Τι θα γινόταν αν οι πίνακες έβγαιναν από τον καμβά και έβρισκαν μια θέση στην γκαρνταρόμπα μας; Μπορεί άραγε να φορεθεί η τέχνη; Από αυτές τις δύο ερωτήσεις, μια φωτεινή ιδέα, δύο δημιουργικά μυαλά και δύο ζωηρές καταφάσεις γεννήθηκε η Oribu Arts· το ελληνικό brand που φέρνει έργα τέχνης στην ντουλάπα μας [ατελιέ: Πατριάρχου Ιωακείμ 30-32, Κολωνάκι].
Τι θα γινόταν αν οι πίνακες έβγαιναν από τον καμβά και έβρισκαν μια θέση στην γκαρνταρόμπα μας; Μπορεί άραγε να φορεθεί η τέχνη; Από αυτές τις δύο ερωτήσεις, μια φωτεινή ιδέα, δύο δημιουργικά μυαλά και δύο ζωηρές καταφάσεις γεννήθηκε η Oribu Arts· το ελληνικό brand που φέρνει έργα τέχνης στην ντουλάπα μας [ατελιέ: Πατριάρχου Ιωακείμ 30-32, Κολωνάκι].
Η Σίσσυ Μιχαλοπούλου στο δημιουργικό κομμάτι και ο Νίκος Σιδηροφάγης στην εμπορική ανάπτυξη και τον στρατηγικό σχεδιασμό βρίσκονται πίσω από τη συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία έκανε τα πρώτα της βήματα το 2020 εν μέσω κορωνοϊού και βάζει τη σφραγίδα της σε ρούχα και αξεσουάρ μοναδικής αισθητικής, με όλα τα κομμάτια να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ελλάδα από 100% οργανικό μετάξι Σουφλίου εξαιρετικής ποιότητας.
Η Σίσσυ Μιχαλοπούλου μίλησε μαζί μας.
Ποια είναι η ιστορία πίσω από την δημιουργία της Oribu Arts;
«H Oribu Arts γεννήθηκε, όπως όλα τα πράγματα, από μια ιδέα. Μετά από μία μακρά πορεία ενασχόλησης με πολλαπλά είδη τεχνών, άρχισα να φτιάνω έργα ζωγραφικής μεικτών τεχνικών πάνω σε καμβά.
Βλέποντάς τα, συνειδητοποίησα ότι θα ήταν καταπληκτικά αν μπορούσαν να φορεθούν. Τότε, μου μπήκε η ιδέα να αποτυπωθούν πάνω στο ωραιότερο φυσικό υλικό που υπάρχει, το οργανικό μετάξι. Αυτή ήταν και η αρχή της Oribu Arts, με μότο μας “Αrt into Clothing”, δηλαδή “Έργα τέχνης που τα φοράς”».
Και πώς από την ιδέα προχωρήσατε στην υλοποίησή της· και μάλιστα εν μέσω κορονοϊού;
«Από τη στιγμή που πήραμε την απόφαση για το τι θέλαμε να κάνουμε και συνειδητοποιήσαμε ότι θα βγει κάτι πολύ ωραίο και μοναδικό στο είδος του -το να φτιάχνουμε έναν πίνακα ειδικά για να τον φορέσεις και να συνδυάζεται με τα περισσότερα ρούχα της γκαρνταρόμπας μας- άρχισε να ρέει αβίαστα ό,τι έπρεπε να γίνει. Υπήρχε δημιουργικός αναβρασμός. Ο κορωνοϊός δεν μας επηρέασε σε κάτι αρνητικά. Ξέραμε ότι είναι κάτι παροδικό και ότι θα επανέλθει η ομαλότητα στην καθημερινότητά μας. Επίσης, είχα και μια άλλη αίσθηση: Ότι ο εγκλεισμός σε έκανε να φιλοσοφείς τη ζωή σε οικονομικό και προσωπικό επίπεδο, όπως και τις ποιότητες που θέλεις, πλέον, να έχεις στη ζωή σου. Εμείς βρισκόμασταν κάπου εκεί. Στοχεύαμε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.
Συνεργαστήκαμε αρμονικά, δύο άνθρωποι με όραμα και ταλέντο, ο καθένας στο είδος του. Εγώ στον σχεδιασμό των έργων, την παραγωγή και τις δημόσιες σχέσεις και ο Νίκος Σιδηροφάγης στην προώθηση, το μάρκετινγκ και τον στρατηγικό σχεδιασμό. Σκοπός της εταιρείας μας είναι να δημιουργούμε μοναδικά σχέδια, τα οποία θα αναπαράγονται σε 7-8 διαφορετικά συνδυασμένα μεταξύ τους εκλεπτυσμένα φορέσιμα είδη και αξεσουάρ σε οργανικό μετάξι για την γυναίκα και τον άνδρα, όπως: Καφτάνια, μαντήλια, φουλάρια, γραβάτες, pochettes, γυναικείες “γραβάτες”, μάσκες κ.λπ.».
Πόσο απαιτητικό είναι να μεταφέρετε έναν πίνακά σας σ’ ένα ρούχο ή και αξεσουάρ;
«Πράγματι, έχει αρκετά στάδια για να καταλήξει στην τελική του μορφή το κάθε είδος και έχει να κάνει με την άψογη συνεργασία των ανθρώπων της ομάδας μας. Είναι μια αλυσίδα. Βέβαια, το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι το αρχικό σχέδιο. Η έμπνευση και η υλοποίησή του».
