Το ακριβό πετρέλαιο δεν πλήττει μόνο τις μεταφορές ή την θέρμανση. Το μεγαλύτερο έξοδο για ένα ψαροκάικο είναι τα καύσιμα, που σε λίγο θα δένουν στα λιμάνια.
Το ακριβό πετρέλαιο δεν πλήττει μόνο τις μεταφορές ή την θέρμανση. Το μεγαλύτερο έξοδο για ένα ψαροκάικο είναι τα καύσιμα, που σε λίγο θα δένουν στα λιμάνια.
Η σταδιακή αποχώρηση από τις πιο μακρινές περιοχές ψαρέματος θα έχει ευρύτερες συνέπειες, σύμφωνα με τον Μάρκο Τσακμάκα, πρόεδρο του αλιευτικού συνεταιρισμού πλοιοκτητών – μηχανοτρατών Ν. Μηχανιώνας.
«Ένα καΐκι χρειάζεται 1500 λίτρα καύσιμα την ημέρα και αυτή την στιγμή έχει φτάσει να πληρώνει 1200 €. Όλες οι τιμές από τα δίχτυα έως τα λιμενικά τέλη έχουν αυξηθεί». Όπως εξηγεί ο κ. Τσακμάκας, οι ψαράδες αποφασίσανε να μειώσουν την δουλειά και να κρατήσουν μόνο το προσωπικό ασφαλείας και για λιγότερες ώρες απασχόλησης. Συνήθως κάθε σκάφος έχει 7-8 άτομα, αλλά τα έξοδα δεν επιτρέπουν να διατηρηθεί αυτός ο αριθμός εργαζομένων.
Σημειώνεται ότι υπάρχουν 7.500 αλιεργάτες, ενώ συνολικά ο κλάδος απασχολεί γύρω στις 75.000. Όπως τονίζει ο κ. Τσακμάκας «εμείς ψαρεύουμε στα νερά του βορειοανατολικού Αιγαίου και όταν θα αποχωρήσουμε τότε οι Τούρκοι, που έχουν αποθρασυνθεί και ψαρεύουν μέσα στα δικά μας χωρικά ύδατα, θα καταλάβουν τον χώρο. Δεν μπορούμε να κάνουμε ένα ταξίδι επτά ωρών, με τόσα έξοδα π.χ. έως την Λήμνο και θα αναγκαστούμε να ψαρεύουμε κοντά στα λιμάνια»
Θα υπάρξουν συνέπειες σε κάθε τομέα και οι ελλείψεις θα οδηγήσουν σε εισαγωγές αμφιβόλου ποιότητος αλιευμάτων, ενώ οι τιμές για τους καταναλωτές θα αυξηθούν.
Πηγή: ertnews.gr