση. Η τελευταία περίπτωση είναι πιο ακριβή αλλά συχνά απαραίτητη, σε περίπτωση αναβολών αργά το βράδυ για παράδειγμα.
Μεταξύ των συλλόγων, υπάρχουν εκείνοι όπως η Ρόμα που σχεδόν πάντα πηγαίνουν με τρένο στη Νάπολη, το Σαλέρνο, τη Φλωρεντία και την Έμπολι, αλλά μερικές φορές μέχρι και την Εμίλια Ρομάνια.
Ανάλογη είναι η κατάσταση στη Μίλαν, που σχεδόν πάντα ταξιδεύει με τρένο στις πόλεις της βόρειας Ιταλίας. Με σημαντικό αντίκτυπο πέρα από τα οικονομικά και στ περιβαλλοντικά οφέλη: αρκεί να σκεφτούμε ότι για ένα ταξίδι από τη Φλωρεντία στη Νάπολη το αεροπλάνο εκπέμπει 217 κιλά CO2 στην ατμόσφαιρα, ενώ το τρένο 21.
naftemporiki.gr