Αυτός ο «περιορισμός» λειτουργεί απελευθερωτικά σε εικαστικό επίπεδο ή συμβαίνει το αντίθετο;
«Αυτό που θέλω να εκφράσω την κάθε στιγμή αρχίζοντας έναν νέο πίνακα, θα το εκφράσω. Δεν με περιορίζει κάτι».
Από πού αντλείτε πηγή έμπνευσης για τους πίνακές σας;
«Συνήθως γεννιούνται στο μυαλό μου. Τα χρώματα, τα σχέδια, τα μοτίβα, οι ιστορίες που θέλω να διηγηθώ. Ένας συνεχής δημιουργικός αναβρασμός που παίρνει μορφή τη δεδομένη στιγμή της έμπνευσης, συνδυάζοντας αρμονικά, ετερόκλητα πολλές φορές στοιχεία, ώστε να βγει ένα άρτιο αισθητικά αποτέλεσμα στον καμβά. Ο γνώμονας είναι πάντα ένας: Να μπορεί να φορεθεί και να συνδυαστεί το κάθε κομμάτι με τα περισσότερα ρούχα που έχουμε στην γκαρνταρόμπα μας».
Τι ιστορίες διηγείστε μέσα από αυτούς;
«Πολλά από τα σχέδιά μου έχουν μία εσωτερικότητα. Έχουν να κάνουν με τον κύκλο της ζωής, το ατομικό μας σύμπαν, τον διαλογισμό, την εσωτερική μας αναζήτηση ως ψυχές. Άλλα με εικόνες και μοτίβα που σε ταξιδεύουν με τα ιδιαίτερα χρώματα και μίξεις υλικών».
Υπήρξε κάποιος καλλιτέχνης που αποτέλεσε μέντορά σας· και αν ναι ποιος;
«Όχι. Δεν υπήρξε κάποιος ή κάτι που με επηρέασε σε ό,τι δημιουργώ. Είναι καθαρά προσωπική έκφραση και έχει να κάνει με την συνύπαρξη τεχνών που έχω διδαχθεί/ πειραματιστεί και εφαρμόσει κατά περιόδους. Όπως, για παράδειγμα, σε κάθε έργο υπάρχουν στοιχεία συμμετρίας. Αυτά προέρχονται από το Ιnterior Design. Οι χρωματικοί συνδυασμοί έχουν να κάνουν με το Fashion. Το ονειρεύομαι φορεμένο. Οι μικτές χρωματικές τεχνικές προκύπτουν από τις Βενετσιάνικες και Φλωρεντιανές τεχνικές που διδάχθηκα στο Μιλάνο. Και πολλά άλλα στοιχεία που συντελούν σε ένα άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα».
Τι συναισθήματα θα θέλατε να προξενούν τα κομμάτια σας σ’ αυτόν που επιλέγει να τα φορέσει και γιατί;
«Αρχικά, χαρά και ευτυχία με τους ιδιαίτερους χρωματικούς τους συνδυασμούς, κατά δεύτερον μια προσωπική αίσθηση πολυτέλειας με την αέρινη και βελούδινη υφή του οργανικού μεταξιού σε συνδυασμό με την άρτια ραφή τους. Θα το ονόμαζα, παραφράζοντας λίγο το motto μας, Oribu Arts: “Η πολυτέλεια της ευτυχίας”!
Απευθύνομαι στις γυναίκες και τους άνδρες, στα κορίτσια και στα αγόρια που εκτιμούν την καλή ποιότητα, το διαχρονικό στοιχείο και που θέλουν να ξεχωρίζουν με την αισθητική και την κομψότητά τους. Ονειρεύομαι τα είδη της “ Oribu Arts” να γίνουν γνωστά μέσω του e-shop μας: www.oribuarts.com, να αγαπηθούν και να φορεθούν απ’ όλους αυτούς που αγαπούν την μοναδικότητα, την καλαισθησία και την εξαιρετική ποιότητα».
Γιατί επιλέξατε το μετάξι ως «καμβά» για τη συλλογή σας;
«Δεν υπάρχει ανώτερο φυσικό υλικό που να μπορεί να φοριέται όλες τις εποχές, όλες τις ώρες της ημέρας, να είναι υποαλλεργικό, ανθεκτικό, σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα και τη φίνα αίσθηση πολυτέλειας που προσδίδει».
Ποια χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει, κατά τη γνώμη σας, ένα κομμάτι για να χαρακτηριστεί διαχρονικό;
«Η λέξη διαχρονικό θα μπορούσε να συμβαδίσει με την λέξη κλασσικό. Είναι το ποιοτικό. Αυτό που δεν χάνει την αξία του στο πέρασμα του χρόνου. Έχει να κάνει με την ιστορικότητά του, την υψηλή ποιότητά του και την ειδική επεξεργασία του. Είτε αυτό είναι δέρμα, μαλλί, μετάξι κ.λπ. Το λέει η λέξη από μόνη της: να αντέχει στον χρόνο. Ο “μύθος” του μεταξιού έχει μείνει αναλλοίωτος στο πέρασμα αιώνων, ως πολυτελές νήμα, με αντοχή και βελούδινη υφή».