Η Greenpeace καταγγέλλει τον αντίκτυπο στο κλίμα της μεγάλης αύξησης του αριθμού των πτήσεων ιδιωτικών αεροσκαφών από ολλανδικά αεροδρόμια, τασσόμενη υπέρ της απαγόρευσής τους.
Η Greenpeace καταγγέλλει τον αντίκτυπο στο κλίμα της μεγάλης αύξησης του αριθμού των πτήσεων ιδιωτικών αεροσκαφών από ολλανδικά αεροδρόμια, τασσόμενη υπέρ της απαγόρευσής τους.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2022, έγιναν 16.147 πτήσεις ιδιωτικών τζετ από και προς το αεροδρόμια Schiphol και από και προς αυτό του Ρότερνταμ, με άλλα λόγια περισσότερες από ό,τι ολόκληρο το 2019, προτού εκδηλωθεί η πανδημία του νέου κορονοϊού, υπογράμμισε η οργάνωση επικαλούμενη μελέτη.
Η ολοένα πιο συχνή χρήση αυτού του πολυτελούς τρόπου μεταφοράς ευθύνεται για εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου ίσες με εκείνες σχεδόν 40.000 οχημάτων τον χρόνο.
«Έχουμε σοκαριστεί διότι σε περίοδο κλιματικής κρίσης, μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων άρχισε να πετάει όχι λιγότερο, αλλά περισσότερο με ιδιωτικά τζετ, που μολύνουν περισσότερο», σχολίασε η Ντέβι Ζλοχ, ειδική για το κλίμα και την ενέργεια στην ολλανδική Greenpeace.
«Πρέπει να σταματήσει αυτό, απευθύνουμε έκκληση να απαγορευθούν οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών», πρόσθεσε, σύμφωνα με ανακοίνωση Τύπου της ΜΚΟ .
Η μελέτη διενεργήθηκε από το κέντρο περιβαλλοντικών μελετών CE Delft έδειξε επίσης ότι η μια ιδιωτική πτήση στις τρεις που αναχωρεί από το Σίπολ ή το αεροδρόμιο Χάγης-Ρότερνταμ έχει προορισμό που απέχει λιγότερα από 500 χιλιόμετρα.
«Οι δημοφιλείς προορισμοί συμπεριλαμβάνουν το Παρίσι και ακόμη και την Αμβέρσα, πόλεις στις οποίες πολύ εύκολα μπορεί να πάει κανείς με τρένο», επισημαίνει η Γκρίνπις στην ανακοίνωσή της. «Οι πιο δημοφιλείς πτήσεις είναι αυτές προς προορισμούς όπως η Μαγιόρκα, η Ίμπιζα και οι Κάννες», πρόσθεσε η οργάνωση.
Η Greenpeace τονίζει ότι οι ιδιωτικές πτήσεις δεν έχουν συμπεριληφθεί στους στόχους για το κλίμα που έχει ορίσει η ολλανδική κυβέρνηση και δεν συμπεριλαμβάνονται στο όριο των 440.000 πτήσεων που καθιέρωσε το αεροδρόμιο Σίπολ του Άμστερνταμ.
«Αυτή η εξαίρεση για τα ιδιωτικά αεροσκάφη δείχνει ακριβώς τι πάει λάθος με την αεροναυτική βιομηχανία», πρόσθεσε η Ζλοχ. «Θέλουμε η αεροναυτική βιομηχανία να σταματήσει να μολύνει και να θέσει κλιματικούς στόχους επιτέλους». «Το πρώτο βήμα είναι να σταματήσουν οι σύντομες πτήσεις και τα ιδιωτικά πολυτελή τζετ για τους πλούσιους».
Οι επιβάτες που ταξιδεύουν στη θέση business καταλαμβάνουν πολύ χώρο στα αεροσκάφη, επισήμανε η ίδια, θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από κανονικές θέσεις ώστε να χωρούν πολλοί περισσότεροι άνθρωποι στα αεροσκάφη.
Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP