Διευκρινήσεις θέλησε να δώσει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σχετικά με την Γραμμή 4 του Μετρό και τον υπό κατασκευή σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων, που έχει προκαλέσεις αντιδράσεις από πλευράς κατοίκων.
Διευκρινήσεις θέλησε να δώσει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σχετικά με την Γραμμή 4 του Μετρό και τον υπό κατασκευή σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων, που έχει προκαλέσεις αντιδράσεις από πλευράς κατοίκων.
Υπενθυμίζεται ότι το καλοκαίρι, έως και ο «Guardian» είχε φιλοξενήσει ρεπορτάζ για το θέμα με τίτλο «Κάτοικοι της ιστορικής πλατείας Εξαρχείων της Αθήνας αντιδρούν στα σχέδια για σταθμό του μετρό - Οι διαδηλωτές λένε πως ο σταθμός είναι μέρος προγράμματος ανάπλασης που στοχεύει στην αλλαγή της ιστορικά αριστερής περιοχής».
Ο κ. Καραγιάννης ωστόσο, επιμένει ότι «Με τη Γραμμή 4 του Μετρό και τις επεκτάσεις σε Πειραιά και Ίλιον θα βελτιωθεί σημαντικά το κυκλοφοριακό και θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής των πολιτών».
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ανέφερε τα οφέλη αυτής της παρέμβασης ως εξής:
-Με τη ολοκλήρωση του έργου η επιφάνεια του σταθμού θα καλύπτει λιγότερο από το 10% της πλατείας Εξαρχείων– 340.000 επιβάτες θα μετακινούνται καθημερινά με τη Γραμμή 4
-Μικρότεροι σταθμοί και υπόγεια εκσκαφή στη Γραμμή 4 για τη λιγότερη δυνατή όχληση
-Επιπλέον 2.000 δέντρα θα φυτευτούν από όπου περάσει η νέα Γραμμή Μετρό, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων
-Για πρώτη φορά διαγωνισμοί για αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις σε όλες τις πλατείες
Ξεκαθάρισε δε ότι «η πλατεία Εξαρχείων έχει έκταση 2.984 τ.μ. και ο χώρος που θα χρησιμοποιηθεί, αφού κατασκευαστεί ο σταθμός, είναι 243 τ.μ.».
Υπογράμμισε ακόμη ότι «για πρώτη φορά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεργάζεται με την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε ένα μεγάλο έργο και συγκεκριμένα, υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το Δήμο Αθηναίων σύμφωνα με το οποίο θα φυτευθούν 2000 δέντρα επιπλέον αυτών που προβλέπονταν».
Επιπλέον, όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης «θα υλοποιηθούν αρχιτεκτονικοί Διαγωνισμοί για την αισθητική αναβάθμιση όλων των πλατειών στις οποίες θα κατασκευαστούν σταθμοί μετρό».
«Ακόμα μία πρωτοτυπία της Γραμμής 4 είναι ότι οι σταθμοί γίνονται μικρότεροι, ενώ ένα σημαντικό μέρος της εκσκαφής θα γίνει υπόγεια προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη μικρότερη δυνατή όχληση των περίοικων και των επαγγελματιών» πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.
Συμφώνησε με το σχετικό σχόλιο ότι η νέα γραμμή μετρό θα είναι μία «παριζιάνικη γραμμή», καθώς θα βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, ωστόσο, όπως είπε «στο Παρίσι υπάρχουν 4 σταθμοί Μετρό ανά 1 τ.χλμ., ενώ την ίδια ώρα στην Αθήνα ανά 1 τ.χλμ. δεν έχουμε φτάσει να διαθέτουμε έναν σταθμό μετρό».
Δίνοντας την ευρύτερη εικόνα για τη σημασία του έργου, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό «θα μετακινούνται καθημερινά 340.000 άνθρωποι, ενώ 55.000 οχήματα θα αποσυρθούν από τους δρόμους».
Εξήγησε ότι «η χωροθέτηση των σταθμών του Μετρό γίνεται με επιστημονικό τρόπο και μετά από εκπόνηση μελετών που λαμβάνουν υπόψη ένα σύνολο παραμέτρων».
Τέλος, συνολικά, ο στόχος, κατά τον κ. Καραγιάννη είναι «να ανατρέψουμε την εικόνα του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας με τη νέα γραμμή του Μετρό και τις επεκτάσεις προς Πειραιά που παραδίδουμε στην κυκλοφορία το επόμενο διάστημα και την επέκταση προς Ίλιον που θα προκηρύξουμε μέσα στο 2022».