Auto
Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2022 17:21

Kia Europe-encore: Αποθήκευση ενέργειας από χρησιμοποιημένες μπαταρίες EV

Η Kia Europe επιβεβαίωσε τα σχέδιά της για την επαναχρησιμοποίηση μπαταριών από ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας «Second Life» ως μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής στο πλαίσιο της βιωσιμότητας. Για το σκοπό αυτό, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται με την encore, μια start-up εταιρία της Deutsche Bahn, η οποία παραλαμβάνει τις μπαταρίες EV από όλη την Ευρώπη για την κατασκευή και διανομή συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών δεύτερης ζωής. 

Του Γιάννη Κανουπάκη

Η Kia Europe επιβεβαίωσε τα σχέδιά της για την επαναχρησιμοποίηση μπαταριών από ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας «Second Life» ως μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής στο πλαίσιο της βιωσιμότητας. Για το σκοπό αυτό, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται με την encore, μια start-up εταιρία της Deutsche Bahn, η οποία παραλαμβάνει τις μπαταρίες EV από όλη την Ευρώπη για την κατασκευή και διανομή συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών δεύτερης ζωής. Οι μπαταρίες EV αποσυναρμολογούνται και υποβάλλονται σε λεπτομερείς διαγνωστικούς ελέγχους ώστε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν είτε για νέα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας είτε για να ανακυκλωθούν, ανάλογα με την ωφέλιμη χωρητικότητά τους.

Για την υλοποίηση της πανευρωπαϊκής πρωτοβουλίας, η Kia Europe έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που συνεργάστηκε με την encore | DB. Οι δύο εταιρείες παρουσίασαν πρόσφατα στο EUREF-Campus στο Βερολίνο μια πρωτότυπη εγκατάσταση αποθήκευσης μπαταριών, κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από επαναχρησιμοποιημένες μονάδες μπαταριών Kia Soul EV.

Ως πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση και ηγέτης στις λύσεις βιώσιμης κινητικότητας, η Kia μοιράστηκε τα σχέδιά της για την εξέλιξη οχημάτων ειδικής κατασκευής (PBVs), αυτόνομων τεχνολογιών και μιας σειράς προοδευτικών ιδεών που θα καθορίσουν τις μελλοντικές τάσεις. Η Kia εξελίσσει κάθε μοντέλο με μια ενδελεχή προσέγγιση λαμβάνοντας υπόψη τις διαδικασίες στο τέλος του κύκλου ζωής και την αναγέννηση των πόρων. Αυτό οδήγησε την Kia να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις για την ανακύκλωση των χρησιμοποιημένων μπαταριών EV στο πλαίσιο του project «Second Life», οι οποίες παρατείνουν την ωφέλιμη διάρκεια ζωής των μπαταριών μέσω νέων εφαρμογών. Η encore | DB λειτουργεί ήδη μια υπηρεσία επιστροφής μπαταριών σε όλη την Ευρώπη για τη δημιουργία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών «Second Life» που διευκολύνονται από την ολοκληρωμένη υποδομή που διατίθεται εντός του Ομίλου Deutsche Bahn.

Τον Αύγουστο, η Kia Europe και η encore | DB αποκάλυψαν από κοινού το πρώτο τους σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας στην Πανεπιστημιούπολη EUREF στο Βερολίνο το οποίο λειτουργεί ως μέρος του Micro Smart Grid, ενός ηλεκτρικού δικτύου στο οποίο διαφορετικές πηγές ενέργειας, καταναλωτές και συστήματα αποθήκευσης συνδέονται έξυπνα. Στόχος είναι να μειωθεί η εξάρτηση από το δίκτυο μέσω προβλέψιμων ροών ενέργειας και να αυξηθεί το μερίδιο της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε ολόκληρη την Πανεπιστημιούπολη.

Για να δημιουργηθεί το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας, η encore| DB συλλέγει, αποσυναρμολογεί, αναλύει και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιεί ή ανακυκλώνει τις μπαταρίες των EVs. Για το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών στο EUREF-Campus, οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες του Kia Soul EV συλλέχθηκαν από τους αντιπροσώπους της Kia και μεταφέρθηκαν στον συνεργάτη αποσυναρμολόγησης DellCon μέσω του εκτεταμένου δικτύου εφοδιαστικής της Deutsche Bahn για τη διασφάλιση βιώσιμων και ασφαλών μεταφορών. Στη συνέχεια, οι συσκευασίες αποσυναρμολογήθηκαν για τις διαγνωστικές δοκιμές τελευταίας τεχνολογίας και την αξιολόγηση της κατάστασης της υγείας της μπαταρίας.

Η μονάδα στο EUREF - Campus αποτελείται από συνολικά 24 μονάδες μπαταριών διατεταγμένες σε τρία ράφια. Κάθε μονάδα αποτελείται από 14 διπλά κελιά. Ένα σύστημα διαχείρισης μπαταριών (BMS )που αναπτύχθηκε από την STABL αντισταθμίζει τις διαφορετικές καταστάσεις υγείας μεταξύ των μονάδων μπαταρίας εκτελώντας όπου χρειάζεται παθητική ή ενεργητική εξισορρόπηση τάσης. Η πρωτότυπη μονάδα θα παρέχει 72 kWh ωφέλιμης ισχύος για την υποστήριξη και την αποθήκευση ηλιακής ενέργειας για μελλοντική χρήση, καθώς και άλλων εφαρμογών στο EUREF - Campus.